Zakaj se ideje sploh rodijo?
Ker nas nekaj v našem življenju/okolici moti in bi želeli to izboljšati
Iz lenobe – največ dobrih idej se rodi ravno zaradi lenobe
Iz neke strasti/hobija, ki ga imamo
Iz lastne izkušnje in s tem želimo pomagati tudi drugim ljudem
Iz ekoloških vzgibov – da pomagamo planetu
Seveda niso vse ideje, ki nam pridejo na misel, primerne, da jih začnemo razvijati. Ko pa se nam zdi kakšna zares dobra in so nad njo navdušeni tudi drugi, ko jim jo predstavimo, je čas, da o njej globlje razmislimo, in sicer:
Pregledamo, ali kaj takega ali podobnega že obstaja na trgu
Preverimo konkurenco – kakšne cene ima, kakovost izdelka/storitve
Če oz. zakaj je naša ideja drugačna, boljša od že obstoječih
Kakšen problem rešujemo z našo idejo
Kdo so potencialni kupci in kje se nahajajo
Kako bomo prišli do kupcev
Kdo nam lahko pri naši ideji pomaga – s kom se lahko povežemo
Kakšen finančni vložek je potreben za zagon
Na kakšen način bomo preverili na trgu, ali je ideja zares zanimiva za ljudi
Biti moramo pripravljeni na to, da nam morda prvič, drugič ne bo uspelo, da bo potrebno veliko dela in truda, preden bo sledil uspeh. Marsikdaj beremo o uspešnih zgodbah in mislimo, da jim je uspelo čez noč. Kot pravi že anekdota: »Uspelo mi je čez noč, a ta noč je bila dolga 3, 5, 7 let (vstavite številko po želji).« Potrebna je vztrajnost, visoka stopnja motivacije in seveda znanje s področja podjetništva oziroma se povezati s pravimi ljudmi/mentorji, ki nam na tej poti pomagajo. Dandanes je veliko različnih možnosti in priložnosti, da se ideje začnejo razvijati že v zelo zgodnjih letih. Tako imamo tudi v Sloveniji že nekaj mladih podjetnikov, ki so svojo idejo dali na trg.
Upajte si torej biti ustvarjalni in zberite pogum, da kakšno izmed vaših idej poskušate spraviti v življenje, morda samo za osebno uporabo (in za vaše bližnje) ali pa se postopoma spustite v podjetniške vode. Izzivov, ki jih je treba rešiti, ali situacij, ki jih je treba izboljšati in s tem priložnosti za vas, je na svetu dovolj … Nato pa je potrebna vaša akcija.
Besedilo: Urša Žorž
Kdo je Urša Žorž
Urša Žorž je po 17 letih v veliki korporaciji postala podjetnica in ustanovila podjetje Eventio. Je organizatorka dogodkov (izvedla čez 120 različnih dogodkov, med drugim 500 podjetnic – največji dogodek ženskega podjetništva v Sloveniji in Noben me ne razume – dogodek za mlade), predavateljica (izvedla okoli 70 predavanj na različne podjetniške tematike) in mentorica (več kot 50 mentorirancev), ki pomaga (bodočim) podjetnikom na njihovi poti.
Karierni Plac – Karierni center za mlade
Deluje pod okriljem Javnega zavoda Cene Štupar – Center za izobraževanje Ljubljana. Izvajamo aktivnosti (predavanja, delavnice) na področju karierne orientacije za šolajočo se mladino, starše in strokovne delavce. Vse aktivnosti so za udeležence brezplačne, saj projekt sofinancirata Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti ter Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada v obdobju 2019– 2022.