Logo MojaObčina.si

Horjul

DANES
4°C
-1°C
JUTRI
6°C
2°C
1815

Kako varno do menjave iz letnih na zimske pnevmatike

Sedaj je že čas, da vaš avto preobujete v ustrezne zimske pnevmatike. Zakon o pravilih cestnega prometa predpisuje, da morajo biti motorna in priklopna vozila med 15. novembrom in 15. marcem, ter v zimskih razmerah, ki se pojavijo zunaj omenjenega obdobja, opremljena z zimsko opremo.

Kljub omejitvam, ki še veljajo zaradi varnostnih ukrepov povezanih s pandemijo pa vulkanizerji obratujejo, a seveda pod drugačnimi pogoji. Da bi se pri policistu izgovarjali na pandemijo, če se še vedno vozite z letnimi pnevmatikami, vam noben izgovor žal ne bo pomagal. 

Glede poteka menjave smo se pogovarjali z Juretom Prebilom iz podjetja Aniks plus d.o.o., ki se ukvarja z vulkanizersko dejavnostjo, diagnostiko in popravili avtomobilov v Ljubgojni pri Horjulu. Jure je opisal kako poteka varna menjava pnevmatik za zaposlene in za stranke: 'Vse skupaj deluje tako, da med opravljanjem vulkanizerske storitve ni nobenega stika med stranko in zaposlenimi. To je ob upoštevanju navodil in ukrepov povsem izvedljivo. Da ne pride do stika med strankami je pomembno, da te počakajo na vrsto v avtomobilu. Najbolje je, da se vsakdo na premontažo ali za nakup novih pnevmatik predhodno naroči in pride na vrsto v delavnico ob določeni uri. Ko pride na vrsto, se stranka z avtomobilom sama zapelje v delavnico, izstopi iz avta in počaka zunaj na dvorišču, da vulkanizer opravi svoje delo. Ob tem seveda upoštevamo varnostno priporočeno razdaljo. Med celotnim postopkom vulkanizer uporablja rokavice in se drži navodil pristojnih služb glede ravnanja v času boja proti koronavirusu. V nobenem primeru se med samo premontažo vulkanizer ne rabi usesti v avto. Ko je premontaža opravljena, stranka ponovno sama sede v avto in ga odpelje iz delavnice. Plačilo se izvede brezstično, v primeru gotovine pa je denar treba razkužiti.' 

V vulkanizerski delavnici imajo tudi polrobotski stroj za premontažo pnevmatik, ki praktično vse opravi sam. Zato je tudi s stališča možnosti prenosa virusa še toliko bolj zanimiv. Ves stik, ki ga ima vulkanizer s pnevmatiko je, da jo sname z avtomobila in zakotali do stroja, kjer avtomatika prevzame svoje delo. Nato pnevmatiko zakotali nazaj do avtomobila in jo namesti nanj. Torej ni nobenega stika in dela s pnevmatiko, kot je to običajno pri starejših načinih premontaže. Polrobotski montažni stroj je sicer namenjen menjavi pnevmatik na dragih in občutljivih litih platiščih večjih dimenzij, saj platišč med delom ne poškoduje. 

V primeru naročanja na premontažo ali kakšna druga vprašanja povezana s servisom ali programiranjem senzorskih ventilov ter ostalo avto diagnostiko in manjšimi popravili se lahko obrnete na Jureta (telefon O31 854 514) oziroma jih kontaktirate po e-pošti aniks.plus@siol.net.

 

Besedilo in foto: Peter Kavčič

Všečkaj objavo


Oceni objavo


Oglejte si tudi