Logo MojaObčina.si
DANES
11°C
5°C
JUTRI
18°C
5°C
Oceni objavo

Zgodnje učenje tujega jezika v 1. vzgojno izobraževalnem obdobju

Na Drugi OŠ Slovenj Gradec je uvajanje tujega jezika v 3. razredu, s soglasjem staršev, že vključeno v sklop šolskega dela. Program financira Mestna občina Slovenj Gradec, tako kot tudi na ostalih osnovnih šolah v občini. V šolskem letu 2013/2014 pa smo pričeli z izvajanjem interesne dejavnosti – Zgodnje učenje tujega jezika, in sicer tudi za učence 1. in 2. razreda.
Zgodnje učenje tujega jezika otroku omogoča naravnejše dojemanje jezika. Najpomembnejši cilj je pri učencih razvijati pozitiven odnos do tujega jezika in ohraniti željo po znanju in sprejemanju novega. Da se lahko navedenim ciljem čim bolj približamo, mora pouk tujega jezika na tej stopnji biti za otroka v prvi vrsti prijetno doživetje. Osrednjo vlogo pri poučevanju tujega jezika imajo sodobni didaktični pristopi. Otrok pridobi občutek za tuj jezik tako, da ga preko različnih oblik in metod poučevanja na prijeten način doživlja, spoznava, vzljubi in svoje znanje postopoma nadgrajuje na njemu prijazen način. V ta namen pri poučevanju uporabljamo različna prilagojena in ne prezahtevna učna sredstva: avdio-video sredstva, slikovna gradiva, igre, slikanice, konkretne predmete, IKT ...

Otroci se tujega jezika najlažje naučijo, ko o njem ne razmišljajo, temveč je učenje del dejavnosti, v katerih uživajo. Ker so otroci vedoželjni in motivirani za učenje tujega jezika, so tudi pripravljeni sodelovati v najrazličnejših dejavnostih. Prav zaradi tega so učne ure angleščine raznolike. Stalno menjavanje ritma dela in raznolike dejavnosti so osrednjega pomena, kajti otroci se v tem starostnem obdobju radi gibljejo, plešejo, poslušajo pravljice, pojejo pesmice. Le-te dejavnosti pa predstavljajo tudi del njihovega vsakdana. Vse to omogoča otroku, da tuj jezik doživlja pozitivno, se z njim poistoveti.

Seveda ne moremo pričakovati, da bodo otroci takoj spregovorili v tujem jeziku. Pomembno je, da otroka v nič ne silimo. Strah staršev, da bodo otroci z učenjem tujega jezika še dodatno obremenjeni, je odveč, saj otroški možgani sprejemajo informacije bistveno hitreje in z manjšim naporom kot možgani odraslega.

Uvajanje tujega jezika v prvo triletje predstavlja le prednosti, oziroma ni zaznati slabosti. Če se otrok sreča s tujim jezikom že v zgodnem starostnem obdobju in se ga uči preko igre, lahko to v veliki meri olajša, oziroma izboljša njegovo kasnejšo sposobnost govornega izražanja v tujem jeziku. Tako otroka pripravimo na uspešnejše srečanje z učenjem tujega jezika pri rednem pouku v kasnejšem obdobju.

 

LITERATURA:

-       Lipavic Oštir, A. (2010). Organizacija in okoliščine izvajanja zgodnjega učenja tujih  jezikov na osnovnih šolah.

-       Lipavic Oštir, A. in Jazbec, S. (Ur), (2010). Pot v večjezičnost – zgodnje učenje tujih jezikov v 1. VIO osnovne šole. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.

-       Kralj, D. (2010). Učenje tujega jezika v 1. triletju osnovne šole in CLIL. Diplomsko delo, Maribor: Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta.

-          Brumen, M.: Didaktični nasveti za začetno poučevanje angleškega in nemškega jezika, Zavod Republike Slovenije za šolstvo, Ljubljana, 2004.

-          Osnutek učnega načrta za pouk tujega jezika v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju (za potrebe poskusnega uvajanja), 2009.


Helena Krušič, prof.

Oglejte si tudi