Občine: Bistrica ob Sotli, Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Brežice
DANES
2°C
1°C
JUTRI
2°C
1°C
Oceni objavo

Na trg prihaja nova generacija vozil BMW, katerih varnost in vozno dinamiko izboljšuje tudi slovensko podjetje TPV AUTOMOTIVE s tovarno v IPC Brezina

Na trg prihaja nova generacija vozil BMW, katerih varnost in vozno dinamiko izboljšuje tudi TPV AUTOMOTIVE. Novembrski zagon serijske proizvodnje v novi tovarni v IPC Brezina predstavlja nov mejnik v delovanju družbe. V izzivov polnih časih, v katerih smo se znašli tudi po zaslugi pandemije, je pravočasna in kakovostna izvedba vseh potrebnih aktivnosti za zagon proizvodnje tega zahtevnega izdelka, ki bo vgrajen v ene najkakovostnejših vozil na svetu, zagotovo uspeh, na katerega so v družbi lahko ponosni.

Kot so zapisali v sporočilu za javnost, februarja 2022 v evropske prodajne salone prihaja BMW serije 2 Active Tourer druge generacije. Proizvodnja teh tehnološko najnaprednejših vozil premijskega razreda poteka v tovarni BMW v Leipzigu, eden pomembnih razvojnih dobaviteljev, ki znatno prispeva k varnosti, vozni dinamiki in ekološkosti tega in drugih BMW modelov, ki bodo proizvajani na kar dveh različnih platformah, pa je slovensko podjetje TPV AUTOMOTIVE, ki ima novo tovarno v IPC Brezina v občini Brežice. Njihov izdelek bo vgrajen v več kot 6 milijonov vozil BMW.

Direktor  ponosen na sodelavce

Po besedah dr. Ivana Erende, direktorja TPV AUTOMOTIVE, »pričetek serijske proizvodnje izdelkov za novo generacijo vozil BMW predstavlja pomemben mejnik v razvoju družbe. V izzivov polnih časih, v katerih smo se znašli tudi po zaslugi pandemije, pravočasna in kakovostna izvedba vseh potrebnih aktivnosti za zagon proizvodnje  zahtevnega izdelka, ki bo vgrajen v ene najkakovostnejših vozil na svetu, ni nekaj samoumevnega. Je plod dolgoletnega trdega dela in ponosen sem na svoje sodelavce, ki so s svojo inovativnostjo in predanostjo ponovno uspeli dokazati odličnost naših razvojnih in proizvodnih kompetenc.«

TPV AUTOMOTIVE je  eden vodilnih razvojnih dobaviteljev, delujoč na globalnem trgu avtomobilske industrije. V projekt nove generacije vozil BMW je bil vključen že v letu 2016, v konceptni fazi, kjer je s svojimi inovativnimi idejami in podrobno razdelanim konceptom uspel premagati globalno konkurenco ter bil izbran za serijski razvoj izdelka.

Serijski razvoj takšnega produkta je dolgotrajen proces v stalnem sodelovanju z naročnikom, ki predstavlja križišče vseh izdelkov v medsebojni interakciji, ki neposredno vplivajo drug na drugega. Med obdobjem razvoja je TPV AUTOMOTIVE  v prvi fazi s pomočjo 3D-tiska kovin izdelal prototipe za prvo potrditev funkcije, kjer se je izkazal kot prvi dobavitelj, čigar varnostni kos podvozja je bil montiran in testiran na vozilu. Sledili so razvoj, izdelava in testiranje serijsko ekvivalentnih prototipov, kjer so osvojili dodatna znanja in izkušnje pomembne za izboljšave funkcije izdelka, ter razvoj serijskega procesa, s katerim so se vzporedno prav tako intenzivno ukvarjali že od samega začetka trajanja projekta in je bil ključen pri zasnovi koncepta izdelka.

Novembra letos so uspešno zagnali serijsko proizvodnjo prvega tipa izdelka na prvi izmed štirih predvidenih avtomatskih linij sestave.

Izdelek

Nosilec kolesa je vitalni del podvozja in predstavlja vez med kolesom ter šasijo avtomobila. Nanj so poleg kolesa pritrjeni še številni drugi elementi, ki so ključni za dinamiko vožnje, zaviranje, aerodinamiko in druge funkcije kot npr. pasivno krmarjenje zadnjih koles.

Izdelek je zaradi pomanjkanja prostora ter težnje po znižanju mase zelo kompleksne oblike, kar je zastavilo zelo visoke oblikovne in tehnološke zahteve ter zahtevalo uporabo visokotrdnih materialov. V primeru električnih in hibridnih modelov vozil je stiska s prostorom še hujša in s tem izziv še večji.

­­

Največji izzivi tekom projekta:

Enega največjih izzivov je predstavljala zahteva po zmanjšanju mase izdelka po principu »lightweight«, kljub temu, da se je izdelek zaradi določenih novih funkcionalnih zahtev gabaritno povečal. Kljub zahtevam po zmanjšanju mase pa je moral izdelek izpolnjevati višje togostne in trdnostne zahteve. Na osnovi temeljnega znanja o materialih in industrijskem oblikovanju do morali v TPV AUTOMOTIVE poiskati najbolj ustrezen material in geometrijo nosilca, ki odgovarja funkcionalnim, varnostnim in trajnostnim zahtevam.

Ker je kos v celoti dizajniran kot kompleksen zvarjenec, hkrati pa gre za varnostni element podvozja, je bilo ogromen poudarek treba nameniti dinamično vzdržljivost zvarnih spojev. Zaradi neposredne izpostavljenosti kosa zunanjim okoljskim vplivom so bile vse ostrejše tudi korozijske zahteve, zaradi česar je bilo treba zagotoviti tudi ustrezno površinsko zaščito.

Zaradi potreb velikoserijske proizvodnje je bila v industrijsko-poslovni coni Brezina v občini Brežice zgrajena povsem nova tovarna, specializirana za izdelavo ultralahkih jeklenih komponent. Tovarna je zasnovana po načelu pametnih tovarn in vključuje visoko stopnjo avtomatizacije in robotizacije. V njej so  bile za projekt BMW razvite avtomatizirane proizvodne linije, ki vključujejo na novo razvite namenske tehnološke postopke.

Proizvodni proces

Kupec BMW je TPV Automotive nominiral za dva tipa izdelka (za dve različni platformi), ki oba vsebujeta dva kosa, levo in desno orientiranega. Za proizvajanje izdelkov so v TPV AUTOMOTIVE razvili in zagnali visoko tehnološko robotizirano varilno-sestavljalno linijo.

Prva linija je kombinirana in glede na potrebe, omogoča proizvajanje enega ali drugega tipa izdelka. Na njej je 1. novembra že stekla serijska proizvodnja prvega tipa izdelka, ki je vgrajen v novi BMW serije 2 Active Tourer. Pričetek proizvodnje drugega tipa bo junija prihodnje leto.

Ko bodo proizvodne linije zagnane na maksimalnih kapacitetah, bo v tovarni vsakih osem sekund proizveden en kos.

Linije so oskrbovane s komponentami iz visokotrdnostnega jekla, preoblikovanimi na 1000- in 2500- tonskih stiskalnicah.

Oglejte si tudi