Logo MojaObčina.si
DANES
9°C
5°C
JUTRI
16°C
1°C
Oceni objavo

Klemen Gerčar: „Obrnil bom nov list v karieri”

Motokrosist Klemen Gerčar je v oktobru sklenil letošnjo sezono, v kateri je nastopal na dirkah najvišjega ranga, svetovnem prvenstvu razreda MXGP. Krstna sezona je bila namenjena predvsem nabiranju izkušenj. Preskok je namreč izjemen, saj so bile dirke po vsem svetu, od Brazilje, prek Evrope, Katarja do Tajske. V skupnem seštevku je 23-letnik s Prevoj po menjavi moštva sredi sezone in s kar nekaj smole zaradi poškodb zasedel skupno 29. mesto.
Kaj nam lahko poveste glede vaše krstne sezone med elito? Kako ste zadovoljni z vožnjami in uvrstitvami na dirkah?

Mislim, da sem v letošnji sezoni kar napredoval, čeprav sem imel kar nekaj ne najbolj srečnih trenutkov zaradi poškodb in menjave ekipe. Moj cilj je bil predvsem, da zbiram točke za svetovno prvenstvo. To mi je uspelo na kar trinajstih dirkah od petnajstih, kolikor sem jih odpeljal. Žal sem moral zadnji dve izpustiti zaradi poškodbe. Dovolj zgovoren je podatek, da sem na začetku sezone za vodilnimi zaostajal 5 do 6 sekund na krog, in to sem na koncu sezone uspel zmanjšati na 3 do 3,5 sekunde. Mislim, da sem naredil en dovolj velik korak naprej. Dovolj pa je še rezerve in sem videl, kje moram skozi zimo še trdo delati, da bom zaostanek zmanjšal še za kakšno sekundo.

Z vožnjo sem zadovoljen predvsem v prvi polovici dirke, ko sem bil vedno okoli 10. mesta. Druga polovica dirke mi je delala težave, ker nisem imel izkušenj s takšnimi progami, s hudim ritmom na začetku in sem vozil predvsem na moč in ne toliko na tehniko. Sedaj delam predvsem na tehniki na motorju, kljub vsemu pa sem še povečal obseg kondicijskih treningov. Kar se tiče uvrstitev, je bila moja najboljša uvrstitev 16. mesto v posamični vožnji. Nekajkrat je kazalo še veliko, veliko bolje, na primer v Braziliji, kjer sem se dolgo vozil na 7. mestu, potem pa me je eden od tekmecev podrl. Sem zadovoljen tudi s tem, čeprav vem, da sem sposoben še veliko več.

 

Na polovici sezone ste zamenjali ekipo. Ste imeli zadovoljive pogoje za dirkanje?

V prvi polovici sezone sem nastopal za italijansko ekipo JTech, ki je bila predvsem osredotočena na voznike razreda MX2. Pozneje sem prišel v ekipo kot vsi ostali vozniki razreda MXGP. Pogoji niso bili najboljši, ampak sem iz tega poskušal iztisniti največ. Potem ko so se tekom sezone poškodovali nekateri vozniki, me je Hodna prestavila v drugo ekipo. Zame je bilo to veliko bolje, ker sem bil veliko bolje povezan z ekipo, veliko bolje smo delali in imel sem boljši material. Sredi sezone se sicer ne da veliko popraviti, nato sem imel še smolo s poškodbo gležnja, že na prvi dirki s to ekipo kot nato tudi na dirki državnega prvenstva. Nikoli nisem mogel pokazati res tistega, kar bi lahko s tem motorjem in s to ekipo na svetovnem prvenstvu.

 

Sezona je končana, ampak vi verjetno ne počivate. Kakšni so načrti za prihodnost?

Naredil bom veliko spremembo in obrnil nov list v moji karieri. Po vseh izkušnjah, ki sem jih imel z ekipami in ostalimi zadevami glede tega, sem prišel do sklepa, da je dejansko najbolje, da si naredim svojo ekipo v razredu MXGP, kjer bi nastopal na vseh tekmah tega razreda v Evropi ter celotno nemško in slovensko prvenstvo. Dobil sem zelo veliko podporo s strani Husqvarne, ki verjame v moj projekt in v mene kot tekmovalca. Ena izmed prednosti tega bi bila, da se ne bi bilo potrebno vsakič šest ur v eno stran voziti do ekipe. To je bilo skoraj vsak teden in sem s tem izgubil veliko časa. Tu bom imel dejansko vse na dosegu roke ter bom lahko več in kvalitetnejše delal.

 

To verjetno čez zimo pomeni, da boste imeli poleg treningov tudi veliko ostalega dela.

Predvsem je veliko več dela sedaj, v tem pripravljalnem obdobju, ker je potrebno stvari postaviti na noge in organizirati. Vsekakor ne bo lahko, ampak mislim, da so to druge vrste problemi, ki jih lahko rešim večinoma s svojo ekipo. V preteklosti nisem mogel vplivati na razplet teh dogodkov. Imam mehanika za tekme, posebnega mehanika za treninge in še nekaj posameznikov, ki mi bodo pomagali pri tej zgodbi, kjer je ogromno dela. Če nam sedaj uspe vse postaviti na noge, se bom lahko v decembru oziroma sredi januarja osredotočil le na treninge in dirke.

 

Torej vam izzivov in energije za prihodnost ne manjka?

Mislim, da je to neka dodatna energija in moč za naslednjo sezono, ker sem videl, kje lahko še pridobim in izboljšam zadeve. Tu vidim priložnost, da bi s svojo ekipo lahko delal tako, kot sem si zamislil. Po programu, za katerega lahko rečem, da je preverjen. Že sedaj komaj čakam, da se nova sezona začne.

 

Kakšni so torej cilji potem, ko ste letos odpeljali prvo sezono v eliti?

V skupnem seštevku žal ne bom moral loviti rezultata, ker ne bom odpeljal vseh dirk. Ne bom se udeležil tistih izven Evrope, ker bi bil to za prvo leto prevelik zalogaj. Želim predvsem izboljšati posamične vožnje v razredu MXGP. O rezultatih je težko govoriti zato, ker pride ogromno novih tekmovalcev. Eden izmed njih je Villopoto, večkratni ameriški prvak, in bo res zelo huda konkurenca. Po tem, kar sem pokazal zdaj in po predstavah na treningih, bi se lahko stalno uvrščal med dobitnike točk in naredil kakšen preskok naprej, kar se tiče rezultatov.

Oglejte si tudi