»Učim se, ker sem radoveden/na, da širim obzorja, da sem čim bolj v stiku s časom in s stalnimi spremembami ter z dobro mislečimi ljudmi.«
22. maja 2025 smo se v La Palli zbrali študentje in mentorji v študijskem letu 2024/2025. Zbralo se nas je
35. Srečanje je bilo delovno. Vsaka študijska skupina v celoletnih programih
(potekajo od oktobra do maja) se je predstavila na svoj način: nastarejši študijski skupini (delujeta vse od
leta 2012, ko še nismo bili samostojna U3), sta predstavili dosežke večletnega
učenja: študent angleščine Miha - izobraževalna popotovanja po Angliji, Škotski
in Irski, ki so jih študentje v angleščini opisali v treh knjižicah; mentorica
bralnega krožka Alenka Logar Pleško pa bogato bero prebranih slovenskih
avtorjev, študijskih literarnih ekskurzij in srečanj s pisatelji. Alenka
posebej ceni, da smo študentje spoznali veliko slovenskih avtorjev s Tržaškega
in avstrijske Koroške, ki so v osrednji
Sloveniji največkrat manj znani.
Študentje ruščine in naravna govorka - mentorica Alla so zapeli dve ruski
pesmi, segli sta nam do srca; študentka francoščine Nika je zrecitirala francosko pesem, študentka italijanščine
Dragica je izpovedala svoja občutja pri
učenju. Povedala je, da je učenje za začetnike sicer težko, a jim uspeva
stopati v korak s tistimi, ki so prišli v skupino že z osnovnim znanjem jezika.
Študentje španščine so za predstavitev nagovorili svojo mentorico, naravno
govorko Anny, da je zapela ganljivo špansko pesem. Študentka Olga je
predstavila dosežke dveh ŠK: Podnebne spremembe in nas ter Enajsto šolo s
filmom. Člani ŠK smo nad obravnavanimi temami v obeh ŠK navdušeni. (Vse
knjižice ter poročila bralnega in študijskih krožkov si lahko ogledate na naši
domači strani iold.si).
V nadaljevanju so študentje in mentorji odgovarjali na vprašanja o tem,
kaj jim pomeni učenje - zanje osebno, za družino in za skupnost. Odgovarjali so na tri vprašanja:
Zakaj se učim?
Kako moje učenje vpliva na mojo družino, prijatelje?
Kako z novimi spoznanji vplivam na življenje v skupnosti?
Na vprašanja je odgovorilo 20 študentov (od tega 14 študentk) in 5 mentorjev. Odgovori na vprašanje Zakaj se učim? so takšni, kot bi jih prebrali v
kakšnem političnem ali strokovnem dokumentu o izobraževanju odraslih. V misel »Ker sem radoveden/dna, da širim
obzorja, da sem čim bolj v stiku s časom in s stalnimi spremembami ter z dobro
mislečimi ljudmi«, lahko strnem večino odgovorov. Študentke so poudarile še ohranjanje miselnih sposobnosti.
Tudi pri mentorjih prevladuje radovednost, dodali so še veselje do učenja.
Odgovori na drugo vprašanje: Kako
moje učenje vpliva na mojo družino in prijatelje? se med študenti in študentkami razlikujejo,
študentje poudarjajo lastni osebni
razvoj (več znanja in pozitiven odnos do učenja), kar vpliva na odnose v
družini, še bolj pa na odnose med prijatelji. Medtem študentke poudarjajo
večjo širino razmišljanja, kar omogoča vključenost v skupnost, poudarile pa so
tudi to, da s svojim učenjem dajejo pozitivni zgled otrokom in vnukom. Udeležba
v učnih programih pomeni tudi odsotnost od doma, kar je včasih težko.
Mentorji menijo, da učenje prinaša
boljše razumevanje in večjo strpnost v odnosih ter priložnost za deljenje znanja. Želeli
bi si tudi večji vpliv učenja, kot ga beležijo sedaj. Med odgovori je samo dvakrat izraženo mnenje, da nima posebnega vpliva.
Z odgovori na tretje vprašanje: Kako z novimi spoznanji vplivam na življenje
v skupnosti? študentje poudarjajo širjenje prijateljstva in navajajo tudi
konkretni primer - letni kino. Odgovori študentk dejansko kažejo na to, da se
slogan: Občina Log–Dragomer - učeča se skupnost uresničuje; učenje v skupnosti
se širi, povečuje se aktivnost študentov v okolju, druženje in medsebojno spoznavanje krajanov. Tudi osebna rast študentov posredno vpliva na življenje v
skupnosti, menijo študentke. Mentorji pravijo, da vpliv narašča korak za korakom:
večja razgledanost, poznavanje kulture drugih in drugačnih prinaša lažje
bivanje z ljudmi, ki razmišljajo drugače. Tudi tukaj sta se pojavila le dva odgovora, da ni
vpliva.
Olga Drofenik, Društvo DVIG





