Sistem zbiranja odpadkov »od vrat do vrat«, ki je uporabniku priročnejši in okolju prijaznejši, se bo v prihodnjih mesecih nadgradil. Javno podjetje Snaga bo, v sodelovanju z občino Dobrova – Polhov Gradec, v zgoščenih delih naselij - Podsmreka, Komanija, Draževnik, Razori, Dobrova, Stranska vas, Šujica, Hruševo in Gabrje - omogočilo še bolj priročno ločeno zbiranje papirja. Do jeseni 2018 bo namreč moder zabojnik za papir pripeljala na vse naslove vseh občanov na omenjenih območjih. Zabojniki za papir bodo enakih velikosti kot zabojniki za embalažo (240- in 1100-litrski), znesek na položnici pa se zaradi dodatnega zabojnika ne bo povečal.
V sklopu nadgrajene strategije je tu še ena od pomembnih novosti, in sicer se iz vseh zbiralnic oziroma EKO otokov s 1. junijem 2018 umikajo tudi zabojniki za embalažo. Zabojniki za papir pa bodo odstranjeni iz zbiralnic le na tistih območjih, ker bo jeseni uvedeno zbiranje papirja »od vrat do vrat«.
O novostih v zvezi z razdeljevanjem zabojnikov za papir in spremembah na EKO otokih boste občani obveščeni preko novic v lokalnem časopisu, na spletni strani Snage in občine ter prek objav na Snaginih družbenih omrežjih (Facebook in Twitter).
Zakaj se zabojnik za embalažo umika iz ekoloških otokov?
Na Snagi odgovarjajo, da zabojnike za embalažo z zbiralnic (EKO otokov) umikajo zaradi težav, ki se pojavljajo na zbiralnicah, zaradi ravnanja posameznikov, ki s svojim nevestnim odlaganjem odpadkov kazijo celotno območje zbiralnic. V nadaljevanju odgovora pa pojasnjujejo, da so se v preteklosti prepogosto na zbiralnicah pojavljale težave, kot so: "občani v zabojnike za embalažo, papir in steklo odlagajo odpadke, ki tja ne sodijo; občani k zbiralnicam prinašajo kosovne, gradbene ipd. odpadke in s tem na EKO otokih ustvarjajo mala črna odlagališča; ponekod pravne osebe, občani, tudi prebivalci drugih občin »zlorabljajo« javne zbiralnice za odlaganje tako embalaže kot mešanih komunalnih odpadkov, saj niso vključeni v sistem (nimajo zabojnikov, ne plačujejo …); nekateri uporabniki raje kot svoje lastne z embalažo polnijo zabojnike na zbiralnicah, kar je nesmiselno, saj so bili vsem občanom pripeljani zabojniki za embalažo zato, da bo ločevanje odpadkov preprostejše in enostavnejše."
Kako postopati, če se zgodi, da bo domači zabojnik za embalažo kdaj prepoln?
Glede na to, da so zabojniki za embalažo na skupnih zbiralnicah oz. ekoloških otokih namenjeni zgolj za odlaganje občasnih presežkov embalaže, ki lahko nastane v gospodinjstvih, se zna zgoditi, da bo domači zabojnik kdaj prepoln. Na Snagi svetujejo, da se poslužujemo stiskanja embalaže: "Plastično in kovinsko embalažo je pred odlaganjem namreč smotrno stisniti oz. zložiti, saj lahko tako odložite do desetkrat več embalaže". Če se kljub temu izkaže, da zabojnik za embalažo ne zadostuje potrebam, lahko na Snagi vsak naročnik naroči večjega oz. dodatni zabojnik ob tem pa dodajajo: "Ne skrbite: strošek na vaši položnici se zaradi dodatnega/večjega zabojnika za embalažo ne bo nič spremenil."
V primeru težav, predlogov in pobud se vsak uporabnik lahko obrne na Snagin center za pomoč in podporo uporabnikom, tel.: 01 477 96 00 ali e-naslov snagalj@snaga.si. Tja lahko sporočite tudi morebitno reklamacijo zaradi ne odvoza odpadkov, in sicer v treh dneh po dogodku.
Nadja Prosen Verbič



