V soboto, 15. decembra, je v prostorih šole potekala zadnja delavnica. V sklopu dogodka so v prvem delu pripravili okroglo mizo o priložnostih Ustvarjalnega središča Rihard Ursini, prikazali potek delavnice tudi javnosti ter svoje znanje z delavnic preizkusili s kvizom. Sogovorniki na okrogli mizi (predstavniki lokalnega gospodarstva, družbenega življenja, osnovne šole, občine ter predstavniki ustvarjalnega središča) so spregovorili o načinu in vsebinah, s katerimi želijo otrokom odpreti poti do novih znanj, znanja osmisliti ter jih navdušiti nad poklici, ki jih potrebuje lokalno gospodarstvo, seveda ob predpostavki, da bodo ti v tem delu uživali. Tudi s strani podjetnikov, podjetja Metrel, je bilo izraženo navdušenje nad dejstvom, da se mlade spodbuja v tehnične poklice, hkrati pa je bilo čutiti pripravljenost pomagati, saj potrebujejo najboljši kader na svojem področju in če ta prihaja iz lokalnega okolja, je to tako za ene kot druge dodana vrednost.
Predstavnik Glasbene šole Emil Adamič je spregovoril o izkušnji nastanka šole, ki se je rodila iz potrebe, danes pa je zastopana v 10 občinah in vključuje okoli 430 učencev. Nadalje so prisotni razpravljali o možnostih in priložnostih Fablaba Polhov Gradec, da bo preživel. Vključili so tudi župana ter ravnateljico, ki sta njihovo delovanje ter prizadevanja podprla. Pomoč pa jim lahko izkažeta zgolj v obliki nudenja prostora oziroma podpore. V razpravi se je porodilo kar nekaj predlogov in pobud, kot na primer, da se oblikuje blagovna znamka Znanje blagajeve dežele, se preko Fablaba pridobi evropska sredstva ipd. Ob koncu so se vsi strinjali in zavzeli mnenje, da se Fablab v prihodnosti mora profesionalizirati ter najti človeka, ki ga bo vodil in bdel nad delovanjem.
Zadnji del je bil namenjen preizkusu znanja vključenih učencev. Vsi so se izkazali in dokazali, da so na delavnicah, na katerih so kot mentorji mlajšim kolegom s svojim znanjem priskočili na pomoč tudi dijaki in študenti računalništva, pridobili veliko znanja s področja računalništva in programiranja. Najboljši so prejeli knjižne nagrade in pohvale. Ob koncu je bilo čutiti ponos tako na strani organizatorjev, mentorjev kot učencev, saj so prav vsak na svoj način prejeli nekaj koristnega zase in za svoj osebni razvoj.
Fotografije in besedilo: Nadja Prosen Verbič