Konec leta 2017 so stekla pripravljalna dela za sanacijo tunela iz časa 1. svetovne vojne. Na zahodnem delu je bil urejen dostop, v samem tunelu so bili odstranjeni vsi trije zidovi, na vzhodnem delu pa je bil odstranjen material, ki je v nekaj desetletjih skorajda čisto zaprl dostop. Kar nekaj časa smo porabili za ugotavljanje kam teče voda, ki iz zahodnega dela priteka v tunel. Glede na količino vode, ki se je sproti natekala v tunel in ni nikamor vidno odtekala, nivo pa se je vseeno počasi manjšal, smo predvidevali, da voda nekam mora odtekati.
Da se nekaj dogaja, je bilo razvidno s pomočjo mehurčkov, ki so se dvigovali na površje mulja na vzhodnem koncu tunela. Dokončno pa je bila skrivnost odtekanja vode pojasnjena, ko so bila na začetku 2018 izvedena še zadnja pripravljalna dela – očiščena je bila kineta, ki teče po sredini tunela. Nekaj metrov pred izhodom na vzhodni strani je bila v kineti odkrita železna rešetka, ki prekriva vhod v brezno.
Po osnovni geološki karti (vidna na eni izmed slik (Vir: PISO, državne geološke vsebine) je ravno v predelu pred vhodom v tunel prehod med zgornje triadnim glavnim dolomitom in holocenskimi nanosi rek in potokov.
Po očiščenju kinete je vsa voda izginila v podzemlje. Do danes se tudi v primerih obilnejših padavin še ni zgodilo, da bi voda zastajala v tunelu.
Na isti strani tunela pa je bil ob odstranjevanju materiala, ki so ga občani navozili v zadnjih desetletjih, odkrit še odtočni kanal, ki je bil svojčas pokrit z betonskimi ploščami. Ker se bo ob sanaciji območja pot skozi tunel priključilo na križišče v bližini, bo predvidoma precejšen del kanala zasut.
Spomladi 2018 so bila pripravljalna dela dokončana. V vmesnem času je pooblaščeni projektant pridobival soglasja sosedov in pripravljal še zadnjo dokumentacijo za pridobitev gradbenega dovoljenja za izvedbo sanacije tunela. 28. junija 2018 je Občina Logatec pridobila gradbeno dovoljenje. Vsem povabljenim v postopek pridobitve gradbenega dovoljenja se najlepše zahvaljujemo za plodno sodelovanje in pripravljenost, da se tunelu zopet vdahne funkcionalnost. Tokrat drugačno kot naj bi jo imel pred 100 leti.
Kako in kdaj naprej?
Tunel bo saniran na način, da se ohrani in prezentira njegovo zgodovinsko sporočilnost, funkcionalno pa ne bo več namenjen železniškemu prometu. Na okrogli mizi z leta 2016 in v sodelovanju s strokovno javnostjo je bilo ugotovljeno, da je ena izmed najboljših rešitev tunel nameniti za kolesarski in peš promet. Prebivalci Nakla si želijo čim hitreje priti do avtobusne postaje, knjižnice in Upravnega centra, zato že sedaj s pridom in kljub prepovedi prehoda uporabljajo tunel. Vse občane in obiskovalce zato naprošamo, da zaradi lastne varnosti počakajo s prehajanje skozi tunel do njegovega odprtja za javnost. Dostop v tunel je do nadaljnjega za javnost prepovedan.
Za zagotovitev varne uporabe tunela bo potrebno pred izvedbo javnega naročila ugotoviti še najbolj optimalen način zaščite stropa in sten tunela. Naslednji korak je zagotovitev dovolj sredstev v občinskem proračunu, kar je podlaga za začetek postopkov javnega naročanja. Po izboru najugodnejšega izvajalca pa bodo stekla gradbena dela.
Renata Gutnik, višji svetovalec II, Občina Logatec
Foto: Renata Gutnik




