Občine: Bistrica ob Sotli, Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Litija
JUTRI
7°C
3°C
NED.
9°C
2°C
Oceni objavo

CLLD – razvoj, ki ga vodi skupnost v praksi

Z evropskim pristopom CLLD (community led local development), angleško kratico za »razvoj, ki ga vodi skupnost« se v Sloveniji zelo počasi seznanjamo. Največkrat zasledimo uporabo kratice, ko je govora o vreči denarja iz različnih resorjev, ki bo delno zakrpala vrzel v občinskih proračunih ob zmanjšanju povprečnin. Mi si pa želimo, da bi CLLD pristop v Sloveniji zaživel v vsem svojem pomenu. Nekatere pobude za spremembe v družbi so pravzaprav v duhu CLLD, čeprav jim tako ne rečemo.

V sredo, 14. 9. 2016 je bil na Občini Litija sestanek, ki ga je sklical župan, na katerem so bili prisotni predstavniki vseh treh sektorjev, delujočih na regionalni, občinski in lokalni ravni. Tema sestanka je bila upravljanje turističnega območja Vače.  Uro in pol smo prepričevali drug drugega, kaj je prav in na koncu je zapisovalec dogovorov ugotovil, da se pravzaprav nismo nič dogovorili. Morda res ni bilo sklepov, je pa iz pogovora izzvenelo kar nekaj ugotovitev.


Če pustimo organizacijo turizma na ravni občine ob strani, kar je strokovno vprašanje in opredeljeno v slovenski turistični strategiji in zakonodaji, ki urejuje turizem, bi lahko povzeli sporočila sodelujočih takole:

  • Občina si želi strategije, ne spisek želja, pač pa izvedljiv načrt razvoja turizma in v svojih rokah koordiniranje turizma na ravni občine. Pozdravljamo, vendar turistični akterji želimo biti vključeni, tako pri načrtovanju razvoja, kot tudi pri upravljanju občinskega TIC-a.
  • Občani želimo imeti pravila igre, pri postavljanju katerih sodelujemo. Za omizjem smo pogrešali turistične delavce tudi iz drugih območij občine, saj naj bi bile rešitve npr. upravljanja turističnih območij enako regulirane v isti občini.
  • Še vedno nas omejuje pri razmišljanju prepričanje, da je »vse naše« in na drugi strani strah pred javno-zasebnim partnerstvom. Skrbniki  javnega dobra (Občina, država) kot je naravna in kulturna dediščina, javna infrastruktura, ki se uporablja za turistično dejavnost bi morali urediti upravljanje.
  • Upravljanje si občani predstavljamo kot samoupravljanje, torej v duhu CLLD. Ko govorimo o turističnem območju, še zlati, saj brez povezovanja vseh krajanov in turističnih ponudnikov ni razvoja in ekonomskega učinka.
  • Sodelujoči si želijo kontinuiranega delovanja in več komunikacije z vsemi deležniki pri vzpostavljanju  »razvoja, ki ga vodi skupnost«.  Verjamem, da na naslednjem sestanku ne bomo več »gnali« vsak svoje, pač pa zmogli malo več empatije in razumevanja sogovornika, če želimo soustvarjati rešitve (odloke, predpise, pravilnike,..), ki so v dobro večine.

Kdo to lahko naredi najbolje? Tisti, ki pozna potrebe in potenciale območja, tisti, ki mu je poslanstvo, da služi v dobro vseh, tisti, ki ima zaupanje vseh deležnikov. Kompetence, znanje in veščine za upravljanje so seveda samoumevne. 
Podporne organizacije NVO si prizadevamo, da čim več društev, zavodov in ustanov prevzema javne službe, kot je upravljanje turističnega območja, saj so lahko najboljša izbira, seveda ob ustrezni usposobljenosti.  Zato izvajamo zelo pomembno aktivnost, ki smo jo poimenovali NVO s potencialom, v okviru katere spremljamo in strokovno podpiramo društva, zavode, ustanove pri njihovem organizacijskem razvoju, da bodo v večji meri prevzemala izvajanje javnih storitev.

 

ZLHT – Regionalni center NVO

Oglejte si tudi