V čudovitem ambientu župnijske cerkve sv. Marjete v Borovnici je
25. oktobra zablestel Trio Suave, sestavljen iz izjemnih glasbenic
Seung Eun Lee, Yoko Yokote in Ai Ikede. Trio je na tem koncertu
ponudil izvrsten izbor glasbenih del, ki so se v sakralni akustiki
cerkve zlila v bogat in poglobljen zvok, primeren tako za zahtevne
poslušalce kot za širše občinstvo.
Koncert se je začel z Mozartovim Divertimentom št. 1
K.Anh.229/439b, prirejenim za trio trsnih pihal. Ta rahločutna
priredba je v cerkvenem prostoru delovala skoraj angelsko, posebej v
počasnem tretjem stavku. Glasbenice so vzpostavile izjemno homogeno
in intonančno popolno sozvočje, čeprav je zvenel celo nekoliko
introvertno. Izvedba je bila spokojna in nežno eterična, kar je
dalo skladbi dodatno duhovno dimenzijo. Mozartov Divertimento
se je torej iz lahkotnega družabnega dela prelevil v preroško
eleganco, ki je poslušalce odpeljala stran od vsakdanje resničnosti.
Nadaljevanje je prineslo Ibertovih Cinq pièces en trio,
kompozicijo iz petih kratkih, a izrazno bogatih stavkov, napisanih
leta 1935. Skladatelj Jacques Ibert je znan po lahkotnem slogu, ki
prepleta humor in francosko eleganco, kar so glasbenice odlično
poudarile. Vsak stavek se je predstavil v svojem razpoloženju in
karakterju, od razposajenega in igrivega pa vse do nežno liričnega.
Trio Suave je tu dokazal svojo tehnično spretnost in občutek za
barvne odtenke instrumentov, saj so med seboj vzpostavile živahen
dialog in subtilno igro tonov, ki je poslušalce zabavala in
navduševala.
Osrednji del programa so bile tradicionalne japonske otroške
pesmi v priredbi Rumi Iseki, ki so nas popeljale skozi čarobnost
japonskih letnih časov. Izvajalke so z občuteno interpretacijo
prikazale lepoto teh preprostih melodij, v katerih so podobe narave
in tradicije oživele skozi prizore jesenskega listja, zimskega
sneženja in festivala hvaležnosti. Posebej ganljiv je bil trenutek,
ko je oboistka Seung Eun Lee občinstvu razložila pomen posameznih
pesmi in simbolike, kot je podoba zajčka v polni luni, kar je še
poglobilo stik z občinstvom in občutje čutne japonske poezije,
uglasbljene v skladbah.
Koncert se je zaključil s Françaixovim Divertimentom,
briljantnim in humornim delom, ki je od izvajalk zahteval visoko
tehnično natančnost in zmožnost glasbene igre. Françaix, znan po
svojem igrivem in domiselnem slogu, je v tej skladbi raziskoval
različne barvne možnosti pihal, kar je Trio Suave izkoristil do
popolnosti. Igrivi dialogi med instrumenti, nepričakovane harmonske
obrate in živahni ritmi so ustvarili razgibano glasbeno sliko, ki je
zaključila koncert z navdušujočo lahkotnostjo in energijo.
Občinstvo je bilo nad nastopom Tria Suave navdušeno, kar je
pokazalo tudi s številnimi aplavzi. Cikel koncertov v Borovnici, ki
je letos dosegel širok krog poslušalcev in mednarodni pridih,
postaja vse pomembnejši kulturni dogodek v kraju in širše.
Organizatorji so izrazili željo po nadaljnji rasti, ki bi povezana
občinstva in glasbenike še tesneje vključila v kulturno dogajanje,
s čimer se Borovnica umešča na zemljevid kulturnih središč.
Čeprav nisem uspela obiskati vseh koncertov cikla, lahko z
gotovostjo trdim, da ta koncertna sezona daje dragocen prostor za
kakovostne glasbene trenutke in bogati lokalno skupnost s čudovitimi
kulturnimi doživetji. Koncert Tria Suave je bil tako eden tistih
večerov, ko se čas ustavi in glasba odpira vrata v globlje
doživljanje sveta.
Tina Klokočovnik



