Logo MojaObčina.si
JUTRI
16°C
1°C
SOB.
19°C
6°C
Oceni objavo

Obvestila o prekuhavanju pitne vode po nepotrebnem plašijo občane

V zadnjem času so občani pogosto obveščeni o ukrepu obveznega ali preventivnega prekuhavanja vode, zato se sprašujejo, ali je njihova voda iz pipe res tako slaba. Župan odgovarja: "Tako dobro vodo, kot jo imamo v naši občini sedaj, je nismo imeli še nikoli."

Upravljavec javnih vodovodov je po občinskem odloku o oskrbi s pitno vodo režijski obrat občine

Čisto pitno vodo je občanom dolžna zagotoviti občina, saj je oskrba s pitno vodo na podlagi Zakona o varstvu okolja ena od obveznosti občinske javne službe. Izvajanje, organizacijo, prostorske razporeditve, pravice in obveznosti uporabnikov pitne vode ter upravljavca vodovoda pa podrobneje opredeljuje občinski Odlok o oskrbi s pitno vodo v Občini Dobrova-Polhov Gradec. Ta vse od maja 2012 med drugim navaja, da se javna služba oskrbe s pitno vodo v naši občini na vseh javnih vodovodih izvaja v okviru režijskega obrata občine, ki je upravljavec javnih vodovodov, razen na območju dela Podsmreke in Komanije, kjer se napajajo iz ljubljanskega vodovoda in je zanj odgovorno Javno podjetje Vodovod-kanalizacija. To se trenutno po besedah župana Franca Setnikarja dobro izvaja na območjih krajevnih skupnosti Polhov Gradec, Črni vrh in Šentjošt, ne izvaja pa se na območju Krajevne skupnosti Dobrova, kjer je vodna oskrba še vedno v upravljanju Krajevne skupnosti Dobrova. Tudi to se bo po pričakovanju župana do konca leta 2015, ko se konča prehodno obdobje, moralo urediti, v nasprotnem primeru bo prehod najverjetneje avtomatičen. "Dejstvo je, da zakonodaja dobrovskega načina delovanja ne dovoljuje oziroma je občina in s tem župan zaradi tega v prekršku," pojasnjuje in dodaja, "zavedati se je potrebno, da občina s prevzemom vodovodov na režijski obrat nikomur ne jemlje vodovodov in da jih nikomur tudi ne bo dala, ta strah je odveč. Odgovorno skrbimo za vzdrževanje objektov, kot tudi za nizko ceno vodarin. Obračun cene je enoten za vse občane in je v skladu z uredbo, sredstva pa morajo biti izključno namenjena za obratovanje vodovodov."

Čeprav so obvestila o ukrepu obveznega ali preventivnega prekuhavanja vode v zadnjem času zelo pogosta, župan zagotavlja, da se je kakovost pitne vode na vseh vodovodih, ki jih upravlja režijski obrat, v naši občini v zadnjih dveh letih bistveno izboljšala. "Na vseh treh vodovodih je bilo narejenih veliko stvari," pravi in pojasni, "v Kurji vasi in Butajnovi je bil vgrajen sistem za čiščenje, kar je v proračunu pomenilo visok strošek. Na obeh vodovodih so bila izvedena gradbena dela, vgrajen je bil mehanski filter za čiščenje ter UV-lučka za uničevanje bakterij, narejen je bil tudi sistem za preusmeritev vode ob večjih nalivih." Tudi v Polhovem Gradcu so začeli sistematično odkrivati težave in v kratkem se bodo lotili sanacije zajetja. Župan je še opomnil, da bi sicer vse stvari lahko izredno hitro odpravili, če bi namestili avtomatsko klorirno napravo, kar v mnogih občinah imajo, vendar to na območju občine Dobrova-Polhov Gradec ni zaželeno, saj občanov ne želijo napajati s klorirano vodo.

 

Vse strožja merila in inšpektorji

Razlog za tako pogosta obvestila o ukrepu obveznega ali preventivnega prekuhavanja vode tičijo po mnenju župana predvsem v vse strožji zakonodaji in poostrenih merilih. Vsekakor pa mora upravljavec vodovoda, v tem primeru režijski obrat občine, katerega vodi Franci Petkovšek, upoštevati in slediti navodilom sistema kakovosti HACCP, ki jih je pripravil Nacionalni inštitut za javno zdravje in so za upravljavca skladno s Pravilnikom o pitni vodi zavezujoča. Nad upravljavcem z vodovodi pa striktno nadzor vse strožje izvaja Zdravstveni inšpektorat RS, ki preverja, kako se ta pravil v praksi tudi drži. Dejstvo je, da so se pravila nazadnje razširila in poostrila decembra 2014, poleg tega pa je tudi način kontrole vse strožji, inšpektorji pa naj bi postali veliko bolj striktni in dosledni.

Obveščanje torej še zdaleč ne pomeni nekakovostne oziroma nepitne vode, temveč gre za upoštevanje pravil upravljavca, ki ozavešča uporabnike, da se držijo določenih pravil pri uporabi vode v določenem obdobju, ko so s kakovostjo vodovodne vode težave, pa naj gre le za minimalno odstopanje od zahtevanega. Gre torej le za udejanjanje enega izmed pomembnih ukrepov, ki jih mora ob ugotovitvi neskladnosti pri pitni vodi izvesti upravljavec, ne glede na vrsto in stopnjo tveganja za uporabnika (lahko gre za manjšo ali večjo neskladnost). 

Ob naslednjem obvestilu o obveznem ali preventivnem prekuhavanju pitne vode torej ne delajmo panike, pač pa se držimo le določenih pravil. Dejstvo je, da imamo eno najboljših in najkakovostnejših vod daleč naokoli, kar moramo ceniti in spoštovati. V naši zavesti naj torej ostane le skrb za čisto okolje, ki je velik dejavnik za prihodnost pitne vode in je močno odvisen od nas samih.

 

Nadja Prosen Verbič

Oglejte si tudi