Kot vedno smo tudi tokrat na OŠ Polhov Gradec obelodanili Teden otroka. Letošnje geslo Tedna otroka, ki ga že 70. leto organizira in obeležuje Zveza Prijateljev mladine Slovenije je bilo "Otrok, nepopisan list." Ob tem so zapisali, da se vsak otrok rodi kot nepopisan list, pri čemer je njegovo odraščanje neločljivo povezano s časom, v katerem živi. Kljub vsem spremembam skozi čas pa osnovne potrebe otrok ostajajo vedno enake. Vsi otroci, ne glede na čas in prostor, potrebujejo enako: ljubezen, občutek varnosti ter topel in zdrav dom, igro, znanje, druženje z vrstniki, spodbudo, oporo, pomoč ter priložnosti za razvoj svojih talentov in interesov.
Ob tem smo se vprašali, ali znamo vse te priložnosti in talente tudi izkoristiti?
Zato smo, tako kot vsako leto, na OŠ Polhov Gradec naredili tudi svoj interni program ob Tednu otroka. Določili smo tudi naš slogan, ki se je glasil: »Uresniči svoje življenje in ciljaj visoko. Namen Tedna otroka na ravni šole je bil učence ozavestiti o tem, da so za uresničitev svojih življenj v največji meri odgovorni sami ter da naj pri tem »ciljajo« visoko, v smislu naj ne podcenjujejo svojih sposobnosti in naj stremijo za tistim, kar jim bo zares prinašalo zadovoljstvo.
Ekipa za pripravo Tedna otroka si je zamislila naslednje dejavnosti. Učenci in učitelji so bili povabljeni, da se v ponedeljek, na 1. dan Tedna otroka, oblečejo v belo – nepopisano zgornje oblačilo. Smisel te pobude je bil, da vsi skupaj na ta način ozavestimo, da smo nepopisan list, kar med drugim pomeni, da smo vsaj v določeni meri sami slikarji/krojači/pisci/ustvarjalci … svojih življenj oz. da imamo možnost in priložnost vplivati na njihov izid.
Kot uvod smo pripravili krajši prispevek za šolski radio, katerega namen je bil učencem in tudi vsem ostalim predstaviti bistvo vstopa v Tedna otroka. Vsak učenec je dobil bel list, ki je v tistem trenutku simboliziral njihovo življenje. Spodbujeni so bili, da iz tega lista (»svojega življenja«) naredijo oz. ustvarijo nekaj lepega. Kaj in kako, je bila stvar posameznika in njegove ustvarjalnosti, domišljije in iznajdljivosti. Podpisane stvaritve so oddajali v škatlo, ki je bila v ta namen pripravljena v šolski avli. Komisija je izdelke pregledala in izbrala »najboljšega« – tistega, v katerega bo vloženo največ truda in bo po presoji strokovne žirije najbolj navdihujoč. Avtor je prejel simbolno nagrado, izdelke pa smo razstaviti v šolski avli. V šolski avli smo obesili tudi plutovinasti pano, ki smo ga oblekli v bel papir. Učenci so nanj pisali misli, ki so se jim porodile ob vprašanju Kaj dela tvoje življenje lepo oz. kaj ga bogati? z namenom ozaveščanja lastnih notranjih virov (po)moči pri uresničevanju naših življenj.
V avli pa je učence čakal še en izziv. Na glavni beli steni je visela nekakšna »valilnica« ciljev – škatla z luknjo. Naloga učencev je bila, da s papirčki, na katere so prej zapisali odgovor na vprašanje Kaj lepega želiš v svojem življenju doseči? zadenejo luknjo v škatli, kar pogosto ni šlo v prvem poskusu, niti v drugem. Vztrajati in ciljati visoko, torej ne se zadovoljiti samo s tem, kar nam pride samo naproti, je bilo sporočilo te dejavnosti. Da je bila motivacija še večja, smo napovedali, da bomo izmed primernih odgovorov, ujetih v škatlo, nekoga izžrebali in ga simbolno nagradili, kar smo seveda tudi naredil.
Na ta način je minil naš Teden otroka. Škatle smo pospravili, nanje že skoraj pozabili, upamo pa, da med nami še vedno tli tisto ...
Uresniči svoje življenje in ciljaj visoko.
V imenu ekipe, Darja Malovrh




