Eden pomembnejših vidikov priprave nove
občinske prometne strategije je tudi vključitev javnosti za večjo
transparentnost, zato je občina Borovnica skupaj s podjetjem PNZ d. o. o., v
sredo, 5. junija, pripravila javno razpravo. Udeležilo se jo je 20 občanov, med
njimi dva svetnika, Matjaž Ocepek in Boštjan Zakrajšek. V uvodu je župan Peter
Črnilogar pojasnil, da je dokument pomemben z vidika črpanja sredstev. Z
naslova prejšnjega dokumenta je občina npr. počrpala več kot 860.000 €, ki se
"vidijo” pri P+R pri železniški postaji, novi kolesarski stezi do Pakega,
postavitvi postajališč za šolski avtobus, umiritvi prometa na delu Zalarjeve
ceste, označitvi šolskih poti, rekreacijsko-kolesarski poti do Niževca,
postavitvi polnilnih postaj za električna vozila in uvedbi prevozov za klic za
starejše. Črnilogar se je zahvalil prisotnim za udeležbo in izrazil
pričakovanje za njihov konstruktivni prispevek.
Do marca naj bi tako občina pripravila novo prometno strategijo, ki po besedah
predstavnice podjetja PNZ Lee Rikato Ružić vsebuje predvsem zaporedje ukrepov
za večjo kakovost bivanja v občini. Strategija ni magična palica, ki bo rešila
vse prometne težave, ni kopiranje ukrepov drugih občin, niti ni “anti avtomobilska propaganda”, je poudarila Rikato Ružić, ampak je njeno bistvo v
uravnoteženju udeležencev v prometu.
K sodelovanju so bili nato vabljeni prisotni občani. Vsak je dobil tri nalepke
“smejkote”, s katerimi so določili prioritete med danimi cilji: bolj zdravi in
aktivni prebivalci, kakovostne javne površine za rekreacijo, hojo in otroška
igrišča; okrepljeno lokalno in regionalno gospodarstvo; kakovost življenja v
privlačni, zeleni in povezani skupnosti ter vsem dostopen prometni sistem, ki
omogoča socialno vključenost. Največ podpore je dobil zadnji cilj, o njih pa so
nato v živahni debati razpravljali v posameznih skupinah. V njih so izrazili
svoje pomisleke, pobude in konkretne težave, s katerimi se srečujejo pri
vsakdanjem življenju.
Med izzive so tako navedli pomanjkanje pločnikov oz. njihovo dotrajanost,
pomanjkanje določenih prehodov za pešce in javne razsvetljave, opozorili so na
dotrajanja cestišča, neurejene bankine, neupoštevanje omejitev, slabo povezavo
z javnim prometom z Vrhniko in dragimi prevozi (samo prevoz otrok v Tehniški
muzej Bistra je npr. stal 500 €), spodbudili pa so k več kolesarskim povezavam,
celotni rekonstrukciji regionalne ceste čez Dol, stacionarnim radarjem,
ozaveščanju pešcev o vidnosti, normalnemu dvosmernemu prometu in dvigu kulture
vseh udeležencev. Pogrešajo sklenjene kolesarske povezave, povezavo med Koti in
Dolom, povezavo med Dolom in Bregom čez Borovnišcico, več povezav z vlakom
predvsem med vikendom in ponoči, več infrastrukture za rekreacijo in sprehajalno
pot po centru Borovnice. Čudi jih, da se hkrati z urejanjem podhodov za
dvoživke ne ureja tudi kolesarske infrastrukture.
Občani so pozdravili pripravo strategije, a so hkrati opozorili, da se stvari
premikajo prepočasi in bo potrebno večkrat potrkati na vrata pristojnih. K temu
so pozvali občinsko upravo, saj so prepričani, da se mora občina osredotočiti
na velike probleme. Večkrat pa je bilo slišati znano tezo, da so očitno žabe
vredne več od ljudi, zato želijo vedeti, kdo je prioriteta v tej občini.
Rok Mihevc




