Logo MojaObčina.si
DANES
16°C
3°C
JUTRI
18°C
7°C
Oceni objavo

Štiri ponudbe za gradnjo priključka Dragomer

Log - Dragomer, 15. februar 2023 – Na Darsu teče postopek za izbiro izvajalca za gradnjo avtocestnega priključka Dragomer pri naselju Lukovica pri Brezovici. Ponudbene cene z davkom se gibljejo od dobrih 34 do skoraj 42 milijonov evrov. Gradnja novega avtocestnega priključka Dragomer naj bi se začela že to leto, dela pa bodo potekala dve gradbeni sezoni.

Dars je 20. decembra odprl ponudbe za gradnjo novega avtocestnega priključka Dragomer. Postopek oddaje javnega naročila še ni zaključen. Na Darsu so prejeli štiri ponudbe za gradnjo, vrednosti pa se od najnižje do najvišje razlikujejo za 6 milijonov evrov. Najnižjo ponudbo je oddal Trgograd, ki je s partnerji sodeloval pri gradnji kanalizacije v Občini Log - Dragomer in trenutno gradi prizidek k vrtcu. Ta naj bi a partnerjem GP Krk priključek zgradil za slabih 28,5 milijona evrov brez ddv. Preostali trije ponudniki, Pomgrad, Kolektor in Garnol so oddali bistveno višje ponudbe, ki znašajo od 33,6 do skoraj 34,4 milijona evrov brez ddv. Glede na razpisno dokumentacijo je najvišja dopustna vrednost ponudb določena pri 28,95 milijona evrov brez ddv, ponudbe, ki bodo to vrednost presegle, pa bodo ocenjena kot nedopustne in jih naročnik ne bo upošteval v postopku ugotavljanja najugodnejšega ponudnika.

Kot so za Naš časopis pojasnili na Dars, bodo skladno s sklenjenim Sporazumom o ureditvi medsebojnih razmerij v zvezi z izgradnjo avtocestnega priključka s povezovalno cesto do Vnanjih Goric ter pripadajočih ureditev krili 67,85 odstotka. Direkcija RS za infrastrukturo 28,79 odstotka, Občina Brezovica 2,75 odstotka ter Občina Log - Dragomer 0,61 odstotka od skupne ocenjene vrednosti investicije gradnje s stroški raziskav, nadzora in inženirja.

 

Gradnja naj bi stekla že letos

»Glede na trenutno stanje postopka ocenjujemo, da bi bilo z gradnjo možno začeti letos, sicer pa je predvideno, da bo potekala dve gradbeni sezoni, torej še v letu 2024,« še dodajajo v Službi za komuniciranje. Projekt obsega izgradnjo novega avtocestnega priključka s štirimi priključnimi kraki v obliki »diamanta« z  upoštevanjem bodoče 6-pasovne avtoceste z navezavo na obstoječo regionalno cesto na območju naselja Lukovica. V sklopu novega avtocestnega priključka bodo zgradili tudi zahodno obvozno cesto južnega dela Brezovica vse do nivojskega železniškega prehoda preko železniške proge Ljubljana–Trst pri Vnanjih Goricah z navezavo na obstoječo regionalno cesto Podpeč–Brezovica.

»Močan ciljno-izvorni promet iz smeri Vnanjih Goric, Podpeči, Dragomera in naselij vzhodno od Vrhnike nima možnosti neposredne povezave z avtocesto. To povzroča preobremenitev regionalne ceste R2-409/0300 Brezovica–Vrhnika, zastoje skozi naselje Brezovica in kritično obremenitev obstoječega priključka. Posebej problematična je R2-409/0300 med križiščem »pri Poku« in križiščem »pri Gorjancu«, kjer je kapaciteta ceste in križišč že nekaj časa presežena. Promet se poveča zlasti ob jutranji in popoldanski konici. Problematični so tudi zastoji, ki se pojavljajo na izvoznem in odstavnem pasu avtoceste na območju izvoza Brezovica iz smeri Kozarij. Z izvedbo priključka se bo promet preusmeril z obstoječe regionalne ceste Brezovica—Vrhnika in regionalne ceste Brezovica—Notranje Gorice—Podpeč na avtocesto. Po izgradnji novega priključka Brezovica se bodo prometni tokovi s sedanje regionalne ceste Brezovica—Vrhnika preusmerili na avtocesto že pred naseljem Brezovica ter s tem močno razbremenili obstoječi priključek Brezovica pri Gorjancu in del odseka regionalne ceste med Gorjancem in križiščem pri Poku. Izgradnja bo porazdelila prometne tokove predvsem v jutranji konici v smeri Ljubljane in v popoldanski konici v smeri iz Ljubljane,« so nam razložili naši sogovorniki.

V sklopu investicije so predvidene tudi prilagoditve na avtocesti, spremljajoče ureditve komunalne, energetske in telekomunikacijske infrastrukture ter prilagoditve obstoječih ureditev. Predvidena je še izvedba protihrupnih ukrepov. »Predvidena je izvedba šestih sklopov protihrupnih ograj v skupni dolžini približno 2200 metrov in višine med 1,5 in 6 metra. Ob avtocesti je predvidena izvedba štirih sklopov ograj v skupni dolžini 1900 metrov ter višine med 2 in 6 metra, ob zahodni obvoznici Brezovica en sklop ograj v dolžini 140 metrov in višine 2,5 metra ter ob regionalni cesti R2-409 en sklop ograje v dolžini 180 metrov in višine med 1,5 in 2,5 metra,« še pravijo na Dars ter dodajajo, da bo aktivna zaščita pred hrupom zgrajena takoj, ko bodo zato vzpostavljeni vsi pogoji za varno postavitev, torej izvedba priključka in razširitev avtoceste. Postavili naj bi jih predvidoma v zaključni fazi gradnje.  

 

Priključek ima strateški pomen
Načrtovan avtocestni priključek na Lukovici je vsaj z dveh vidikov pomemben tudi za občino Log - Dragomer. Izboljšala naj bi se dostopnost občine ter kakovost bivanja. Občina bo zaradi bližine dostopa do avtoceste zanimiva za priseljevanje, ustvarjeni bodo boljši pogoji za razvoj gospodarstva v občini, pozitivno pa bo vplival tudi na kvaliteto bivanja. »Ob jutranjih konicah se skozi našo občino vijejo kolone vozil ter ob tem v zrak spuščajo velike količine izpušnih plinov. Ko bo promet skozi našo občino potekal bolj tekoče, se bo v okolje sproščala manjša količina izpušnih plinov in v tem primeru se bo zagotovo povečala kvaliteta bivanja,« nam je pred časom zaupal župan Miran Stanovnik.

 

V. L.

Oglejte si tudi