Občina Dobrova - Polhov Gradec je v želji po povezovanju in optimizaciji dela skupaj z občinami Kočevje, Kostel, Osilnica in Dobrepolje ustanovila Skupno občinsko upravo Enotnost občin. Od 1. januarja 2024 dalje se del nalog tako opravlja v sklopu skupne občinske uprave, kar prinaša številne prednosti, razvilo pa se je tudi tesno sodelovanje med našo občino in občino Kočevje, ki nam je že po lanskoletnih poplavah nudila pomoč pri popisovanju škode. O vezeh, ki smo jih uspešno stkali med občinami, sodelovanju in skupni občinski upravi, smo se pogovarjali z dr. Vladimirjem Prebiličem, dolgoletnim županom Občine Kočevje, ki mu občani že vse od leta 2010 dalje zaupajo vodenje občine.
Katere so po vašem mnenju največje prednosti, ki jih prinaša ustanovitev skupne občinske uprave?
Povezovanje na lokalni ravni je še kako
pomembno, kar si v Občini Kočevje prizadevamo uresničevati tudi v praksi. Naša
občina je bila tako pobudnica širitve skupne občinske uprave (SOU). S 1. 1. smo
formalno ustanovili novo SOU - Enotnost občin, s sedežem v Kočevju, ki jo
soustanavljamo, poleg Občine Kočevje, še občini Kostel in Osilnica ter novo
pridruženi občini Dobrova - Polhov Gradec in Dobrepolje. Z ustanovitvijo nove
se ukinja obstoječa SOU, njene pristojnosti pa se prenesejo na novo;
pravnoorganizacijski model nove SOU ostaja enak kot sedanji, saj se je izkazal
kot primer dobre prakse. SOU opravlja upravne, strokovne, pospeševalne in
razvojne naloge občinskih uprav občin ustanoviteljic in naloge v zvezi z
zagotavljanjem javnih služb nalog na področjih: občinskega inšpekcijskega
nadzorstva; občinskega redarstva; pravne službe; občinskega odvetništva;
notranje revizije; urejanja prostora; civilne zaščite; proračunskega
računovodstva; urejanja prometa in informatike.
Glavne prednosti lahko predstavimo v
petih (5) točkah: (1) Povečana učinkovitost: Z združevanjem virov in
strokovnega znanja občine lahko delujejo bolj učinkovito in zmanjšajo
podvajanje nalog. (2) Zmanjšanje stroškov: Skupna uprava omogoča delitev
stroškov za storitve, kar lahko privede do prihrankov in boljšega izkoriščanja
proračunskih sredstev. (3) Izboljšanje storitev: Z večjimi resursi in
specializiranim znanjem lahko skupna uprava zagotavlja višjo kakovost javnih
storitev. (4) Večja dostopnost storitev: Občine lahko lažje zagotavljajo dostop
do različnih storitev, ki jih posamezna občina sama morda ne bi mogla. (5)
Krepitev sodelovanja: Povezovanje v SOU spodbuja tesnejše sodelovanje med
občinami, kar lahko izboljša regionalni razvoj in usklajevanje politik.
Ali opažate kakšno podobnost med našo in vašo občino?
Zagotovo. Kot prvo bi
izpostavil naravne lepote in bogato naravno dediščino obeh občin. Obe občini si
prizadevata za skrb in izkoriščanje potenciala te dediščine. Dodano nas bogati
tudi kulturna dediščina - oboje prispeva k dobrim možnostim za razvoj turizma.
Prav tako imata obe občini izražen tudi podeželski značaj, kar pa vidimo kot
prednost, saj je prehranska samooskrba eden od temeljev naše varnosti in
obstoja. Želel bi si, da bi obe območji ta potencial izkoristili, predvsem v
smeri razvoja sonaravnega kmetovanja z visoko dodano vrednostjo za kmete in
potrošnike, ki čedalje bolj iščejo lokalno pridelano, ekološko prehrano.
Katere vrednote vam pomagajo pri uspešnem vodenju občine?
V prvi vrsti izpostavljam sodelovanje.
To je ključno - tako na ravni občine kot pravzaprav povsod. To, da se zavedamo,
da smo si različni, imamo različne prioritete, morda tudi različno vidimo
rešitve, a znamo stopiti skupaj, preseči razlike med nami, se poslušati in
poiskati res tiste rešitve, ki so najboljše za okolje in skupnost, v kateri
delujemo. Da vse, kar počnemo, delamo za dobro skupnosti. In da tudi različne
(lokalne ali druge) skupnosti med seboj povezujemo, se medsebojno učimo in si pomagamo.
Primer tega so bile lanske poplave, vsekakor pa si želimo trajnega sodelovanja
- tudi v mirnih časih, ne le ob nesrečah. V tem duhu vodim tudi Skupnost občin
Slovenije. Pri vsem svojem dosedanjem delu sem močno poudarjal skladen
regionalni razvoj. Le tak namreč lahko vodi k resnični socialni
pravičnosti, ki je tudi ena od zahtev pravičnega zelenega prehoda.
Želim si, da zelenemu prehodu v večji meri dodamo tudi socialno noto, le tako
ga bodo lahko ljudje zares posvojili. Seveda pa moram zaključiti s transparentnostjo
v procesih odločanja in nasploh. Le če smo zares transparentni, lahko
nagovorimo ljudi, da sprejmejo neke procese in odločitve, ki so dolgoročno
zanje dobre, četudi je na začetku treba nekoliko stisniti zobe.
Kaj je po vašem mnenju najpomembnejša naloga občinske uprave?
Najpomembnejša naloga občinske uprave je zagotavljanje kakovostnih storitev za prebivalce, kar vključuje učinkovito upravljanje z javnimi sredstvi, skrb za infrastrukturo in javne prostore ter podporo lokalni skupnosti. To pomeni, da občinska uprava pomaga pri reševanju težav občanov, omogoča dostop do ključnih storitev, kot so šolstvo, zdravstvo, in socialna oskrba, ter skrbi za trajnostni razvoj občine. Ključno je tudi, da zagotavlja transparentnost in vključevanje občanov v proces odločanja ter prispeva k izboljšanju kakovosti življenja vseh prebivalcev. Da bi zares naslovili in nagovorili vse, je treba dobro razumeti pomen medgeneracijskega sodelovanja in različnih potreb ljudi v različnih življenjskih obdobjih, ki sobivajo v nekem prostoru.
Občina Dobrova - Polhov Gradec




