Logo MojaObčina.si

Slovenj Gradec

DANES
16°C
-6°C
JUTRI
14°C
-6°C
Deli

BRALNA NOČ NA ŠOLI V PODGORJU, RAZBORJU IN ŠMIKLAVŽU

»Knjiga je prijateljica, zaradi katere starša ne bosta huda, če gre s teboj v posteljo.«(Ivan Sivec)

23. april je svetovni dan knjige in avtorskih pravic. Slovenija je ena redkih evropskih držav, ki praznik knjige praznuje cel teden. V tem času se pri nas odvijajo številne prireditve, povezane s knjigo in branjem. Med drugim od leta 2014 tudi Noč knjige, ki je bila letos 21. aprila. To je dan, ko praznujejo pisatelji, ilustratorji, knjižničarji in vsi, ki imajo radi knjige. 

Želja je spodbuditi ljudi, še posebej mladino, da odkrije užitke branja in pridobi spoštovanje do prispevkov teh, ki so s svojimi deli pripomogli k družbenemu in kulturnemu napredku človeštva. Svetovni dan knjige je razglasil Unesco leta 1995.

V četrtek, 4. 5. 2017, je na šoli potekala prva bralna noč kot nagrada za osvojeno bralno priznanje. Te se je udeležilo 97 učencev od 4. do 5. razreda matične šole in dveh podružničnih šol (Šmiklavž, Razbor). Učenci so se nasmejanih obrazov, s spalnimi vrečami in blazinami v rokah, začeli zbirati malo pred 18. uro v Kulturnem domu Podgorje pri Slovenj Gradcu. Tam so se do solz nasmejali duhovitim, hudomušnim zgodbam Primoža Suhodolčana, ki je na koncu podelil tudi svoje avtograme v knjige, ki so jih učenci prinesli s seboj. Nato smo se vrnili vsak v svojo šolo, kjer so potekale delavnice, ki so jih za učence pripravili dijaki Srednje šole Slovenj Gradec in Muta, smer predšolska vzgoja, pridružili pa sta se jim tudi dve dijakinji Gimnazije Slovenj Gradec. Dijaki so z učenci sestavljali sestavljanke in ob njih pripovedovali zgodbe, se preizkusili v spominu, štafeti, igrici »Peter Nos, ne jezi se!« ter v plesu. Učenci so bili zelo ustvarjalni in motivirani za sodelovanje. Po končanih delavnicah je sledila večerja – palačinke, ki so jih pridno pekli naši kuharji, in po njej so si učenci pripravili svoja ležišča ter pripravili za spanje. Pred spanjem je vsak razred posebej z dijaki prebral še svojo pravljico. Po nekoliko krajši noči kot doma smo po prebujanju najprej malo  potelovadili, pospravili in pozajtrkovali. Sledil je pouk. Otroci so po končanem pouku polni vtisov odhajali domov.

Zakaj smo se odločili za bralno noč?

Ker smo želeli pri učencih povečati zanimanje za branje in hkrati vzpodbuditi medgeneracijsko branje. Bralno noč smo uvedli kot nadgradnjo naših prizadevanj za izboljšanje bralne pismenosti pri učencih.

 

Kako so učenci prišli do vstopnice za bralno noč?

Tako, da so sodeloval na bralnih uricah, končali bralno značko ali Pikino bralno značko.

Učence smo za aktivno domače branje načrtno spodbujali. Na roditeljskem sestanku smo staršem predstavili pomen branja za otrokov vsestranski razvoj. Preko različnih bralnih nalog, kjer je bilo potrebno sodelovanje otrok in staršev, so otroci branje kaj hitro vzeli za svoje. Pozitiven odnos do branja se je kazal tudi pri starših. Medsebojno sodelovanje preko bralnih listov se je izkazalo za učinkovito. Svetovano je bilo, da učenci vsak dan ob prisotnosti odraslega glasno berejo deset minut ter rešijo naloge za razumevanje prebranega besedila. En dan v tednu so si učenci lahko vzeli bralni dopust. Prav tako so lahko izbrali bralno nalogo po lastnem izboru (poiskali zanimivo novico, prebrali svojo najljubšo revijo, zgodbo) in jo predstavili drugim. Vsak učenec je izpolnjeval list s seznamov bralnih podvigov, na katerem se je zabeležil datum branja, vsebina prebranega, podatek o tem, ali se je na branje učenec spomnil sam in ali je bil z branjem zadovoljen. Izpolnjene rubrike so bile potrjene s podpisom učenca in starša. Ko je bil seznam desetih bralnih aktivnosti izpolnjen, je učenec prejel štampiljko in pobarval bralni vagonček, ki ga je pritrdil na razredno bralno lokomotivo. Različne motivacijske naloge so postopno spodbujale bralno učinkovitost in učenci so se kot bralci počutili vse bolj opolnomočeni. Za branje so spodbujali drug drugega in hkrati tekmovali v številu zbranih vagončkov. Bralna lokomotiva je v hitrem tempu peljala proti bralni noči in prav vsi učenci so si za svoje bralne podvige prislužili vstopnico za bralno noč − noč, o kateri se še danes govori in bo ostala prijeten spomin na zanimive šolske dni. Vsak učenec bo ob koncu šolskega leta prejel priznanje za prvaka v bralnih podvigih, h kateremu bodo priloženi vsi zbrani bralni listi in pobarvani vagončki. Slednje je dokaz, da skupaj zmoremo več in bolje. Tvorno sodelovanje je zagotovo pot do skupnega cilja. Želeli smo, da izboljšamo bralno učinkovitost in hkrati umirimo naš hiteči vsakdan. In če je bilo to le tistih deset minut v dnevu usmerjenega branja, je bil naš namen dosežen.

Izkušnje, ki smo jih pridobili, so bile pozitivne in ob koncu so že švigale ideje za naslednjo bralno noč.

Klavdija Sonjak

učiteljica na OŠ Podgorje pri Slovenj Gradcu

Všečkaj objavo

Oceni objavo

Število glasov: 0

Oglejte si tudi

Komentarji

Za komentiranje se morate prijaviti.
Na ta prispevek še ni komentarjev. Bodi prvi!