Logo MojaObčina.si
JUTRI
21°C
5°C
NED.
25°C
6°C
Oceni objavo

Intervju, Mojca Pernovšek, direktorica KŠTM Sevnica

Javni zavod KŠTM Sevnica, katerega direktorica ste, deluje tudi na področju turizma v občini Sevnica. V času po epidemiji, ko je na preizkušnji gospodarstvo in med gospodarskimi panogami še posebno gostinstvo in turizem, je za privabljanje obiskovalcev ključno, da si destinacija pridobi njihovo zaupanje. Zaradi sprememb, ki so nas prisilile k drugačnemu pristopu in delovanju, se zdi sodelovanje med različnimi turističnimi akterji še toliko pomembnejše.
  1. Kako ste se v zavodu spopadli z novonastalo situacijo?

Po začetnem krču, ko nismo vedeli, kam in kako se obrniti, smo naše minuse obrnili v plus. Sevnica je del destinacije Čatež Posavje, ki si že vrsto let prizadeva postati prepoznavna in priljubljena turistična točka za domače in tuje goste. Imamo skoraj vse – čisto in zeleno okolje, urejene planinsko-pohodniške in kolesarske poti, ki omogočajo aktivni dopust, kopališča, bogato kulturno in naravno dediščino, bogato in vrhunsko kulinariko, za kar smo dobili potrditev tudi z uvrstitvijo Gostilne Repovž v Michelinov svetovni vodnik po restavracijah in hotelih po vsem svetu, možnost najema koles, za adrenalinske duše možnost ogleda doline Save s padalom ali spust s kolesom iz Lisce, ponujamo animirane oglede za otroke, možnost spoznavanja in jezdenja konj, postajališča za avtodome in možnosti namestitev v hostlu, hotelu, na turizmu na kmetiji ali hišicah. Manjkajo le še obiskovalci. Zato smo se takoj lotili priprav turistične ponudbe in programov, ki bodo primerni za individualna doživetja naših krajev, s poudarkom na doživetjih za pare in družine. V te pa smo, seveda, vključili ponudnike storitev v naši občini. 

  1. Kaj je v tem času že nastalo?

Usmerili smo se v programe, ki omogočajo individualni obisk, doživetje, ki se ga obiskovalec lahko udeleži sam, hkrati pa okusi in občuti nekaj tiste pristnosti, ki jo ponujata Sevnica in njena okolica. Tako so nastale Ajdovska, Pastirčkova in Knapovska košarica, ki vsaka zase vabi na eno izmed točk v naši občini – prva na Ajdovski gradec, druga na Lovrenc in tretja po tematski poti TK Pav v Šentjanžu. Obiskovalec ob nakupu košarice prejme malico, odejo za piknik, spremno pismo in še kakšno presenečenje. To je popotnica za raziskovanje že odkritih, a hkrati skritih kotičkov, primerna za občane in tudi obiskovalce od drugod. V sodelovanju s ponudniki namestitev smo pristopili tudi k pripravi paketov, ki vključujejo doživetja, vstopnine in namige za doživetja Sevnice z okolico. Več pozornosti namenjamo razvoju in promociji aktivnega turizma, in sicer s promocijo kolesarstva, kolesarskih poti in ekološkega zelenega turizma. Zato obiskovalce vabimo, da Sevnico obiščejo z vlakom. V poletnih mesecih tako vsako prvo soboto organiziramo tudi brezplačno vodenje po mestu, ogled železničarskega muzeja in makete železnic ter obisk kmečke tržnice, na kateri na pokušino vabijo lokalni ponudniki.

  1. Kaj pa poletna ponudba?

V zavodu skrbimo za Ajdovski gradec in grad Sevnica, ki sta oba tipično turistična objekta in ju radi in s ponosom izpostavljamo. Predvsem grad je v poletnih mesecih lepo obiskan, kar si obetamo tudi letošnje poletje, še posebno, ker je svoja vrata spet odprla grajska kavarna. Za ohladitev poskrbijo hladni grajski prostori, prepričani pa smo, da bo tudi prenovljena ponudba degustacij v grajski vinoteki, kleti modre frankinje in v grajskem vinogradu za marsikoga prava osvežitev. Obiskovalci se lahko ohladijo tudi v senci mogočnih grajskih dreves na ležalnikih v parku. Smo pa ob snovanju turističnih programov na novo premislili tudi druge objekte, ki jih upravljamo, in res smo lahko veseli, da začenjamo še eno poletno sezono na bazenu Sevnica. Prepričani smo, da bo tovrstna ponudba poleg prijetne osvežitve tudi razvedrilna, že tako bogato turistično ponudbo občine Sevnica pa bo obogatila  s še enim prostorom za preživljanje počitnic naših otrok. Na bazenu se nam obeta bogat spremljevalni program in prepričana sem, da bo tako dobro za naše občane in obiskovalce, saj se zdi, da se bomo morju letos skorajda raje izognili. Kot še eno priljubljeno točko poletja pa bi izpostavila še Lisco, ki je z novim najemnikom Tončkovega doma na Lisci spet pridobila tisto ključno – da se ob umiku v gorski mir in zrak v toplih poletnih mesecih lahko osvežimo še s hladno pijačo in kakšnim priboljškom.

  1. KŠTM Sevnica je organizator kar precej prireditev v občini. Npr. Sevniške kuh'ne na trgu v maju zaradi koronakrize ni bilo, 10. festival modre frankinje ste preselili na splet … Kakšni so vaši načrti na tem področju?

Res je. Tudi kar precej prireditev v občini Sevnica je v naši organizaciji. Za 10. festival modre frankinje smo, zaradi njegove desete obletnice, imeli velike načrte, a nam jih je situacija s koronavirusom žal preprečila. Vse od sprejetja prvih ukrepov smo si bili edini, da ocenjevanje izpeljemo, čeprav z zamikom. In to se je res zgodilo. Mednarodno ocenjevanje modrih frankinj je potekalo na gradu 4. junija ob že nekoliko sproščenih ukrepih. Niso pa se sprostili dovolj, da bi lahko organizirali festival v sicer zamišljeni obliki, zato smo aktivnosti, povezane z modro frankinjo, prenesli na splet, natančneje na Facebook. Prva prireditev, ki smo se je po tem premoru lotili, je izvedba tradicionalnega Sevniškega grajskega poletja, ki se že od konca maja odvija na grajskem pobočju, za nami je tudi že dan odprtih vrat gradu Sevnica, čaka pa nas še marsikaj zanimivega – vse od koncertov, kina na prostem in drugega. Vse pa bomo izvajali skladno z aktualnimi ukrepi in priporočili NIJZ. Za konec poletja načrtovana Kitarijada in Festival praženega krompirja pa za zdaj ostajata nedorečena. Želimo si, da bi se ukrepi sprostili in da bi bile tudi večje prireditve kmalu spet mogoče, a ne v škodo zdravja in varnosti vseh. 

  1. Kakšni so načrti za razvoj turizma v občini Sevnica za naprej?

Turistična ponudba občine Sevnica je bogata in raznovrstna, za kar so zaslužni predvsem posamezni ponudniki. Želimo si, da bi se sodelovanje z njimi, ki se je uspešno začrtalo z oblikovanjem kolektivne blagovne znamke občine – Sevnica Premium –, nadaljevalo tudi v prihodnje. Le tako bomo namreč lahko postali prepoznavni in konkurenčni na slovenskem in tudi tujem trgu. Še naprej se bomo vključevali v različne projekte, ki so priložnost za dopolnitev turistične ponudbe in infrastrukture, promocijo in sredstva za hitrejši razvoj. Vključujemo se tudi v vseslovensko promocijsko kampanjo Slovenske turistične organizacije Moja Slovenija. Predvsem pa nas čaka še nekaj dela s promocijo in oglaševanjem.

  1. Kaj bi za konec povedali našim bralcem?

Povabila bi jih, naj obiščejo naše kulturne in naravne znamenitosti, odkrijejo skrite kotičke, se ohladijo na sevniškem bazenu, si privoščijo kosilo pri katerem izmed lokalnih gostinskih ponudnikov, obiščejo kakšnega kmeta in spoznajo njegovo zgodbo, naj izkoristijo ta čas, ko raje ostajamo doma, da spoznajo domače kraje, so zvedavi in se pustijo presenetiti. Naj postanejo turisti v svojem lastnem, domačem kraju in ga pogledajo z drugimi očmi. In naj potem postanejo promotorji naše lepe občine in doživetij. Predvsem pa vsem želim, da ostanejo zdravi in da lepo izkoristijo poletne dni. Navsezadnje je to čas za oddih in nabiranje moči za nove izzive.

 

 

Hvala za odgovore. Želim vam in nam, da bi se turizem v občini čim bolje razvijal in bi k nam prišlo ravno toliko obiskovalcev, kot si jih želimo. 

 

Pogovarjala se je Alenka Kozorog. 

 

Oglejte si tudi