1. Predlog za postavitev PHO med naseljem Breg in Borovnico.
Ugotavljate, da so
bile v okviru nadgradnje odseka proge Preserje–Borovnica, PHO postavljene na
večini od za to predvidenih lokacij. Sprašujete glede izvedbe protihrupne
ograje med naseljem Breg pri Borovnici in Borovnico, kjer naj bi bila PHO predhodno
prav tako predvidena.Za omenjeno območje,
ki je prikazano tudi na Sliki 1, je bila v Študiji obremenitve s hrupom in
predlogom protihrupnih ukrepov (Epi Spektrum d. o. o., št.
2019-003a/PHZ, oktober 2019, dopolnitev februar 2020, v nadaljevanju študija)
predlagana rezervacija prostora (PHO-Rez_1, desno) dolžine 340 m med
ograjama PHO-Bo7 in PHO-Bo9. Študija je bila podlaga za izdelavo projektne
dokumentacije za izvedbo PHO na odseku Preserje–Borovnica. Na obravnavanem
območju trenutno ni stanovanjske pozidave. Rezervacija je bila predvidena za
morebitno zaščito enot urejanja prostora EUP BO 1/4 in BO 1/7, ki sta v OPN
občine Borovnica opredeljeni kot površini za šport, oddih in rekreacijo (raba
ZS). Če bi se v prihodnje izkazala potreba po izvedbi ukrepov tudi na tem
območju, bi bilo zato kot ukrep načeloma mogoče izvesti tudi PHO. V okviru
rezervacije prostora je bila predvidena predvsem zagotovitev ustreznih odmikov vodov
in ostale železniške infrastrukture za možnost postavitve potencialne ograje.
Skladno z usmeritvami iz študije izdelava projektne dokumentacije in izvedba
ograje v okviru nadgradnje proge na tem območju ni predvidena.
2. Predlog za postavitev dodatnih PHO na območju železniške postaje
Borovnica in predlog za izvedbo transparentne PHO ob naselju Jele.
Navajate, da so
prebivalci v okviru predstavitve Študije hrupa s predlogom protihrupnih ukrepov
ob glavni železniški progi št. 50 na območju občine Borovnica predlagali, da se
postavi PHO od poslopja železniške postaje v smeri Divače (mimo trgovine Spar
in industrijske cone do predvidene PHO-1 Pot v Jele). Dodatno navajate, da prebivalci
naselja Jele, levo od proge v smeri Divače zahtevajo, da se v študiji
predlagana PHO postavi v okviru nadgradnje železniške postaje Borovnica, ki je
trenutno v izvedbi. Prav tako predlagajo, da se PHO izvede v transparentni
obliki.
Obveščamo vas, da
so vam bila pojasnila v zvezi s predlaganimi dodatnimi PHO na območju železniške
postaje Borovnica in v zvezi s predlogom transparentne PHO ob naselju Pot v
Jele podana v odgovoru Direkcije RS za infrastrukturo št. 43002-828/2022/29/606
z dne 7. 3. 2024. V odgovoru so bila podana pojasnila na pripombe
prebivalcev, ki jih je Občina posredovala po predstavitvi Študije hrupa s predlogom
protihrupnih ukrepov ob glavni železniški progi št. 50 na območju občine
Borovnica (A-projekt d. o. o., št. A-projekt_07/2023, oktober 2023, v
nadaljevanju študija), ki je potekala pri vas 17. 1. 2024.
Kot ste že bili
seznanjeni, iz študije izhaja, da ob koncu planske dobe na obravnavanem
območju, od postajnega poslopja v smeri Divače, ne bo čezmerno obremenjenih
stavb. Ukrepi se načrtujejo
samo za čezmerno obremenjene stavbe, zato na tem območju protihrupni ukrepi niso
potrebni.
Stanovanjske stavbe
v delu naselja Pod Goro, na območju predlaganega podaljšanja PHO, ki je
trenutno v izvedbi v okviru nadgradnje železniške proge na odseku Preserje -
Borovnica, ležijo precej višje kot železniška proga. Podaljšanje PHO zato ne bi
prispevalo k ustreznemu znižanju obremenitve s hrupom pri teh stavbah. PHO
morajo nuditi ustrezno znižanje obremenitve s hrupom pri čezmerno obremenjenih
stavbah in hkrati biti tudi ekonomsko upravičene. V študiji je za to območje predlagana
preveritev potrebe po izvedbi ukrepov pasivne protihrupne zaščite, ki je
predvidena v naslednji fazi.
V zvezi s
predlogom, da se v študiji predlagana PHO2, ob naselju Pot v Jele levo od proge
v smeri Divače, izvede v delno transparentni izvedbi, vam sporočamo, da bo
predlog proučen v okviru izdelave projektne dokumentacije za izvedbo, ki je
trenutno v teku v okviru projekta nadgradnje železniške postaje Borovnica. Možnost
izvedbe delno transparentne ograje v zgornjem delu (1–2 m) bo preverjena
na območju, kjer se PHO najbolj približa stavbam, torej ob parcelah 1572/16
(delno), 1572/20 in 1572/21.
Izvedba obeh PHO na
tem območju (PHO1 in PHO2) je predvidena v okviru projekta nadgradnje
železniške postaje Borovnica.
mag. Dejan JURKOVIČ, vodja Sektorja za investicije v železnice




