Obiskali smo Francijo

Ker smo eno leto pridno delali pri projektu Comenius Europe Beyond Borders, smo se udeležili srečanja v Gienu v Franciji. Šli smo štirje učenci (Zala Stanovnik, Vita Trobec, Špela Krušič in Matic Sečnik) in dve učiteljici (Saša Kopač Jazbec in Barbara Jagodic).
Iz Horjula smo se odpeljali v soboto, 11. oktobra 2014, ob 3. uri zjutraj. Na letališče Treviso v Benetkah smo prispeli ob 5.30 in oddali prtljago. Ob 8.20 pa je naše letalo končno poletelo proti Franciji. Za Vito in Špelo je bil to prvi polet z letalom. Po približno dveh urah smo prispeli na letališče severno od Pariza, v Beauvais.  Po Vitinem mnenju je bil pristanek najbolj zanimiv del leta in seveda izstop iz letala. Po prevzemu prtljage smo se z avtobusom odpeljali v hotel na mestnem obrobju. Sprehodili smo se okoli hotela in ugotovili, da se nahaja sredi nakupovalnega centra. Popoldne smo šli na kosilo in potem v središče mesta, kjer smo si privoščili slastne francoske rogljičke.

Naslednji dan po kosilu smo se odpravili na triurno vožnjo do Giena. Pred šolo Bernard Palissy so nas že čakale naše gostiteljice, ki so nas prisrčno sprejele z objemom. Nas, učence so teden dni prijazno gostile francoske družine.

V ponedeljek zjutraj smo skupaj s svojimi gostiteljicami odšli v šolo. Tam smo imeli spoznavne igre, nato pa smo si ogledali šolo. Po kosilu smo se sprehodili po Gienu. Obiskali smo trgovino s svetovno znanim ročno poslikanim porcelanom, se sprehodili ob reki Loari in si ogledali dvorec Ane Francoske, najstarejše hčerke Ludvika XI. Ob 17.20 so naše gostiteljice prišle po nas in nas odpeljale domov.

V torek smo imeli učenci predstavitve. Predstavili smo Slovenijo in naše praznike ter običaje. Po kosilu smo imeli športne igre, igrali smo košarko in plezali na plezalni steni. V sredo smo se dopoldne učili francoščino, po kosilu pa smo šli v Bourges, kjer smo si ogledali gotsko katedralo in se sprehodili po parku ter čisto slučajno (skoraj) doživeli romanco. V četrtek je prišel vrhunec tedna, obiskali smo Pariz! Čeprav je bila vožnja dolga, je bilo zabavno. Najprej smo obiskali Louvre, kjer je bila seveda največja gneča okrog Mone Lize. Nato smo se sprehodili po Elizejskih poljanah do Slavoloka zmage, ki stoji na koncu Elizejskih poljan. Tam smo šli tudi na kosilo, potem pa smo imeli prosti čas za kupovanje spominkov. Nadaljevali smo pot do Eifflovega stolpa. Pred njim smo se seveda velikokrat fotografirali. Sledila je vožnja z ladjico po reki Seni. Nekateri so ugotovili, da je Pariz v živo še lepši kot na slikah. V Gien smo prišli zelo pozno. Bili smo utrujeni, a dobre volje, saj smo si v prijetni družbi izmenjali vtise o enem od najlepših mest na svetu. V petek dopoldne smo obiskali Fontainebleau. Ogledali smo si dvorec, kjer so imeli svojo rezidenco številni francoski vladarji. V njem smo videli slike, pohištvo, oblačila in razne predmete slavnega Napoleona. Popoldne smo imeli v šoli zaključno prireditev. S pesmijo We Are the World smo se poslovili od vseh novih prijateljev. Slovo je bilo težko in marsikomu so pritekle tudi solze, saj smo preživeli skupaj res čudovit teden. Poslovili smo se tudi od družin, ki so nas ves čas razvajale. V soboto smo vstali ob 4. uri, saj smo ob 5. odšli iz Giena. Malo pred 8. uro zjutraj smo že bili na letališču. Sledilo je vkrcanje na letalo in ob 10. smo odleteli iz Beauvaisa. Ob 12. smo pristali v Benetkah in sledila je le še vožnja domov. V Horjul smo prišli ob 16. uri. Tako se je zaključil enkraten teden v Franciji, ki je odlično uspel. Družine so bile zelo prijazne. Večina učencev ne živi v bližini šole, zato se je bilo treba vsakodnevno dolgo časa voziti z avtobusom. Matic in Špela sta jedla polže. Za eno noč sta Vita in njena gostiteljica prišli prespat k Zali in njeni gostiteljici. Imele smo »palačinka party«.

Naši vtisi o obisku Francije so neverjetni. Najbolj nam je bil všeč Eifflov stolp. Potovanje nam je dalo veliko znanja angleščine, saj smo nadgradili vso slovnico in vsa pravila, ki smo se jih v vseh teh letih naučili. Vsi bomo zelo pogrešali Francijo in prijatelje, s katerimi smo se spoznali. Še zmeraj smo vsi enakega mnenja, da so Francozi zelo prijetni ljudje.