Logo MojaObčina.si
DANES
10°C
4°C
JUTRI
10°C
4°C
Oceni objavo

Bodite pozorni pri menjavi zimskih gum

Zakon, ki določa menjavo 15. novembra, predvsem pa nižje temperature in spolzko cestišče nam narekujejo, da je čas za menjavo letnih gum za zimske. Da boste varno vozili skozi zimo, smo se po nekaj nasvetov odpravili h lokalnemu vulkanizerju Juretu Prebilu iz vulkanizerstva Aniks plus v Ljubgojni.
Zakaj je pomembna menjava gum v tem času?

Ko padejo temperature, letna guma nima več pravega oprijema, saj ni narejena za takšne pogoje. Zimske gume so namreč narejene iz drugačne zmesi in imajo posebne zareze, torej lamele, ki pomagajo, da je oprijem boljši. Te omogočajo, da se guma sama čisti med vožnjo po zasneženem cestišču.

Torej je nujna menjava tudi, če imajo letne gume še vedno dovolj profila?

Tako je. Zmes gume je drugačna, saj je narejena, da deluje v toplejšem vremenu. V mrazu letna guma postane trda in ne nudi več dobrega oprijema v ovinku ali pri zaviranju. Zavorna pot je v zimskih razmerah bistveno daljša z letno gumo, saj nima lamel, kot jih ima zimska, ki ji zagotavljajo več ostrih robov in ustrezno prožnost, da se avto lahko varno ustavi in ostane na cesti.

Kdaj je treba stare gume zamenjati za nove?

Takoj ko gume začnemo uporabljati, se njihova tekalna površina odpre. S tem se začne staranje, saj se snovi, ki so v gumi, izločajo in iz sezone v sezono postaja guma bolj trda. Nekako pravilo je, da je treba gume menjati na najkasneje vsakih pet let. Tudi če imajo še vedno dovolj profila, saj njihov oprijem ni več ustrezen za varno vožnjo. Ob nekem povprečju letnih prevoženih kilometrov pa se guma iztroši v treh sezonah, če smo zelo, zelo pazljivi, morda lahko zdržijo štiri sezone. Sicer pa imajo gume na tekalni površini oznake, ki nam kažejo, koliko profila je še dovolj za varno uporabo.  

Kam z letnimi gumami v času, ko na avtu uporabljamo zimske?

Da bodo letne gume ohranile svoje lastnosti, je zelo pomembno, kako jih skladiščimo čez zimo. Vsekakor jih je treba postaviti na posebej za to narejeno stojalo, če pa tega nimate, jih zložite leže eno na vrh druge. Bistvenega pomena je, da jih shranjujete v suhem in temnem prostoru, kjer ni velikih temperaturnih sprememb. Torej, najboljši prostor za to sta klet ali garaža. Tudi če se gume zmočijo ali so nekje na dežju, jih najprej osušimo in nato skladiščimo. Nikakor pa ne smejo biti na soncu ali na podstrehi, ki ni izolirana, da ne prihaja do velikega temperaturnega nihanja.

V sodobnih avtomobilih je vedno več tehnologije, raznih senzorjev, ki nam omogočajo, da se vozimo varno, ali menjava gum vpliva tudi na te senzorje?

Guma je edini stik, ki ga imamo v avtu s cesto in zato je njeno delovanje zelo pomembno. Če so ti senzorji poškodovani ali ne delujejo zaradi iztrošenosti baterije, avto ni več varen tako kot takrat, ko je bil nov. Večina novejših avtomobilov ima senzorje za nadzor tlaka in pri teh je menjava gum bolj zahtevna, potrebna sta namreč znanje in ustrezna oprema, sicer se ti ventili in senzorji poškodujejo. Pri nas imamo diagnostične naprave za programiranje starih in novih ventilov s senzorji, ki merijo tlak v gumah. V kratkem bodo vsa nova vozila opremljena s temi senzorji, zato je treba biti pozoren na to. Njihova življenjska doba je nekje do sedem let, toliko časa namreč zdrži njihova baterija.

Bi za konec dodali še kakšen nasvet?

Morda samo to, da se za menjavo odločite raje prej kot prepozno in ne pozabite, da je od tega, kako dobro je obut vaš avto, odvisno, kako varno se boste vozili v zimskih razmerah.

 

Besedilo in fotografije: Peter Kavčič

 

 

Oglejte si tudi