Občine: Bistrica ob Sotli, Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Borovnica
JUTRI
12°C
2°C
SRE.
13°C
1°C
Oceni objavo

Pojasnila DRSI v zvezi s predlogom za postavitev dodatnih PHO

Občina Borovnica se je 20. 3. 2024 v zvezi s problematiko hrupa železniškega prometa na območju občine Borovnica ponovno obrnila na DRSI -Sektor za investicije v železnice s predlogom za postavitev dodatnih protihrupnih ograj (PHO) ob železniški progi v občini s priloženimi skicami predlaganih lokacij. Dne 15. 4. 2024 smo s strani DRSI - sektor za investicije v železnice prejeli odgovor na naš dopis, ki ga v delu, ki se nanaša na naše predloge, objavljamo spodaj.

1.  Predlog za postavitev PHO med naseljem Breg in Borovnico.

Ugotavljate, da so bile v okviru nadgradnje odseka proge Preserje–Borovnica, PHO postavljene na večini od za to predvidenih lokacij. Sprašujete glede izvedbe protihrupne ograje med naseljem Breg pri Borovnici in Borovnico, kjer naj bi bila PHO predhodno prav tako predvidena.Za omenjeno območje, ki je prikazano tudi na Sliki 1, je bila v Študiji obremenitve s hrupom in predlogom protihrupnih ukrepov (Epi Spektrum d. o. o., št. 2019-003a/PHZ, oktober 2019, dopolnitev februar 2020, v nadaljevanju študija) predlagana rezervacija prostora (PHO-Rez_1, desno) dolžine 340 m med ograjama PHO-Bo7 in PHO-Bo9. Študija je bila podlaga za izdelavo projektne dokumentacije za izvedbo PHO na odseku Preserje–Borovnica. Na obravnavanem območju trenutno ni stanovanjske pozidave. Rezervacija je bila predvidena za morebitno zaščito enot urejanja prostora EUP BO 1/4 in BO 1/7, ki sta v OPN občine Borovnica opredeljeni kot površini za šport, oddih in rekreacijo (raba ZS). Če bi se v prihodnje izkazala potreba po izvedbi ukrepov tudi na tem območju, bi bilo zato kot ukrep načeloma mogoče izvesti tudi PHO. V okviru rezervacije prostora je bila predvidena predvsem zagotovitev ustreznih odmikov vodov in ostale železniške infrastrukture za možnost postavitve potencialne ograje. Skladno z usmeritvami iz študije izdelava projektne dokumentacije in izvedba ograje v okviru nadgradnje proge na tem območju ni predvidena.

2. Predlog za postavitev dodatnih PHO na območju železniške postaje Borovnica in predlog za izvedbo transparentne PHO ob naselju Jele. 
Navajate, da so prebivalci v okviru predstavitve Študije hrupa s predlogom protihrupnih ukrepov ob glavni železniški progi št. 50 na območju občine Borovnica predlagali, da se postavi PHO od poslopja železniške postaje v smeri Divače (mimo trgovine Spar in industrijske cone do predvidene PHO-1 Pot v Jele). Dodatno navajate, da prebivalci naselja Jele, levo od proge v smeri Divače zahtevajo, da se v študiji predlagana PHO postavi v okviru nadgradnje železniške postaje Borovnica, ki je trenutno v izvedbi. Prav tako predlagajo, da se PHO izvede v transparentni obliki. 
Obveščamo vas, da so vam bila pojasnila v zvezi s predlaganimi dodatnimi PHO na območju železniške postaje Borovnica in v zvezi s predlogom transparentne PHO ob naselju Pot v Jele podana v odgovoru Direkcije RS za infrastrukturo št. 43002-828/2022/29/606 z dne 7. 3. 2024. V odgovoru so bila podana pojasnila na pripombe prebivalcev, ki jih je Občina posredovala po predstavitvi Študije hrupa s predlogom protihrupnih ukrepov ob glavni železniški progi št. 50 na območju občine Borovnica (A-projekt d. o. o., št. A-projekt_07/2023, oktober 2023, v nadaljevanju študija), ki je potekala pri vas 17. 1. 2024. 
Kot ste že bili seznanjeni, iz študije izhaja, da ob koncu planske dobe na obravnavanem območju, od postajnega poslopja v smeri Divače, ne bo čezmerno obremenjenih stavb. Ukrepi se načrtujejo samo za čezmerno obremenjene stavbe, zato na tem območju protihrupni ukrepi niso potrebni. 
Stanovanjske stavbe v delu naselja Pod Goro, na območju predlaganega podaljšanja PHO, ki je trenutno v izvedbi v okviru nadgradnje železniške proge na odseku Preserje - Borovnica, ležijo precej višje kot železniška proga. Podaljšanje PHO zato ne bi prispevalo k ustreznemu znižanju obremenitve s hrupom pri teh stavbah. PHO morajo nuditi ustrezno znižanje obremenitve s hrupom pri čezmerno obremenjenih stavbah in hkrati biti tudi ekonomsko upravičene. V študiji je za to območje predlagana preveritev potrebe po izvedbi ukrepov pasivne protihrupne zaščite, ki je predvidena v naslednji fazi.
V zvezi s predlogom, da se v študiji predlagana PHO2, ob naselju Pot v Jele levo od proge v smeri Divače, izvede v delno transparentni izvedbi, vam sporočamo, da bo predlog proučen v okviru izdelave projektne dokumentacije za izvedbo, ki je trenutno v teku v okviru projekta nadgradnje železniške postaje Borovnica. Možnost izvedbe delno transparentne ograje v zgornjem delu (1–2 m) bo preverjena na območju, kjer se PHO najbolj približa stavbam, torej ob parcelah 1572/16 (delno), 1572/20 in 1572/21.  

Izvedba obeh PHO na tem območju (PHO1 in PHO2) je predvidena v okviru projekta nadgradnje železniške postaje Borovnica.

mag. Dejan JURKOVIČ, vodja Sektorja za investicije v železnice

Oglejte si tudi