V času nezanesljivih dobavnih verig, odpoklicev živil in vsesplošne draginje, se potrošniki čedalje bolj zavedamo pomembnosti kvalitetne, dostopne in varne hrane. Na drugi strani se kmetje in manjši pridelovalci soočajo z nekonkurenčnimi cenami uvoženih živil, pomanjkanjem prodajnih mest in navsezadnje viškom pridelka, ki žal ne pride do kupcev. Z namenom, da bi med potrošniki in pridelovalci ustvarili most, se posamezniki zavzemamo za vzpostavitev tržnice oziroma druge oblike sodelovanja med kmetijami in kupci.
Od
vile do vilice: prednosti lokalne samooskrbe
Neposredno povezovanje pridelovalcev in
potrošnikov skrajša dobavno verigo, zmanjša vpliv na okolje, veča zaupanje v
kvaliteto hrane in krepi lokalno gospodarstvo ter samooskrbo. Slednje je še
posebno pomembno, saj kroženje denarja krepi celotno skupnost, ohranja delovna
mesta ter gradi odpornejše lokalno gospodarstvo.
Različni
modeli trgovanja
Tržnice v tradicionalni obliki doživljajo preporod
in počasi zopet postajajo priljubljeno mesto za prodajo in nakup domačih
pridelkov, živil in drugih izdelkov. V
naši občini sta dobro sprejeti tržnica Blagajevih dobrot na Viču ter novejša na
Dobrovi, želimo pa si lokacije, ki je bližje tudi bolj oddaljenim vasem v
občini. Ker fizično prodajno mesto
prinaša določene omejitve (ponudniki ne morejo biti prisotni na več lokacijah,
kupcem ne ustreza termin tržnic ipd.), si
v prihodnosti želimo vzpostaviti tudi sistem naročanja z dogovorjenimi
prevzemnimi točkami po celotni občini in tudi v širši regiji.
Kdo
in kako lahko sodeluje?
Zavedamo se, da prodaja domačih pridelkov prinese
številne birokratske ovire, zaradi katerih se mnogi navsezadnje ne odločijo za
prodajo. Naš namen je privabiti kmete in manjše pridelovalce, ne glede na
status in kapacitete, da skupaj poiščemo možnost sodelovanja.
S tem namenom bomo predvidoma v prihodnjem mesecu v Polhovem Gradcu
organizirali predstavitev s strokovnjakom Martinom Butino, ki je idejni vodja
projekta ‘S skupnostji podprto kmetijstvo’ (CSA). Vabimo vse potencialne
prodajalce ter zainteresirane posameznike, da se nam pridružite. Naš namen je
ustvariti dialog, spoznati potrebe in želje ponudnikov in potrošnikov ter
odgovoriti na vprašanja glede projekta. Povpraševanje za udeležbo pošljite na
e-naslov: rok.galic@gmail.com.
Točni datum predstavitve se bo določil glede na prijave.
Rok Galič




