Lukovica, 24. julij 2025: Po dveh letih gradbenih del so na primorski avtocesti odprli novozgrajeni priključek Dragomer. Na Darsu so prepričani, da bo nova infrastruktura bistveno izboljšala pretočnost in varnost prometa, povečala dostopnost ter zmanjšala pritisk na okoliške kraje. Prebivalci so priključek sprejeli z navdušenjem, a so že kmalu opazili težave, ki se kažejo zaradi trenutnega intervala novega semaforja na regionalni cesti pri Lukovici. Ta namreč na regionalni cesti povzroča zastoje. Proti koncu poletja se obeta delna razbremenitev prometa, saj bodo ponovno odprli Podpeško cesto. Po drugi strani se bo z zaključkom dopustov na ceste vrnila množica dnevnih migrantov, kar utegne ponovno povečati prometno obremenjenost.
Vozniki že uporabljajo novi štirikraki priključek v obliki
diamanta, ki ga je Dars z okoli polletno zamudo odprl po dveh gradbenih
sezonah. Prvotno navdušenje nad novo pridobitvijo je nekoliko zmanjšal semafor
na regionalni cesti, ki zaradi prekratkih intervalov povzroča prometne zamaške
– zlasti ob jutranjih in popoldanskih konicah ter ob prometnih nesrečah na
avtocesti, ki prometne tokove speljejo na vzporedno regionalno cesto.
Prebivalci upajo, da gre za le začasne težave in se bodo prometni
tokovi sčasoma prilagodili novim razmeram. Na trenutne zastoje vpliva tudi
poletna turistična sezona, ki redno obremenjuje primorsko avtocesto, in zapora
Podpeške ceste, ki je promet iz zalednih krajev – Notranje Gorice,
Podpeč, Preserje – preusmerila prav na novi priključek.
Gradbena dela še niso povsem dokončana.
Kljub odprtju priključka dela še niso v celoti zaključena. Trenutno
potekajo gradbena dela v križišču pred nivojskim železniškim prehodom v Vnanjih
Goricah, kjer hkrati preurejajo tudi komunalne vode. Zaključek teh del je predviden
do konca avgusta. Za izvedbo del na križišču je zaradi velikih prometnih
obremenitev potrebna popolna zapora državne ceste R3 Brezovica–Podpeč, promet
so preusmerili na novozgrajeni priključek. Po izvedbi zapore in končanju del
bo sledil še komisijski pregled ter predaja celotnega odseka v promet.
Tehnični in logistični izzivi projekta
Kot pojasnjujejo na Darsu, sta bila pri izvedbi projekta največja
izziva gradnja nadvoza nad izjemno prometno obremenjeno avtocesto in gradnja
na mehkih barjanskih tleh, ki se pod obremenitvijo posedajo. “Pri gradnji
nadvoza smo morali zagotoviti nemoteno pretočnost prometa in varnost
uporabnikov avtoceste. Dela so potekala fazno, z nočnimi zaporami, ob ustrezni
prometni signalizaciji in v sodelovanju s policijo. Poseben poudarek smo
namenili varnosti delavcev in natančnemu usklajevanju aktivnosti, da bi čim
bolj skrajšali čas motenj,” pojasnjujejo.
Gradbena dela so se zaradi slabše nosilnosti tal nekoliko zavlekla.
Priključek bi moral biti prvotno zaključen do februarja, a so med izvajanjem del ugotovili, da se območje nenosilnih barjanskih tal razteza širše, kot je
predvidevala projektna dokumentacija. Zato je bilo treba spremeniti način
temeljenja. Uporabili so tehniko vibriranih gruščnatih (gramoznih) pilotov, s
katero so zagotovili prenos obtežb na globlje, nosilnejše plasti tal. Postopek
vključuje vgradnjo grušča v predhodno vrtane vertikalne odprtine, kar poveča
konsolidacijo podlage in izboljša nosilnost. Izvedbo so sproti spremljali z
geotehničnim monitoringom in meritvami posedkov.
Priključek že pripravljen na širitev avtoceste
Po pojasnilih Darsa je priključek Dragomer zasnovan kot poln
štirikraki priključek v obliki diamanta in že prilagojen za prihodnjo širitev
avtoceste na šest pasov. Povezuje se z vzporedno regionalno cesto na območju
naselja Lukovica pri Brezovici. Med glavnimi ureditvami so: zunajnivojski
priključek s štirimi rampami in spiralnima krožiščema, nadvoz čez avtocesto, širitev
avtoceste s pasovi za vključevanje in izključevanje, rekonstrukcija večih odsekov
regionalnih cest, gradnja krožišč, podvozov, mostov in prepustov, ureditev
vodotokov in krajinska ureditev, protihrupni ukrepi, prestavitve komunalnih
vodov ter ureditev dostopnih poti.
S projektom je povezana tudi gradnja nove povezovalne ceste med
Vnanjimi Goricami in avtocestnim priključkom oz. zahodno obvoznico Brezovice.
Promet za južni del Barja bo tako speljan mimo Brezovice, kar bo dodatno
razbremenilo obstoječo cestno infrastrukturo.
Naj spomnimo
Prva dela za gradnjo novega avtocestnega priključka Dragomer so sicer po
več zapletih s pridobivanjem potrebnih soglasij stekla s koncem poletja 2023.
Gradnjo je izvajal konzorcij litijske družbe Trgograd in hrvaškega GP Krk.
Pogodbena vrednost del je znašala skoraj 34,8 milijona Evrov z davkom.
Dolgoročne koristi za regijo
Kot so pojasnili na Darsu, z investicijo odgovarjajo na dolgoletne
prometne izzive na tem območju. Predvsem je cilj odpraviti zastoje na izvoznem
kraku iz smeri Ljubljane, kjer so nastajale dolge kolone vozil. Močno je bila
obremenjena tudi regionalna cesta Ljubljana–Vrhnika, predvsem med križiščema ob gostilni Pri Poku in gostilni Gorjanc. Dodajajo, da bo po zaključku vseh
del bistveno izboljšana prometna varnost in pretočnost na območju.
Nova infrastruktura naj bi izboljšala dostopnost, povečala varnost
in zmanjšala prometno obremenjenost okoliških naselij.
Vesna Lovrenčič
Foto: DARS, InfoPot




