Občine: Bistrica ob Sotli, Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Prebold
JUTRI
2°C
0°C
čET.
10°C
1°C
Oceni objavo

Za manj kot dva je avto doma!

Za manj kot dva je avto doma! je slogan kampanje »Manj kot dva«, ki že drugo leto ozavešča prebivalce Slovenije o negativnih posledicah pretirane rabe avtomobila za kratke vsakodnevne poti ter spodbuja spremembe v potovalnih navadah. Namreč, več kot polovica dnevnih poti, ki jih opravimo z avtomobilom je krajših od dveh kilometrov. To so razdalje, ki bi jih lahko opravili aktivno – peš, s kolesom, s skirojem, rolko. Ob začetku šolskega leta pozivamo vse udeležence v prometu, da znova premislimo, na katerih poteh lahko pustimo avto doma in tako vzpostavimo nove, okolju, denarnici in zdravju prijaznejše, potovalne navade.

Novo šolsko leto – nove potovalne navade!

Med krajšimi vsakodnevnimi potmi gre najpogosteje za poti na delo, spremljanje otrok v šolo in vrtec, prostočasne aktivnosti ter manjše opravke. Raziskave kažejo, da je moč navade in navidezno udobje pogost razlog za izbiro avtomobila kot prevoznega sredstva.

Spreminjanje navad zahteva čas in ponavljanje, najlažje je začeti ob večjih življenjskih prelomnicah. Začetek šolskega leta je tako odlična priložnost za vzpostavljanje novih potovalnih navad družinskih članov. 1. septembra začnemo usklajevati nove urnike in takrat je lažje začeti z novimi navadami, ki vključujejo aktivno mobilnost vsaj na krajših razdaljah.

Starši, spomnite se, kako ste vi hodili v šolo

30 let nazaj je 90 % otrok v šolo hodilo peš. Danes je običajno polovica otrok prepeljanih v šolo z avtomobilom, čeprav večina otrok živi v bližini šole in bi lahko šli v šolo samostojno ali v družbi vrstnikov.

Starše v prvi vrsti skrbi varnost otrok, saj je v dandanes v okolici šol običajno več avtomobilskega prometa. A ravno starši so tisti, ki lahko vplivajo na prometno varnost v okolici šole. Manj kot bo tam avtomobilov, bolj bo okolica šole varna za otroke.

Otroci, ki gredo v šolo samostojno, se učijo odgovornosti zase in druge, hkrati pa postajajo suvereni udeleženci v prometu. Na poti v šolo spoznavajo svoje okolje in postajajo del lokalne skupnosti.

Tudi učiteljem je všeč, če otroci hodijo v šolo samostojno, saj ti lažje sledijo pouku, ker so se na poti prebudili in naužili svežega zraka, sovrstnikom pa so že imeli priložnost povedati o dogodivščinah preteklega dne.

Aktivna pot v šolo je pomembna za zdravje in dobro počutje otrok. Kot oblika telesne dejavnosti lahko pomaga otrokom ohranjati zdravo telesno težo in pripomore k zdravemu fizičnemu in duševnemu razvoju. Čist zrak v okolici šole tudi zmanjša možnosti za razvoj ali blaži potek nekaterih bolezni. Avtomobili, ki v času prihodov v šolo stojijo v prostem teku, namreč povzročajo trikratno povečanje koncentracij emisij na območju šole.

In nenazadnje − otroci si želijo samostojno hoditi v šolo, zato je pomembno, da jim to tudi omogočimo. Za to smo odgovorni vsi – starši, učitelji, udeleženci v prometu, prostorski in prometni načrtovalci, odločevalci.

Odslej naj bo za manj kot dva avto doma!

Kljub prekomerni rabi avtomobila v Sloveniji je pomembno upoštevati, da imajo ljudje različne razloge za svoje izbire. Mnogi se odločajo za avtomobil zaradi praktičnosti in percepcije, da je to najhitreje. A izkušnje kažejo, da na krajše razdalje avtomobil vendarle ni najbolj optimalna izbira.

Nekateri posamezniki brez avtomobila ne morejo na pot, želimo pa si, da tisti, ki lahko, odslej na kratkih poteh pustijo avto doma.

Razdalja je pomemben dejavnik pri izbiri prevoznega sredstva, zato je ključno osvetliti dejstvo, da velik delež prebivalstva nekatere poti lahko opravi aktivno – peš, s kolesom, s skirojem, z rolko. Če zamenjamo avtomobil za druge načine prevoza na krajših razdaljah, bomo pomembno vplivali na znižanje izpustov in gnečo na cestah, posledično pa tudi na varnost. Hoja, kolesarjenje, vožnja s skirojem ali rolkanje je enostaven način za vnos več gibanja, izboljšanje zdravja, zmanjšanje stroškov ter povečanje zadovoljstva.



Oglejte si tudi