V javnomnenjski raziskavi je v preteklem letu sodelovalo nekaj več kot 300 anketirancev. Na podlagi njihovih odgovorov se je ugotovilo, kako zadovoljni so občani z delom posameznih področij občinske uprave, z delom zaposlenih na Občini, katera so prioritetna področja delovanja Občine z vidika občanov, kakšni so predlogi izboljšav na področju dela občinske uprave, kot jih vidijo občani, ter kakšen je njihov odnos do aktualnih vprašanj. Ker se tako vodstvo Občine Logatec kot zaposleni neprestano trudimo, da bi uporabnikom naših storitev ponudili kar najboljše informacije in rešitve, ki bi nas skupaj pripeljale do zastavljenih ciljev, so rezultati navedene ankete odskočna deska za analizo ter izboljšave dela občinskih organov.
Zadovoljstvo po področjih
Analiza rezultatov javnomnenjske raziskave je pokazala, da so povprečne ocene zadovoljstva na vseh področjih, v primerjavi s preteklim letom, višje. Anketiranci so bili tudi lani najbolj zadovoljni z delom župana (povprečna ocena 3,9) in z delom občinske uprave – na splošno (povprečna ocena 3,7). Iz spodnjega slikovnega prikaza je razvidno, da so bolj zahtevna področja občinske uprave, ki jih pokrivata oddelka za investicije in gospodarstvo ter okolje in prostor, ocenjena z nižjo oceno (povprečna ocena 3,4). Gre namreč za področji dela, ki sta z vidika uporabnikov – občanov zelo aktualni, vsebinsko pa bolj zahtevni; gradnja, investicije, razvoj gospodarstva in oblikovanje prostora. Na področju družbenih dejavnosti, kjer so zadeve nekoliko bolj ustaljene, so občanke in občani bolj zadovoljni (povprečna ocena 3,6). Med anketiranci pa se je v lanskem letu najbolj povišal delež zadovoljnih s področjem za splošne zadeve (povprečna ocena 3,7).
Zadovoljstvo, glede na izkušnje z zaposlenimi
Del rezultatov javnomnenjske raziskave je pokazal tudi, kako so z delom zaposlenih v občinski upravi Občine Logatec zadovoljne občanke in občani ter drugi uporabniki storitev. Gre za analiziranje podatkov o tem, kakšen je odnos, sodelovanje in nudenje strokovne pomoči zaposlenih napram uporabnikom. Ugotavljamo, da so tudi tu ocene spodbudne. Zaposleni so namreč v vseh pogledih bolje oziroma enako ocenjeni kot v letu poprej. V največji meri se anketiranci strinjajo, da so zaposleni vedno pripravljeni pomagati. Uslužbenci so pri svojem delu s strankam skoraj vedno pripravljeni pomagati z nasveti (povprečna ocena 4,1) ter se jim po večini posvečajo brez slabe volje in z nasmeškom (povprečna ocena 4,0). S povprečno oceno 4,0 pa so bili ocenjeni tudi pri poznavanju zakonodaje in vodenju postopkov. Kot kaže bo občinska uprava nekaj več naporov morala usmeriti v to, da bodo uslužbenci postopke vodili še bolj suvereno in brez napak (povprečna ocena 3,8) ter da bodo vloge reševali pravočasno (povprečna ocena 3,7). Tu lahko predvidevamo, da na podano oceno še vedno veliko vplivajo dolgotrajni postopki sprememb namenske rabe oziroma sprememb prostorskih aktov.
Izvajanje gospodarskih javnih služb
Eno izmed pomembnih področij izvajanja javnih nalog so tudi gospodarske javne službe, ki jih Občina svojim občankam in občanom ter drugim uporabnikom zagotavlja preko javnega podjetja Komunalno podjetje Logatec d.o.o. Te službe so bile dobro ocenjene, in sicer se po mnenju uporabnikov najbolje izvaja odvoz komunalnih odpadkov (povprečna ocena 4,3), se je pa, v primerjavi s preteklim merjenjem, povečalo zadovoljstvo z zagotavljanjem javne razsvetljave (povprečna ocena 4,0). Največ nezadovoljstva med anketiranci prinaša zimsko vzdrževanje cest (povprečna ocena 3,7).
Indeks zadovoljstva
Anketiranci so ocenjevali širok nabor storitev, ki jih lokalna samouprava zagotavlja njenim prebivalcem; organizacija prevoza otrok v šolo, oskrba s pitno vodo, organizacija vrtcev, ravnanje s komunalnimi odpadki, prometna ureditev, prostorsko načrtovanje itd. Posamezna področja so bila ocenjena s strani občanov-anketirancev, rezultat tega ocenjevanja pa je indeks zadovoljstva, ki izkazuje povprečno zadovoljstvo vseh anektiranih z vsemi področji. Občina Logatec je za leto 2020 dosegla indeks zadovoljstva 69,0, kar je več kot v letu 2019, ko je bil dosežen indeks 67,6. Indeks zadovoljstva se je v primerjavi s preteklim merjenjem povišal, anketiranci pa so najbolj zadovoljni z organizacijo prevoza otrok v šolo, najmanj pa s prostorskim načrtovanjem.
Zaključek
Javnomnenjske raziskave tovrstnega tipa so prav zagotovo dobrodošle, saj nam omogočajo vpogled v ustreznost in zadovoljivost našega delovanja napram uporabnikom storitev. Vodstvo in zaposleni v občinski upravi Občine Logatec se neprestano trudimo izboljšati postopke in načine svojega dela, da bi se še bolj približali našim občankam in občanom. S podajo predlogov anketirancev, največ se jih je nanašalo na ureditev cest in prometa ter na boljšo komunikacijo in obveščanje, imamo nove podlage in zagon za nadaljnje delo.
Občinska uprava





