Nekatere študije kažejo, da približno 40 % nakupovalcev živil uporablja nakupovalne sezname, medtem ko druge študije kažejo, da jih sezname uporablja 61-67 %. 80 % izdelkov s seznama je bilo kupljenih. Vendar pa so našteti izdelki predstavljali le 40 % vseh kupljenih izdelkov. Uporaba nakupovalnih seznamov očitno vpliva na nakupovalno vedenje: „Pisni nakupovalni seznami znatno zmanjšajo povprečno porabo.“ Če je seznam sestavljen neposredno pred uporabo, je lahko organiziran po postavitvi trgovine (npr. zamrznjena živila so na seznamu razvrščena skupaj), da se čim bolj skrajša čas v trgovini. Predtiskani seznami so lahko podobno organizirani. Ron Garland in art Thomas sta leta 1998 proučevala uporabo nakupovalnih listkov na Novi Zelandiji. Ugotovila sta: pisni nakupovalni seznami znatno zmanjšajo povprečno porabo; prisotnost otrok, ki spremljajo nakupovalca, znatno poveča porabo in čas, porabljen v trgovini. Čeprav trgovci na drobno ne morejo odvrniti kupcev od tega, da bi v trgovino prinesli pisni nakupovalni seznam, lahko kupce spodbudijo, da v trgovini preživijo več časa in da nakupujejo z nekom drugim, s čimer povečajo povprečno porabo.
Organizator: KULTURNO DRUŠTVO DOBRA IDEJA
Kontaktni podatki organizatorja: Društvo Dobra ideja, +386 (0)31 646 719.
V našem kulturnem društvu Dobra ideja je v zadnji fazi nastajanja priprava razstave z naslovom Nakupovalni listki, ki je tudi medgeneracijsko zasnovana.
Idejna vodja projekta je Bina Plaznik.Omenjena je zadnjih 8 let zbirala nakupovalne listke, ki jih je naključno našla odvržene pred trgovinami.
Nabralo se jih je okoli 80, različnih oblik, ohranjenosti in vsebin. Vsi listki bodo razstavljeni na steni galerije v avli.
Pri projektu sodelujejo: učenke in učenci OŠ Polzela s svojimi lastnimi - otroškimi nakupovalnimi listki ter anonimni nakupovalci različnih starosti s fotografijami (snapshoti) svojih shramb in hladilnikov...
Oglejte si tudi
Ustvarjalna pomladna delavnica
Kulturni dom Andraž