V januarju 2013 je potekal izkustveni seminar z naslovom: Mediacija in široka uporabnost mediacijskega pristopa k vodenju pogovora., ki ga je organiziral MOCIS. Udeležilo se ga je več kot 40 Korošic in Korošcev različnih starosti in statusa. Na izkustvenem seminarju so udeleženci imeli možnost pridobiti informacije o mediaciji in njeni široki uporabnosti v kateremkoli kontekstu. Spoznali so nekaj mediacijskih tehnik, ki so temeljne komunikacijske veščine in so prenosljive v katerikoli kontekst dela in življenja; tudi ko se sami znajdemo v konfliktu in je potrebno biti sam svoj mediator. Udeleženci so se lahko preizkusili v igri vlog z namenom, spoznati dinamike konflikta.
Nekaj besedila iz gradiva za udeležence izkustvenega seminarja.
˝Konflikti, nesoglasja in spori so sestavni del življenja, saj si vsak izmed nas ustvari svoje mnenje, ima svoj pogled na svet, vrednote, prepričanja idr. Zato se v konfliktu pogosto pojavijo zaznavna izkrivljanja, ki povzročijo, da sogovornikovo vedenje vidimo v popačeni obliki. Udeleženca v konfliktu sebe praviloma zaznavata kot žrtev in drugega kot hudobno stran, ob tem pa ne opazita svojih napak, medtem ko sta na napake druge strani še kako pozorna. Čeprav se dobro zavedata, da so njuna dejanja podobna ali celo enaka, iščeta razlage, zaradi katerih je dejanje enega upravičeno, medtem ko dejanje drugega ni upravičeno. Ob tem skušata s čustvenim nabojem vsiliti drug drugemu spremembo odnosa. Udeleženca v sporu oz. konfliktu ponavadi prežemajo občutki zmedenosti, zaskrbljenosti, prestrašenosti, negotovosti, ranljivosti, tudi jeze. Pogosto ima občutek, da situacije ne obvladuje več, na konflikt pa največkrat gleda kot na krizno situacijo, ki mu povzroča veliko mero stresa. Kadar sta posameznika v konfliktu, sta manj sposobna pravilno zaznavati vedenje drug drugega. Bolj ko smo jezni na neko osebo, bolj se nam ta oseba zdi zlobna in sami sebi se zdimo nedolžna žrtev. Zato v konfliktu praviloma ena stran misli, da se druga stran povsem moti, in druga stran misli, da je konflikt v celoti krivda prve strani, kar pripelje do tega, da je v takem odnosu zelo malo vzajemnega zaupanja. Zavedati se je treba, da niso konflikti tisti, ki so krivi za nesoglasja, prepire, ločitve, nasilje itd., ampak je vzrok za to pravzaprav nesposobnost konstruktivnega reševanja konfliktov. Konflikt ima več razsežnosti. Ena izmed njih je zgodovina konflikta. Redkokdaj se namreč zgodi, da konflikt izbruhne kar naenkrat, iz nič˝. (zapisal Jani Prgić, trener mediacije)
Trening mediacije prinaša izjemen napredek pri obvladovanju komunikacijskih veščin, ki jih lahko prenašamo v katerokoli situacijo. Z uporabo mediacijskih tehnik (veščin) svoje delo opravljamo uspešnejše, konflikte preprečujemo in posledično vplivamo na boljše lastno počutje.
Ker je za pridobivanje dodatnih komunikacijskih veščin velik interes, bo na MOCIS-u potekalo 80-urno usposabljanje za mediatorja s pričetkom 15. februarja 2013. Prijave možne do 10. februarja 2013.
Več informacij o usposabljanju (02) 88 46 407 ali 051 224 942 ali kristina.navotnik@gmail.com.




