Logo MojaObčina.si
DANES
19°C
8°C
JUTRI
24°C
7°C
Oceni objavo

Moja Ljubljanica novice št. 21

Eden glavnih ciljev razstave Moja Ljubljanica je ozaveščanje o pomenu in ohranjanju naravne in kulturne dediščine v lokalni skupnosti. Zavedamo se, da je ključno ozaveščanje mladih, ki so naša prihodnost. S pedagoškimi programi želimo predšolskim in šoloobveznim otrokom privzgojiti odnos do ohranjanja in varovanja dediščine kot naše skupne odgovornosti in identitete.
PEDAGOŠKI PROGRAMI NA RAZSTAVI MOJA LJUBLJANICA

Zasnova razstave nudi široko paleto izobraževalnih vsebin, vezanih na kulturno in naravno dediščino ter ekologijo. Velik potencial vidimo v povezovanju vseh treh sklopov in jih na način povezovanja tudi oblikujemo v pestre pedagoške programe. Le-ti sledijo šolskim učnim načrtom posameznih razredov na eni strani ter ciljem razstave na drugi. Širok nabor programov vključuje raznolike in interaktivne učne pripomočke. Vsebine podajamo preko grafičnih, didaktičnih in slikovnih prikazov na razstavi. Zemljevidi, letalski posnetek in interaktivna maketa Vrhnike nam služijo za orientacijo v prostoru. S predmeti, replikami in materiali učenci rokujejo in s tem dobijo izkustvo, preko katerega svoje znanje še dodatno utrdijo.

Pedagoške programe na razstavi izvajamo v obliki tematskih vodenj, ki pri učencih spodbujajo logično sklepanje, povezovanje, lastno razmišljanje in kreativnost ter v obliki izkustvenih, doživljajskih in ustvarjalnih delavnic, kjer učenci preko čutil, lastnega izkustva in kreativnosti spoznavajo življenje v preteklosti, naravne zakonitosti in načine ohranjanja okolja in dediščine. Poleg programov na razstavi smo zasnovali tudi programe na zunanjih lokacijah, kjer učenci v lokalnem okolju svoje znanje dopolnijo in se preizkusijo v prepoznavanju dediščine »in situ«.

Pri programih za predšolske otroke in razredno stopnjo smo večji poudarek dali na izkustvenem načinu učenja. V letošnjem letu je bila med najbolj obiskanimi izkustvena koliščarska delavnica, kjer so se učenci preizkušali v vsakdanjih opravilih koliščarjev. Mleli so žito na žrmljah, ostrili kamnita orodja, se preizkusili v risanju koliščarskega okrasa, predvsem pa so uživali v netenju ognja z lokom (po njihovih besedah, so bili že čisto blizu iskri in pravega ognja!). Za razrede predmetne stopnje smo večji poudarek dali na medpredmetnem povezovanju, kjer smo vsebine različnih šolskih učnih predmetov, tako družboslovnih (geografija, zgodovina) kot naravoslovnih (biologija, ekologija, kemija) povezali v zaokroženo celoto. Med bolj obiskanimi je program Po stopinjah preteklosti 1, kjer učenci spoznavajo značilnosti prazgodovinskega obdobja, ki je za vrhniško območje še posebej pomembno. To obdobje je razkrilo najbolj reprezentativne, bogate in pomembne arheološke najdbe: edinstveno najdbo ledenodobne lesene konice, stare 40.000 let, najstarejše ohranjeno leseno kolo na svetu, staro 5200 let in enega najdaljših deblakov na svetu, iz 2. stol. pr. n. št., dolgega kar 15 metrov. Presežki, ki sodijo v sam evropski in svetovni vrh kulturne dediščine.

Pomembno nam je sodelovanje na lokalni ravni in vključevanje mladih v različne projekte, kar se nam zdi ključnega pomena pri ozaveščanju, prepoznavanju, sprejemanju in ohranjanju naravne in kulturne dediščine tega območja. Pri snovanju programov smo odprti za sodelovanje z učitelji, kar se je do sedaj že izkazalo za dobro prakso. Skupaj smo namreč oblikovali nekaj zanimivih pedagoških programov, športno-kulturne, naravoslovno-športne ter eko dneve. Morda bi izpostavili enega zanimivejših programov in sicer športno-naravoslovni dan, ko smo se z učenci 7. razredov, s kolesi odpravili na raziskovanje Vrhnike. Najprej smo kolesarili na Ribnike v Verdu, kjer smo se spoznali z ekosistemom ter naravno in kulturno dediščino prostora. Med drugim smo stali točno nad rimsko ladjo iz 1. stoletja! Učencem je ornitolog predstavil obročkanje ptic na Ornitološki postaji Vrhnika, s katerimi so tudi rokovali. Nato smo se odpravili še v Kotnikov park v Verdu in naprej na izvire Ljubljanice, v Retovje in Močilnik, kjer so poleg naravne dediščine spoznavali kulturno podobo in pomen izvirov skozi čas. Sodelovali smo tudi na eko-dnevu, kjer smo predstavili problematiko tekstila in tekstilnih odpadkov ter na ta način ozaveščali otroke o pomenu ohranjanja čistega okolja.

Lokalnim šolam omogočamo tudi druge oblike sodelovanja in posebnih programov. Učenci lahko pripravijo referate, skupinske plakate, raziskovalne naloge in njihove predstavitve. S tem želimo popestriti in dopolniti njihov redni pouk, predvsem pa vzpodbuditi lokalno ozaveščenost in na razstavi Moja Ljubljanica ustvariti stičišče med formalnim in neformalnim učenjem - kraj, kamor se učenci vračajo po informacije in po navdih za nadaljnje delo.

Organiziranim skupinam šolskih pedagogov nudimo možnost brezplačnega vodenega ogleda razstave, skupaj s predstavitvijo naših pedagoških programov. Tako dobite podrobnejši vpogled v našo raznoliko in kvalitetno ponudbo.

Podrobnejše opise posameznih pedagoških programov najdete na naši spletni strani:  http://mojaljubljanica.si/novo-pedagoski-programi-20182019/.

 

SKARABEJ Z VRHNIKE

 

Na najdišču Kočevarjev vrt je bil poleti 2006 najden obesek – amulet v obliki skarabeja s človeškim obrazom. Najdba fajančnega skarabeja oziroma skaraboida je prva tovrstna najdba na Slovenskem in kot taka nadvse presenetljiva. Čeprav so bili amuleti po egipčanskem vzoru prisotni po celotnem Sredozemlju in Rusiji, jih slovenski prostor doslej ni poznal. Najdba potrjuje trgovski značaj naselbine Navport na stiku sredozemskega in kontinentalnega sveta, katere najpomembnejša dejavnost je bila trgovina na dolge razdalje. Skaraboid je bil morda v Navport prinesen kot spominek s popotovanj ali pa ga je izgubil kak trgovec ali popotnik, ki ga je sam nosil kot amulet za srečo. Skarabej je bil egipčanski simbol sonca, vstajenja mrtvih, pomenil je vitalnost in varoval pred uroki.

 

JUNIJSKI PROGRAM

 

9. junij 2018, 16.00-19.00, Izmenjava Podarim-Dobim  

Skupina mamic Sončnice v sodelovanju z razstavo Moja Ljubljanica in Cankarjevo knjižnico Vrhnika ponovno pripravlja eko-dobrodelno akcijo IZMENJAVA PODARIM DOBIM. Izmenjevali bomo sezonska oblačila za otroke in odrasle, knjige, otroško opremo in igrače, uporabne in okrasne predmete. V primeru, da se izmenjave ne boste utegnili udeležiti, lahko stvari oddate tudi na blagajni razstavišča Moja Ljubljanica, od torka, 5. 6.,

do dneva dogodka med 10.00 in 18.00 uro.

 

16. junij 2018, 18.00-24.00, Poletna muzejska noč

Tretjo soboto v juniju že tradicionalno poteka Poletna muzejska noč. Pridružujemo se ji tudi na razstavi Moja Ljubljanica, ki si jo na ta dan lahko brezplačno ogledate med 18.00 in 24.00. Ob 19.00 in 22.00 uri se lahko pridružite javnemu vodenju. Prijave zbiramo na info@mojaljubljanica.si. Za družine pripravljamo pester nabor družabnih iger, preko katerih boste na zabaven in igriv način spoznali porečje Ljubljanice. Dogajanje bo popestrila kulturno-umetniška tržnica v avli razstavišča.

 

27. - 29. junij 2018,9.00-15.00, Počitnice v razstavišču

Na začetku poletnih počitnic v razstavišču Moja Ljubljanica pripravljamo ustvarjalne in izkustvene delavnice ter

izlete v naravo. Otroci bodo v treh dneh na zabaven način spoznali zanimivosti porečja reke Ljubljanice, razlike med življenjem nekoč in danes ter uživali v različnih igrah in delavnicah

Več informacij na www.mojaljubljanica.si in info@mojaljubljanica.si

 

Oglejte si tudi