Logo MojaObčina.si
DANES
11°C
7°C
JUTRI
17°C
1°C
Oceni objavo

LIKOVNA RAZSTAVA "BARVNA IZZIVANJA 3.0" JE NA OGLED

Društvo likovnikov se na likovni razstavi BARVNA IZZIVANJA 3.0 predstavlja z likovnimi deli slušateljev likovnih delavnic , ki se pod mentorstvom akad.slik. Jurija Kravcova srečujejo že tretje leto.
V pozno pomladnem četrku, 1. junija 2023, smo bili v organizaciji Društva likovnikov Logatec, v Stekleni galeriji Logatec priče odprtju razstave z naslovom Barvna izzivanja 3.0. Na tej likovni razstavi se predstavlja z likovnimi deli slušatelji likovnih delavnic, ki se pod mentorstvom akad.slik. Jurija Kravcova z večina srečujejo že tretje leto. Kot je povedal v uvodnem nagovoru predsednik društva Janez Ovsec, se nam na tokratni razstavi predstavljajo  Ananuša Marinč, Dušan Mihelčič, Irena Vidic, Janez Ovsec, Leonard Rupnik in  Sonja Mihelčič. Po besedah, predsednika društva so se letošnje likovne delavnice iz tehnike akrila razširile tudi na izpopolnjevanje slikanja v tehniki akvarela, kar daje razstavi posebno pestrost.

Razstavo kot tako, še posebej pa likovna ustvarjanja posameznih udeležencev je v svoji strokovni maniri in z besedami spodbude podala likovna kritičarka in umetnostna zgodovinarka ga. Anamarija Stibilk Šajn. Tako je povedala: 

Barva je snov oziroma barvni pigment, ki omogoča slikarsko ustvarjanje in s tem snovanje motiva. Barva ima čarobno moč prevajanja ideje do podobe. Je vez s svetom zaznav, pa tudi s čutenjem in dojemanjem avtorja samega. Milan Butina pravi, da je barva lahko tudi simbol nečesa, kar ni niti stvar niti predmet, ampak čisti pojem.

Barvni pigment pa potrebuje ustvarjalca, njegovo roko in njegovo misel. Tokratni ustvarjalci so udeleženci likovnih delavnic pod mentorstvom akademskega slikarja Jurija Kravcova, ki so v barvi našli svoj ustvarjalni izziv. Razstava nam predstavlja dela, uresničena z različnimi barvami oziroma tehnikami, in sicer slike v akrilu na platnu in akvarele, katerih slikovni nosilec je papir. Barve so karakterno raznolike, in tako ima vsaka tehnika svoje specifike in svoje izrazne možnosti.

Tudi skupina je heterogena. Nekateri njeni člani delavnice obiskujejo že tri leta, posamezniki so se jim pridružili šele v zadnjem času. Likovne kilometrine med njimi so različne in v skupino odraslih je vključen tudi mlad likovni ustvarjalec, devetošolec Leonard Rupnik.

 

TINA BAJEC

Tina Bajec je v kratkem času, od kar se udeležuje delavnic, dokazala moč svoje poteze, ki je široka in oblikotvorna. Z njo na slikarsko platno nanaša akrilne barve. Avtorica natančno povzema stvarnost, najpogosteje pa jo delno stilizira. Njena poteza pušča karakterno raznolike sledi, od lazurnih nanosov do materialno bogatih barvnih impastov. Njen motivni svet je raznolik, od lokvanjev, orhideje, slikovitega pava, figure z dežnikom, kjer se ob discipliniranih nanosih pojavljajo tudi stihijski, pa do zelo dobro interpretirane zimske krajine in potem je tu še izziv, ki ji ga predstavlja telo baletke, kjer se barve in poteze prefinjeno umirijo.

ANANUŠA MARINČ

Ananuša Marinč je avtorica, ki ustvarja vsebinsko in interpretativno raznolika dela. Njena paleta je odsev naravo posnemajoče in z njo odslikava vso barvitost realnega sveta. Preko občutenih tonskih razlik in žlahtnih nians uresničuje modelacijo tulipanovih cvetov. Blizu ji je figuralni svet, tako ženska figura kot živalski liki. Na koloristično občuteno podanem travniku za trenutek zaustavlja žensko, ki se z dežnikom prepušča »plesu« ob ritmu vetra. V upodobitev plešoče ženske figure pa nekoliko eksperimentalno intervenira s strukturalnostjo in bleščavostjo nanosa. Ptičji par in glava leva pa razkrivajo težnjo po verističnem podajanju živalske figure.

SONJA MIHELČIČ

Sonja Mihelčič je odločna, pogumna in mestoma celo drzna. Njen ustvarjalni potencial se vztrajno prebuja in raste. Makovo polje je sicer priljubljen motiv, a avtorica mu vdahne svojo identiteto, ki se kaže ob temperamentnem in slikarsko živem oblikovanju cvetov. Ob jasni artikulaciji v prvem planu, se cvetovi z oddaljenostjo spreminjajo le še v rdeče točke na slikovni površini. Prepričljivo prehajanje iz prvega plana v prostorsko iluzijo je doseženo tudi pri upodobitvi Cerkniškega jezera. Lepo ujame zrcaljenje dreves na vodni gladini ter se pri tem ukvarja z barvnimi vrednostmi, s svetlobo in oblikami. Poseben izziv ji je plesni par, ki kljub določenim avtorskim rešitvam v formi, ponazarja gibanje telesa.

DUŠAN MIHELČIČ

Dušan Mihelčič je tankočuten opazovalec zunanjega sveta in še vedno je slikarsko dosleden in natančen, a njegova poteza se sprošča, pridobiva slikarsko živost. Cvetoče drevo je ustvaril v postimpresionstičnem duhu. Na sliki obalnega izseka je čoln glavni akter dogajanja, dramsko postavljen v prvi plan. Gozd si avtor izbere za raziskovanje izraznosti barve in za doseganje svetlobnih učinkov. Svetloba ozadja si utira pot v prvi plan. Odličnost njegovega ustvarjanja pa predstavlja Cerkniško jezero. Avtor z zračno perspektivo gledalca vabi v prostor tega posebnega krajinskega izseka in naravnega fenomena. Barvna paleta je izjemno pretanjena, prehodi so mehki, posamezni elementi v prvem planu so linijsko poudarjeni.

IRENA VIDIC

Irena Vidic se je odločila za akvarel. Motivno snov, ki je vezana na različne krajinske izseke, upodablja v reduktivni obliki. Opušča podrobnosti in poenostavlja. Tako vzpostavi krajinski »obraz«, ki ga v nekaterih rešitvah z linijskimi intervencijami tudi vsebinsko natančneje opredeli. Njeni akvareli so zračni in vsebujejo za tehniko značilne specifike. Kompozicije so uravnotežene. Avtorica gledalcu odpira pogled na svetilnik v daljavi, naslika krajinski izsek v zimski atmosferi in z nekaj odločnimi nanosi barv, ki se sproščeno razlivajo po belini papirja, vzpostavi krajino. Dovoli, da barva prvinsko reagira v odnosu do podlage.

JANEZ OVSEC

Janez Ovsec se je na delavnicah tokrat vrnil k akvarelu, k tehniki, ki je njegov adut. Kljub temu, da je barvno konkreten, ohranja zračnost. Vselej znova ga v motivnem smislu vabi krajina z vodo. To je motiv, v katerem se akvarel polnomočno osmisli. Krajinski prostor mu daje možnost barvnih in svetlobnih raziskovanj, s tem pa tudi atmosferskih stanj. Vodi ga k vzpostavljanje prostorske iluzije in k vzpostavljanju snovnosti posameznih elementov pripovednosti. V različnih tehnikah že kar nekaj let aktivno dela na figuri, na kanonih klasičnega figuralnega podobotvorja in na izraznosti lika. Tokrat se je odločil za upodobitev glasbenika, mlade dame in za avtoportret. Pomemben in kvaliteten del njegovega motivnega repertoarja ostajajo rože.

LEONARD RUPNIK

Leonard Rupnik je mlad likovni ustvarjalec, ki se je šele letos pridružil skupini oziroma delavnicam. Pri ustvarjanju zelo uživa. Njegovi motivi spadajo k temam, ki so vezane na naravo. Voda kot brezbarvna tekočina, v kateri se zrcalijo barve zunanjosti, mu je izziv, h kateremu pristopa v akvarelni tehniki ter je pri tem prepričljiv. Borovci ob obali so forma, ki jo želi vzpostaviti v oblikovni in barvni nazornosti. Včasih le s par akvarelnimi potezami pove bistvo. Odloča se tudi za upodobitve rož, kjer uresničuje formo in barvo. Dela, ki jih razstavlja, pričajo o dobrem likovnem potencialu, ki se bo ob študijskem poglabljanju in ostrenju likovnih veščin, razraščal in zorel. Predvsem pa šteje ustvarjalni užitek in osebno zadoščenje. To so vsekakor predpogoji za dobro likovno pot.

 

Razstava mi postavlja vprašanja in prinaša spoznanja.

Ob njej sem razmišljala o klicu po ustvarjanju, o poteh ustvarjanja, o možnostih izražanja, izbirah tem in tehnik, o potencialih posameznika, o vlogi mentorja in še posebej o pomenu izobraževanja. Pa tudi o vlogi, ki jo ima likovne ustvarjanje in o njegovi večnosti.

Živimo v času, ko mimo nas letijo neštete podobe, ustvarjene na različne načine, vse pogosteje tehnološko procesirane in reproducirane. A kljub temu hrepenenje po resnični, neponovljivi, torej osebni izkušnji, ostaja.

Raznovrstni in različni ustvarjalci so ustvarili raznolika dela. Kljub »šolski nalogi«, ki so jo opravljali, so nanjo odgovorili vsak na svoj način, s svojo edinstvenostjo, z intimo, kar je legitimna pravica oz. bistvo umetnosti. Zato tudi moja zaključna misel: »Slediti sebi!« In iskrene čestitke vsem razstavljavcem, pa tudi mentorju za njegovo spremljanje in odpiranje novih interpretativnih poti.

Samo odprtje razstave razstave je bilo popestreno z občutenim muziciranjem harmonikarja Blaža Fira, ki nam je zaigral Bahov Preludij in fugo št.22 ter Sonato K112 od Skarlatija. Kot je povedal letos med zaključuje Konservatorij za glasbo v Ljubljani in se žepripravlja z nadaljevanjem študija.

 Vljudno vabljeni k ogledu razstave.

Razstava bo na ogled vsak dan, v času delovanja Športne dvoraneLogatec, do vključno petka 23. junija  2023.

Zapisal Janez Ovsec

Fotografije: Janez Ovsec in Primož Sark

Oglejte si tudi