Logo MojaObčina.si
DANES
19°C
1°C
JUTRI
24°C
6°C
Oceni objavo

EKSPERIMENTALNICA V MALEM GROFU

V Zasebnem vrtcu Mali grof smo v tem šolskem letu uredili eksperimentalnico, kjer otroci pridobivajo izkušnje in predvsem podlago za znanja, ki jih bodo pridobili kasneje v življenju.

Eksperimentalnica je urejena tako, da otrokom ponuja raznolike dejavnosti, ki temeljijo na spodbujanju otrok k lastni aktivnosti, raziskovanju, samoiniciativnosti, opazovanju, predvsem pa na igri z nestrukturiranim materialom, ki krepi otrokovo kreativnost, domišljijo, koncentracijo, vztrajnost, fino- in grobomotoriko, koordinacijo in usklajenost gibov (predvsem oko:roka, kasneje celega telesa). Spodbujanje k raziskovanju ponujenih snovi in samostojnosti pri igri, se nadalje razvija v samostojnost pri reševanju problemov, s katerimi se srečujejo in so jim, ali tudi niso, namerno ponujeni ter v razvoj njihovega abstraktnega mišljenja.  Dejavnosti so zasnovane tako, da so otroci pri igri povsem samostojni, kotički pa vključujejo materiale, ki krepijo tako senzoriko kot tudi motoriko otrok. Le-ti sta v soodvisnem razmerju in hkrati izrednega pomena za nadaljnji otrokov razvoj. Materiali, katerih se poslužujemo, so predvsem terapevtska sol, moka, pšenica, zdrob, mivka, soda bikarbona, voda, različne tekočine, brivska pena …v kombinaciji z raznolikimi naravnimi ter drugimi materiali. To so materiali, ki so otrokom blizu, jih poznajo in so jim hkrati zanimivi, saj lahko sledijo svoji domišljiji in z njimi neomejeno ustvarjajo.

Eksperimentalnica je prostor, ki ponuja priložnosti za tipanje, okušanje, gnetenje, svaljkanje, sipanje, basanje, prelivanje in nenazadnje za ustvarjanje in opazovanje ter preizkušanje, vse to pa temelji na igri, ki je primarna otrokova pravica in zelo potrebna za učenje otrok. S pomočjo takšne igre damo otrokom podlago, ki jo potrebuje za znanja pridobljena v šoli. Otroke smo želeli popeljati v svet učenosti na njim prijazen način. Otrok je v svojem bistvu raziskovalec, v kolikor mu ustvarimo in ponudimo primerno okolje, bo znal ustvariti svojo igro. Je tudi opazovalec, ki opazuje svet okoli sebe. V kolikor ga pri raziskovanju in opazovanju ne oviramo, kar ne pomeni, da ne postavimo pravil, ki jih je potrebno upoštevati, si bo otrok s pomočjo lastnega ustvarjanja in poguma, ki ga bo pri tem pokazal, znal ustvariti svojo igro ter si tako nabiral izkušnje, ki ga bodo popeljale v svet samostojnosti. Postal bo zrel človek, ki se nenehno samoiniciativno izobražuje in sam išče izzive. Postal bo samostojen.

V mesecu januarju smo eksperimentalnico za teden dni prestavili v telovadnico vrtca in na obisk povabili učence prve triade OŠ Pod goro in najstarejšo skupino otrok iz javnega vrtca Slovenske Konjice. Obiskalo nas je okoli 100 otrok, ki so skozi igro raziskovali različne materiale in se seznanjali z njihovimi zakonitostmi, učiteljice ter vzgojiteljice pa so se lahko seznanile z enim izmed delov našega načina dela v našem vrtcu.

Zapisala: Nina Zdrčnik, prof. slov. j. in fil., vzg.

Oglejte si tudi