Logo MojaObčina.si
JUTRI
18°C
6°C
NED.
23°C
8°C
Oceni objavo

Blagovna znamka Zakladi Črni Graben

Začetki kolektivne blagovne in storitvene znamke »Zakladi Črni graben« segajo že v leto 1999, z izdelavo projekta »Pospeševanje organizirane prodaje kmetijskih proizvodov in razvoj blagovne znamke Črnega grabna«. Osnovna ideja je bila, da je lahko hrana s teh sončnih bregov, ki jih ne zastrupljajo tovarne, bistveno kvalitetnejša kot tista, ki jo ponujajo trgovci. Prav tako pa bi te proizvode lahko ponudili tudi potujočim.

 

Blagovne znamke pomenijo določeno kakovost in tako potrošniku prihranijo čas pri izbiranju informacij. Za proizvajalca pomeni blagovna znamka možnost, da med mnogimi izdelki lahko izpostavi svoj izdelek in da se potrošniki izdelka spomnijo.« Tako je blagovna znamka kot napotilo, garancija, s katero se želi doseči tudi razlikovanje med izdelki v skupini, prepoznavanje in še posebej poudarjanje kvalitete zaradi geografskega porekla.

 

IME PONAZARJA GEOGRAFSKO POREKLO

Ime kolektivne blagovne in storitvene znamke »Zakladi Črni graben« ponazarja geografsko poreklo (območje občine Lukovica, ki jo v pretežni meri predstavlja dolina Črnega grabna) in kvaliteto (zaklad). Zaklad predstavlja najvišjo vrednoto v različnih, tudi nematerialnih smislih. Izhaja lahko tudi iz legende, ko so prebivalci tega območja iskali zakopane zaklade. Pri tem niso našli zlatnikov, vendar so z delom svojih rok ustvarili nove zaklade. Prav tako sledi imenu tudi grafična podoba znamke, na kateri so simbolno prikazani:

 

- hrib – dolina – hrib: značilnost območja;

- drevo: simbol rasti, zdravja;

- lipa: drevo življenja Slovencev; predstava o velikem duhu, ki daje vsemu rast in življenje;

- zlatnik: simbol kvalitete, vrednote, vrednosti; 

- zelena barva: pridelano v čistem naravnem okolju; izdelano iz naravnih materialov.

 

Blagovna in storitvena znamka tako ponazarja geografske in naravne značilnosti okolja, kjer pridelki nastajajo.

 

Občina Lukovica je tako v sodelovanju z lokalno Kmetijsko svetovalno službo pri KGZS – Zavod Ljubljana ter na pobudo Gostinskega podjetja Trojane d.o.o. že v letu 2002 registrirala kolektivno blagovno in storitveno znamko »Zakladi Črni graben«. Z odobritvijo projekta na razpisu LAS Srce Slovenije, ki ga je prijavil in vodil KGZS – Zavod Ljubljana, so se jeseni 2008 intenzivno začeli postopki za oživitev znamke. Znamka je bila prvotno tako registrirana za šest razredov nicejske klasifikacije blaga in storitev, med katerimi so uporabniki znamke ponujali predvsem: med in drugi izdelki iz medu, moka in izdelki iz žitaric, meso in mesni izdelki, mleko in mlečni izdelki, sadje in zelenjava (sveže in predelano), naravne rastline in sveže cvetje, sadike in semena, brezalkoholne in alkoholne pijače, gostinske in turistične usluge

 

Občina Lukovica je na podlagi izkazanega interesa društev in posameznikov v letu 2013 znamko registrirala tudi za rokodelske izdelke, izdelke domače obrti in spominke.

 

Znamka kot taka predstavlja odskočno desko vsem obstoječim in  potencialnim uporabnikom za promocijo in večjo prepoznavnost v širšem slovenskem prostoru, ne samo območja občine Lukovica, ampak tudi za promocijo svojega blaga in storitev.

 

Trenutno znamko Zakladi Črni Graben uporablja 27 uporabnikov, ki svoje blago oziroma storitve ponujajo na različnih lokalnih sejmih in dogodkih. Naj poudarimo še to, da je uporaba znamke za uporabnike brezplačna, prijave pa se na Občini Lukovica zbirajo dvakrat letno, naslednjič že v začetku marca, ko je rok za oddajo vlog 1.3.2017.

 
Fotografije Produkcija Bakster d.o.o.

Oglejte si tudi