Logo MojaObčina.si
DANES
16°C
3°C
JUTRI
18°C
6°C
Oceni objavo

Del načrta varne šolske poti že uresničen

Log - Dragomer, 16. marec 2021 – Ideja, da bi šolarji in tudi ostali prebivalci naše občine od Lukovice do Jordanovega kota, lahko peš ali s kolesom prišli na varen način, pot pa bi jih peljala stran od prometno obremenjene regionalne ceste, se že kaže na terenu. Uresničenega je že okoli 25 odstotkov projekta varne šolske poti ter urejenih nekaj odsekov varnih peš in kolesarskih povezav med naselji občine. Kljub temu si v delovni skupini želijo, da bi bilo njihovo delo že zaključeno, zgrajeni vsi odseki, peš pot skozi občino pa bolj sproščena in varnejša. Pri uresničevanju tega projekta občino omejujejo predvsem razpoložljiva sredstva proračuna ter ponekod težavno pridobivanje soglasij lastnikov zemljišč na načrtovani trasi.
Pred skoraj šestimi leti je začela zoreti ideja za ureditev varne šolske poti. Takrat so se štirje občani organizirali v civilno iniciativo za varno šolsko pot ter na Občino Log - Dragomer naslovili pobudo za ureditev varne šolske poti v naselju Dragomer. Pobuda je bila leto kasneje razširjena na zagotavljanje oziroma urejanje varne peš in kolesarske poti ter varnih prehodov čez cesto na celotnem področju občine, hkrati pa je bila uvrščena tudi med prioritetne razvojne projekte naše občine Za skrbnika te strateške aktivnosti je bil določen najstarejši občinski svetnik Andrej Jerman Blažič, ki je bil poleg Sama Pavlina, Igorja Pavlina in Marka Kranerja eden izmed pobudnikov projekta. Iniciativi so se kmalu pridružili Vilijem Kosednar, Urška Babnik in Franci Kozjek, ki so bili pod vodstvom podžupana Simona Strgarja imenovani v županovo posvetovalno delovno skupino.


Delovna skupina varno pot speljala stran od gostega prometa
»Na osnovi predlogov iz prvotne pobude občanov ter, prav v tem času, objavljenih »Smernic za šolske poti Javne agencije RS za varnost prometa« in izdelane »Prometne študije občine Log - Dragomer«, je županova delovna skupina, pripravila osnove za »Izvedbeni načrt varne šolske poti od Lukovice do Jordanovega kota,« nam je povedal Andrej Jerman Blažič. Pojasnil je, da je Direkcija za infrastrukturo v sklopu evropskega projekta gradnje kolesarskih povezav Ljubljana - Vrhnika v tistem času na severni strani regionalne ceste gradila pločnik, na južni strani pa kolesarsko stezo. Kljub temu so v delovni skupini sledili želji in pričakovanjem večine občanov, da bi varno šolsko pot speljali stran od gostega prometa, stran od regionalne ter vzporedne avtoceste, stran od hrupa ter onesnaženosti z izpušnimi plini in mikrodelci. Sledili so prepričanju, da manj prometa pomeni povečano varnost ter manj možnosti za prometne nesreče. Pri načrtovanju trase varne šolske poti so zasledovali štiri ključna izhodišča. Trasa poti naj bi bila, kjerkoli je to možno, odmaknjena od motoriziranega prometa. Poti, ki bi jih speljali preko travnikov naj bi bile široke do tri metre in utrjene z grobim in finim peskom. Deli trase, ki bi bili speljani po obstoječih občinskih cestah in ulicah bi za pešce potekali po pločnikih, za kolesarje pa bi na teh cestah in ulicah vrisali opozorilne talne znake ter potek varovane kolesarske steze. Zamisli so si tudi, da bi trase opremili s svetilkami in klopcami za počitek, ter kjer je možno še z zasaditvijo dreves za senčenje.


Za 7500 metrov varnih šolskih poti naj bi v šestih letih odšteli 450 tisočakov
Delovna skupina se je zakopala v delo, načrt projekta varnih šolskih poti skozi občino so razdelili na 22 odsekov in za vsakega natančno določili način reševanja. »V okviru možnosti je delovna skupina za vsak odsek določila predvsem način reševanja posameznega odseka, določene so bile širine poti, izvedba bankin, vrste in širine pločnikov, vrsta materiala za utrjevanje pohodne površine, opremljenosti s klopcami in razsvetljavo, vrste talnih oznak in obcestnih tabel, števila, vrste in razporeditve grbin za umiritev prometa in podobno,« so nam še razložili. Sočasno so se v delovni skupini zavzeli še za urejanje varnih sprehajalnih in kolesarskih stez ter za uresničitev dodatnih ukrepov za zagotavljanje varnosti za pešce vseh generacij, predvsem z umirjanjem prometa. »Meritve hitrosti so pokazale, da so na posameznih odsekih nujno potrebni dodatni ukrepi za varnost pešcev in kolesarjev. Delne rezultate sta prinesli dve opozorilni radarski tabli, promet pa smo skušali dodatno umiriti tudi s z umestitvijo grbin. Od priporočenih 60 grbin v Prometni študiji naše občine, je bilo za sedaj postavljenih le najnujnejših 18, in sicer šest na Dragomerški cesti, dve na ulici Na Grivi, dve na Šolski ulici, dve na Rimski cesti, štiri na Cesti 8. maja ter dve na Poti na Plešivico.« V kratkem naj bi grbine postavili še na preostalih vstopnih cestah v naselja, in sicer na Lukovici, v Dolini, na Molski cesti ter Cesti Dolomitskega odreda. V okviru dodatnih ukrepov za boljšo varnost prvošolcev in ostalih šolarjev vsako leto pred začetkom jesenskega pouka obnovijo standardne opozorilne talne oznake na vseh pristopnih cestah in ulicah k osnovni šoli.


Končanih šest odsekov varnih šolskih poti
Delovna skupina pa je spodbujala tudi načrtovanje ostalih varnih peš in kolesarskih povezav. Tako je bila pred kratkim v sklopu sanacije plazu urejena pot Pod Lovrencem. »Skoraj pozabljeno in zapuščeno občinsko pot nad Biobrazdo, od ulice Pot za Stan do vodnega črpališča na Stari cesti smo ponovno obudili. Povezavo v dolžini 280 metrov smo poimenovali Rimska pot. Gre za pot, ki je bila pred več kot enim stoletjem najkrajša povezava prebivalcem stare vasi Dragomer do njihovih njiv, sadovnjakov in travnikov na pobočju vzhodne dragomerške doline imenovane »Za stane«,« je povedal Andrej Jerman Blažič. Dodal je, da bo za občane okoli 40 hiš ob Poti za Stan sprehod proti pokopališču in cerkvici na Griču, Ferjanki ali pa številnim stezam navzgor proti Vrhovčevemu vrhu in Žabi varnejši, prav tako bodo varnejši na poti do šole, novega občinskega središča z ambulanto in lekarno ali do trgovine, pošte, bankomata ter športnega parka.

Naj ob tem omenimo, da je bilo v preteklosti zaključenih šest odsekov varne šolske poti. Prvega so uredili že pred dvema letoma. Takrat so se prebivalci okoli 140 hiš spodnjega Dragomerja razveselili za silo urejenega odseka poti med Lazami in Dragomerško cesto. Navdušenje je bilo še toliko večje, ker je bil odsek urejen s prostovoljnim delom in podarjenim materialom skupine aktivnih občanov. Odsek bo že v kratkem posodobljen, začasno urejena lesena mostička z ograjo in zasilne stopničke naj bi nadomestili s širšimi čvrstimi prehodi čez potok. »Sedaj premostitve odtočnega grabna na dveh mestih rešujejo z vgradnjo betonskih cevi v širini 4 metrov in nasutjem prehodnega cestišča do višine sedanjih dostopnih poti. Odprla se bo varna čvrsta trasa poti brez stopnic in varovalnih ograj,« je o načrtih povedal Andrej Jerman Blažič. Poleg omenjenega je bil na prenovljenem delu Rimske ceste zgrajen delno povišan pločnik z dvema hitrostnima ovirama, hkrati pa je bil končan tudi 240 metrov dolg odsek med pokopališčem na Logu in kapelo. V okviru tega projekta je bila postavljena ograja, zgradili so stopnice ter ob poti postavili svetilko in klopco. Konec lanskega leta je bilo v Športnem parku na Logu urejenih prvih 180 metrov poti med Šolsko cesto in Športnim parkom Log, ki je že opremljena s tremi svetilkami. Pred kratkim so v Jordanovem kotu, v celotni dolžini Ceste 8.maja, v okviru gradnje kanalizacije ter napeljave plina in optičnega omrežja T2, zgradili 280 metrov delno povišanega pločnika, postavljene so bile tudi štiri hitrostne ovire. Med Dragomerom in Dolino pa je bila minulo poletje urejena asfaltirana pešpot s štirimi svetilkami.


Varnih poti brez sodelovanja in pozitivne energije večine občanov še danes ne bi imeli
Naš sogovornik nam je pojasnil, da tako kot pri vsakem projektu tudi pri uresničevanju tega projekta ne gre brez težav. Eden izmed največjih je zagotovo denar. »Tako kot pri vsaki investiciji v naši občini, je največja težava pomankanje finančnih sredstev, saj imamo za vse občinske investicije letno na razpolago le borih 300.000 evrov. V času, ko je na prvem mestu gradna kanalizacije in čistilne naprave ter investicije v nekatero drugo infrastrukturo so sredstva še toliko bolj omejena.« Po drugi strani pa so hvaležni, da občani in občinska uprava, razumejo kako pomemben je ta projekt za celotno skupnost. »Varne poti potekajo tudi preko zasebnih travnikov in gozdnih površin, zato je bilo potrebno pridobiti služnosti za razširitev cestišča ali koridorja za posamezne odseke varne šolske pot. Tu so se do sedaj z odobritvijo služnosti najbolj izkazali Sklat kmetijskih zemljišč (na več odsekih) in Župnija Brezovica (na odseku nad Kapelo na Logu) ter družini Bernik -Miklič in Gregorka. Pa tudi družina Sojer z zamenjavo zemljišča pri odseku poti med Šolsko ulico in Športnim parkom Log,« zaključuje Jerman Blažič.


V. L., foto: V. L. 

Oglejte si tudi