Občine: Bistrica ob Sotli, Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Borovnica
JUTRI
12°C
5°C
SOB.
5°C
2°C
Oceni objavo

Včeraj viadukt, jutri tunel?

Borovnica je že vse od leta 1850 močno povezana z železnico in kot kaže bo v prihodnjem še bolj. Te dni se v naši dolini veliko govori o morda največjem projektu tega kraja po gradnji borovniškega viadukta in gradnji obvozne proge, ki ga je po 2. svetovni vojni nadomestila. Obeta se, da se bo del železniške proge umaknil v tunel.

Povečati varnost, skrajšati vozni čas

O tej ideji se naj bi že dolgo govorilo, sedaj pa so načrti o tem vse resnejši. V pripravi je namreč državni prostorski načrt, s katerim želi država nadgraditi železniško progo na odseku Borovnica-Logatec s spremljajočimi prostorskimi ureditvami. Kot lahko razberemo na spletni strani Ministrstva za infrastrukturo, je ciljev tega projekta več. Želijo odpraviti ozka grla na poteku Ljubljana-Divača, zmanjšati stroške vzdrževanja in obnov proge, zagotoviti ustrezne povezave s širšim evropskim prostorom, povečati prepustne in prevozne zmogljivosti proge, skrajšati vozne čase, odpraviti počasne vožnje, povečati varnost, uporabnikom zagotoviti prijaznejšo infrastrukturo in zmanjšati negativne vplive na okolje.

Proga bi bila krajša za približno 3,5 kilometre

In kaj je pravzaprav v načrtu? Odsek obravnavane proge je dolg približno 19 km, načrtovana trasa pa bi se od obstoječe skrajšala za približno 3,5 kilometre. Trenutno hitrosti vlakov znašajo med 70 do 85 km/h, z novimi ureditvami pa bi se bistveno povišali in sicer na najmanj 130km/h. Potek proge bi bil večinoma nov, v velikem delu po novih predorih – po kar šestih, v skupni dolžini približno 8.600 metrov.

Vsi predori na novo, predvideno tudi rušenje objektov

Vsi predori bodo zgrajeni na ločenih trasah od obstoječih, da se lahko večina gradbenih del izvaja izven popolnih zapor obstoječe proge. Grajeni bodo v pretežno kraških tleh, kjer pa so možni tudi posamezni dotoki hribinske vode. Predori bodo opremljeni z vso potrebno varnostno opremo, reševalni platoji pa so predvideni pred vsemi predori ter izstopnimi cevmi. Najbolj pa sicer bode v oči dejstvo, da se bosta morali umakniti dve družini, saj je predvideno tudi rušenje objektov.

Na stari progi kolesarske poti?

Kaj pa bi bilo s staro progo? Tirnice bi odstranili, območje pa ozelenili oz. jih namenili drugi rabi kot so nove dostopne ceste, kolesarske poti, ponekod pa se stari nasipi odstranijo zaradi izboljšanja poplavnih razmer. Postajo v Borovnici in Logatcu bi nadgradili, na Verdu pa ukinili.

Projekt še v povojih

A trenutno je projekt še v povojih. V času, ko to berete v Našem časopisu, so občine in občani ob predvideni novi trasi že podali svoja mnenja in predloge glede pobude za DNP, ki je bila v Borovnici javno predstavljena 22. 2. 2023. Občina Borovnica je v zvezi s tem oblikovala tudi posebno strokovno komisijo, ki jo vodi arhitekt in občinski svetnik Slavko Gabrovšek. Te bo na seji 8. 3. 2023 obravnaval Občinski svet in z njegove strani potrjene pripombe in predloge bo občina potem uradno posredovala na Ministrstvo za naravne vire in prostor. To bo vse pripombe sistematično uredilo in analiziralo ter na tej osnovi dopolnilo pobudo za DPN in jo posredovalo Vladi RS. Ko bo ta, predvidoma še letos, sprejela sklep o pripravi DPN bosledila izdelava strokovnih podlag, priprava variant, izbira in strokovna utemeljitev izbrane variante in izdelava celovite presoje za vplivo na okolje za izbrano varianto. Potem se bo pripravil DPN v merilu 1:1000. V letu 2025 in 2026 bi bili izvedeni javni obravnavi izvedbenih detajlov DPN. Cilj je, da bi bil postopek sprejema DPN pod streho v letu 2026 in bi se še isto leto lahko začelo z gradnjo, tako da bi bil odsek proge končan kmalu po izgradnji »drugega tira« oziroma najkasneje v štirih letih, se pravi v letu 2030. Takoj po sprejetju DPN je mogoče pridobiti zemljišča tudi s postopkom razlastitve, vendar se temu želijo izogniti in potrebna zemljišča pridobiti v soglasju z lastniki in zato v sodelovanju z njimi in občinami že sedaj pristopiti k iskanju primernih rešitev v obliki nadomestnih zemljišč.

Več o odzivih občine, občanov in drugih deležnikov pa v naslednji številki.

Rok Mihevc

Oglejte si tudi