Logo MojaObčina.si
DANES
16°C
3°C
JUTRI
18°C
7°C
Oceni objavo

Grajski obok nad cesto močno poškodovan

Kamniti obok severnih vrat tlakovanega dvorišča v Polhovem Gradcu, še edina preostala vrata dvorišča, odkar so zaradi širitve ceste odstranili obok in razširili odprtino v zidu na južnem delu, je sredi februarja doživel in komaj preživel bližnje srečanje z rovokopačem na prikolici tovornjaka.
Po besedah prič je tovornjak z goseničarjem, naloženim na prikolici, vozil počasi, a zadel, nato zapeljal vzvratno, popravil smer in nadaljeval pot. Policija je prejela prijavo o nesreči in na podlagi registrske oznake ugotovila identiteto vozila in voznika; tega so pozvali, naj se v istem vozilu s prikolico vrne, kar je nemudoma storil, vendar je prišel le do avtobusne postaje, saj je tu znak o največji dovoljeni višini, medtem ko na drugi strani, iz smeri Črnega Vrha, znaka o največji dopustni višini vozila pač ni, tako da voznik neposredno niti ni kriv. Očitno je tisti dan malo postrani naložil bager, saj je vajen grajskega oboka, že dlje časa je namreč s težko gradbeno mehanizacijo urejal hudournike v jarkih proti Črnemu Vrhu.

 

Župan nemudoma ukrepal

Poizvedovanje in raziskovanje je pokazalo, pa ne prvič, izredno odzivnost našega župana, pa tudi občinskega odgovornega vzdrževalca cest. Cesta je last občine, sam kamniti obok in graščina, oboje je staro pol stoletja, pa sta v lasti države. Predstavnik države se je oglasil in pregledal okoliščine, a ker ni imel na voljo statika, se je naš župan potrudil ter našel ustreznega strokovnjaka, in temu je v enem dnevu uspelo izrisati in potrditi s svojim podpisom začasno rešitev situacije. To so nato v nekaj dneh postavili lokalni mojstri iz masivnih kovinskih profilov. Zdaj pa le upajmo in molimo, da se bo država zganila in pravočasno odobrila ali plačala sanacijo, seveda bo prej izdelan projekt. Vprašanje je, ali se bo vsem vpletenim uspelo uskladiti za hkratni dvig celotne konstrukcije za vsaj pol metra, s čimer bi preprečili morebitne nadaljnje poškodbe zaradi težke mehanizacije ter zadostili pravilniku o gradnji cest, ki določa minimalno višino cestišča 4,5 m. Zdaj je najvišja točka ovalnega oboka 4,25 metra, širina cestišča pa je trenutno med kamnitimi stenami 4,5 metra, medtem ko predpis veleva širino 5,5 m, a to je manjša težava kakor višina. Zaradi prenizkega oboka je otežena tudi dostava materiala v kmetijsko zadrugo Dolomiti, saj morajo največji tovornjaki parkirati na drugi strani tlakovanega dvorišča.

Torej, občinski upravi gre zahvala za hitro intervencijo, zgornjemu pa priprošnja za čim hitrejši odziv države, kajti graščina je tudi osrednje prizorišče fotografiranja z mladoporočenci, ki imajo sobotne termine rezervirane že za celo leto. Ubijemo lahko torej dve muhi na en mah, utrdimo obok in pridobimo višino!

Sebastjan Vehar

Oglejte si tudi