Oceni objavo

Izobraževanje mora biti gonilo rasti družbe

V petek, 23. 9. 2022, smo se v Kulinarični zidanici Opara srečali ključni deležniki s področja vseživljenjskega učenja v osrednji JV regiji na zaključni konferenci projekta Temeljne in poklicne kompetence osrednja JV regija 2018-2022.

Partnerstvo projekta Kompetence, ki se počasi zaključuje in nad katerim bdi Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, strokovno podporo pa nudi Andragoški center RS, sestavljajo štirje partnerji: vodja konzorcija CIK Trebnje, RIC Novo mesto, ŠC NM in GRM – center biotehnike in turizma.

Sama potreba po izvajanju tega projekta je direktno izhajala iz mednarodne OECDjeve raziskave o spretnosti odraslih PIAAC (Programme for the International Assessment of Adult Competencies)iz leta 2016, ki kaže izrazit razvojni zaostanek Slovenije na področju temeljnih spretnosti in je k ukrepanju vzpodbudila celotno izobraževalno stroko. V Sloveniji je namreč kar 400.000 odraslih (31%), ki ima nizke dosežke pri spretnostih za obdelavo informacij. V ta namen smo tekom 4-letnega obdobja izvedli številna izobraževanja, usposabljanja in certificiranja za odrasle, starejše od 45 let, ki potrebujejo nova znanja in kompetence za doseganje konkurenčnosti na trgu dela ali pa za uspešno vključevaje v tehnološko napredno družbo.

Na zaključni konferenci (organizirali smo jo v sodelovanju z GZDBK), ki je bila sklepno dejanje tega res nadvse uspešnega projekta, smo predstavili dosežke štiriletnega dela partnerstva, se skupaj s predavateljem prof. dr. Zvezdanom Pirtoškom spraševali ali naši možgani s starostjo res postanejo prestari za učenje, in prisluhnili odličnim govorcem okrogle mize - Tomažu Kordišu, direktorju GZDBK, Igorju Kastelicu, direktorju podjetja REM, Dariji Premk, strokovni sodelavki z Andragoškega centra Slovenije, dr. Mateju Forjanu, direktorju Šolskega Centra Novo mesto in Karmen Lukše, direktorici Zdravstvenega doma Trebnje, ki so razpravljali o pomenu vseživljenjskega učenja zaposlenih, starejših od 45 let na delovnem mestu ter njegovi vlogi v prihodnosti. Vsi smo se strinjali, da je izobraževanje gonilo rasti družbe in blaginje ter izpostavili potrebo po novih tovrstnih izobraževanjih.

Sabina Tori Selan, CIK Trebnje

Oglejte si tudi