Logo MojaObčina.si
DANES
10°C
0°C
JUTRI
14°C
-2°C
Oceni objavo

5. redna seja občinskega sveta

Na marčevski seji je Občinski svet Občine Bohinj obravnaval deset točk dnevnega reda. Ker je marec mesec zaključnih računov, bilanc stanja in poslovnih izidov, je bilo na dnevnem redu kar nekaj točk s poročili o delu in o finančnem izidu preteklega leta.

Zaključni račun občine


Občinski svet je sprejel Zaključni račun proračuna Občine Bohinj za leto 2014. Prihodki Občine Bohinj v letu 2014 so znašali dobrih 8,71 milijona evrov, odhodki pa dobrih 9,38 milijona evrov. V lanskem proračunu so bili prihodki načrtovani v višini dobrih 14,55 milijona evrov, odhodki pa v višini dobrih 15,38 milijona evrov. Dejanski prihodki so torej znašali 59,9 % načrtovanih, dejanski odhodki pa 61 % načrtovanih odhodkov. Nizka realizacija prihodkov je posledica umanjkanja dobrega 1,44 milijona evrov sredstev iz državnega proračuna in dobrih 4,46 milijona evrov sredstev iz evropskih inštitucij. Obe številki skupaj znašata skoraj 40 % izpadlih prihodkov. Odhodki so seveda pogojeni s prihodki, zato je njihova realizacija temu primerna.

 

Prva obravnava OPN


Občina Bohinj je že leta 2006 začela pripravljati Strategijo prostorskega razvoja in Prostorski red občine, ki sta se z Zakonom o prostorskem načrtovanju leta 2008 preimenovala v Občinski prostorski načrt ali OPN. Gre za prostorsko ureditev celotnega območja občine Bohinj. 26. marca 2015 je občinski svet končno lahko opravil prvo obravnavo predloga OPN Občine Bohinj in ga v prvi obravnavi tudi sprejel.

 

Poročilo RAGOR


Občinski svet se je seznanil s poročilom o delu Razvojne agencije Zgornje Gorenjske in s finančnim poročilom za leto 2014.

 

V letu 2014 je zavod posloval s presežkom prihodkov nad odhodki. Prihodki so v obračunskem obdobju presegli odhodke za 5.997 evrov; dosegli so 95 % načrtovanih prihodkov in 96 % načrtovanih odhodkov.

 

Poročilo MIR


Občinski svet se je seznanil s poročilom o delu Medobčinskega inšpektorata in redarstva Občin Bled, Bohinj in Železniki za leto 2014.

 

Ključni cilji MIR za leto 2014 so bili razširitev področij nadzora, dvig nivoja preventivne dejavnosti in racionalizacija delovanja. Vsi navedeni cilji so bili realizirani.

 

Inšpektorat je skupno vodil 90 upravnih postopkov, od tega 45 na Bledu, 20 v Bohinju in 25 v Železnikih. Inšpekcijski zavezanci so nepravilnosti odpravili v roku, ki jim ga je v zapisniku določil inšpektor, zato vodenje nadaljnjih upravnih in prekrškovnih postopkov ni bilo potrebno.

 

Občinsko redarstvo je v letu 2014 evidentiralo 11.723 kršitev oziroma 3,89 % več kot leta 2013; 8.861 (8.396 v letu 2013) prekrškov je bilo zaznanih s strani pooblaščene uradne osebe, 2.862 (2.888 v letu 2013) pa s tehničnimi sredstvi. S področja javnega reda in miru je bilo v letu 2014 zaznanih 223 kršitev (+13,77 % glede na leto 2013). Večinoma je šlo za prepovedano kampiranje na javnem kraju ali zasebnem prostoru brez soglasja lastnika ali posestnika. »Glede na izkušnje zadnjih let ugotavljamo, da je potrebno okrepiti delovanje na področjih preprečevanja nedovoljenega kampiranja, nezakonitega pisanja po objektih in uničevanja občinske infrastrukture ter nedostojnega vedenja na javnem kraju. Na omenjenih področjih je med občani in turisti največ nezadovoljstva in občutka ogroženosti. Zato bomo na podlagi izkušenj iz preteklega leta okrepili sodelovanje s policijo pri izvajanju nadzorov s ciljem preprečevanja teh prekrškov,« je v poročilu zapisal vodja MIR mag. Primož Lah.

 

V Občini Bohinj je MIR v letu 2014 zabeležil dvig števila evidentiranih prekrškov glede na leto 2013, in sicer za 12,7 %. Skupno je bilo evidentiranih 3.627 kršitev, od tega 3.576 na področju mirujočega prometa (98,95 % vseh v Bohinju), 44 kršitev s področja javnega reda in miru (1,21 % vseh v Bohinju) ter sedem drugih kršitev. Na področju mirujočega prometa gre večinoma za kršitve Odloka o prometnem režimu na območju Bohinjskega jezera, in sicer 1.589 kršitev neplačila parkirnin (75 % več kot leta 2013) in 1.212 prekrškov zaradi parkiranja izven parkirišč. Izrečenih je bilo 44 ukrepov s področja javnega reda in miru zaradi kampiranja na javnem kraju, ki za to ni določen, ali na zasebnem prostoru brez soglasja lastnika. Pri izvajanju nadzorov so sodelovali Zavod TNP in PP Bled.

 

Za leto 2014 je bil sprejet proračun MIR v višini 322.329 evrov, pri čemer naj bi Občina Bled zagotovila 162.188 evrov, Občina Bohinj 129.398 evrov in Občina Železniki 30.743 evrov. Končna realizacija proračuna je znašala 280.285,24 evra oz. 86,96 % načrtovanega, in sicer v Občini Bled 147.678,54 evra, v Občini Bohinj 109.850,08 evra in v Občini Železniki 22.756,62 evra. Večina sredstev je bila porabljena za plače, prispevke in druge izdatke zaposlenim.

 

Na račune občin ustanoviteljic MIR je bilo v letu 2014 nakazanih skupno 295.526,45 evra glob (6,62 % manj kot leta 2013), od tega 224.997,43 evra Občini Bled, 70.379,02 evra Občini Bohinj in 150 evrov Občini Železniki. V skupnem predstavljajo prihodki iz glob 0,86 % povečanje glede na znesek v letu 2013 in presegajo načrtovane prihodke v proračunih vseh treh občin.

 

Poročilo o parkiranju


Občinski svet je soglašal z letnim poročilom o izvajanju režima parkiranja na območju Bohinjskega jezera za leto 2014.

 

V lanskem letu je bilo skupno prodanih 1.287 nalepk in 4 letne dovolilnice za gozdno cesto, kar znaša le nekaj deset centov manj kot 13.700 evrov. LTO Bohinj je v letu 2014 prodal 953 družinskih, 1.178 individualnih kartic Gost Bohinja, 95 družinskih brez parkiranja ter 799 individualnih brez parkiranja. Skupaj je bilo prodanih 3.025 kartic. V letu 2014 sta Občina Bohinj in KS Stara Fužina pobrali skupno 169.765,92 EUR parkirnine. Od tega največ na parkirišču na Veglju, Pod skalco in na Vorenčkojci.

 

Stroški občine v zvezi s parkirnino za leto 2014 znašajo 22.346,85 evra, delo režijskega obrata 13.341,21 evra, stroški KS Stara Fužina pa 88.596,59 evra. Skupni dobiček znaša 59.180,50 evra.

 

Poročilo Turizma Bohinj


Občinski svet je sprejel poslovno poročilo Turizma Bohinj, Javnega zavoda za pospeševanje turizma, za leto 2014.

 

V letu 2014 je Turizem Bohinj nadaljeval začrtano delo in aktivnosti v skladu z zahtevami veljavnega Zakona o pospeševanju turizma Slovenije, Strategijo slovenskega turizma 2012‒2020 in Strategijo razvoja in trženja destinacije Bohinj 2012–2016 z vključenim modelom razvoja in trženja destinacije v obravnavanem obdobju, ki je bila sprejeta na občinskem svetu Občine Bohinj decembra 2012. Financiranje javnega zavoda Turizem Bohinj je v letu 2014 potekalo v skladu s sprejetim proračunom in rebalansoma Občine Bohinj in na podlagi pogodbe med Občino Bohinj in Turizmom Bohinj, Javnim zavodom za pospeševanje turizma za leto 2014.

 

»Uspeli smo realizirati vse cilje, ki so potrebni za nemoteno delo v destinaciji. Vzpostavili smo dodatno zaupanje med zavodom in ustanoviteljem Občino Bohinj. S tem so odprte možnosti za dobro sodelovanje in uresničevanje Programa razvoja turizma v Bohinju 2012–2016. Posebej velja izpostaviti podpis Dogovora o poslovnem sodelovanju, s katerim nadgrajujemo sodelovanje med turističnimi subjekti in Turizmom Bohinj. Glede na število partnerjev, ki so do leta 2014 pristopili k podpisu dogovora (124 partnerjev), lahko sklepamo, da medsebojno zaupanje raste in se krepi. Po našem mnenju je dogovor o poslovnem sodelovanju vsekakor primer, kjer se različni interesi lahko poenotijo. Po drugi strani pa predstavlja osnovi temelj za usklajevanje številnih drugih interesov. Prepričani smo, da bo dogovor predvsem na promocijskem delu dolgoročno pozitivno vplival na turizem v Bohinju,« je v poročilu zapisal direktor Turizma Bohinj Klemen Langus.

 

Načrt dela Turizma Bohinj 2015


Občinski svet je soglašal s programom dela JZ Turizem Bohinj in finančnim načrtom za leto 2015.

»Leto 2015 bo kljub naraščajoči gospodarski aktivnosti na turističnem področju težko in naporno. Vsekakor že lahko rečemo, da to ne bo leto presežkov, ampak bomo morali večino aktivnosti in sredstev usmeriti v dodatno promocijo z namenom, da bomo zadržali število nočitev v Bohinju,« je na seji povedal direktor Turizma Bohinj Langus.

 

Največja naloga Turizma Bohinj v letu 2015 bo povečanje priliva iz naslova turističnih prihodkov in »desezonalizacija« ali povečanje števila nočitev izven glavnih turističnih sezon. Omenil je tudi dejstvo, da se agonija t. i. »Pačnikovih hotelov« nadaljuje. »Žal moramo ugotoviti, da zaradi te problematike v Bohinju letno izgubljamo približno 50.000 nočitev. Podatek smo dobili s primerjavo povprečne zasedenosti hotelov,« je dodal Langus. Turizem Bohinj bo z izvedbo programa v letu 2015 poskušal uresničiti pričakovane rezultate oz. prispevati k uresničitvi naslednjih ciljev: povečanje števila prihodov za osem in števila nočitev za devet odstotkov.

 

Program športa 2015


Občinski svet je sprejel letni program športa v Občini Bohinj za leto 2015.

 

Občina Bohinj v letu 2015 za program športa za mladino namenja 31.200 evrov, od tega 5.000 evrov za organizirane tečaje v okviru šolskega izobraževanja in 26.200 evrov za sofinanciranje športnih programov otrok in mladine. Za ostale športne programe načrtuje 58.000 evrov, in sicer za strokovno izobraževanje 9.785 evrov, za športne prireditve ter priznanja in medalje 6.180 evrov, za vrhunske športnike in informacijski sistem 4.296 evrov, za športno vzgojo otrok s posebnimi potrebami 1.150 evrov, 1.000 evrov za kakovostni šport, 1.000 evrov za športno rekreacijo, 2.000 evrov za organizirane tečaje v okviru predšolskega izobraževanja, za nakup opreme v športnih objektih 12.600 evrov ter za vzdrževalna dela in ureditev športne infrastrukture 20.000 evrov.

 

Pripadajoče zemljišče

Občinski svet je določil pripadajoče zemljišče k stavbi v etažni lastnini.

 

Občina je zemljiškoknjižna lastnica več zemljišč, ki v naravi predstavljajo pripadajoče, t. i. funkcionalno zemljišče večstanovanjskih objektov na Bohinjski Bistrici, na Kamnjah in v Stari Fužini. Nekateri lastniki stanovanj so se že sami ali preko njihovega upravnika oglasili in zaprosili za določitev pripadajočega zemljišča k večstanovanjski stavbi.

 

O izletniškem čolnu Zlatorog


Na februarski seji je Občinski svet pooblastil župana Franca Kramarja, da se v imenu Občine Bohinj pogaja z lastnikom turistične ladjice Zlatorog o možnostih sodelovanja glede ladjice. Na pogovorih je lastnik ladjice Zlatorog predstavil tri možnosti, da on najame občinsko ladjico Bohinj, da plača uporabnino za pomole na jezerski obali, ki so last Občine Bohinj, ter da se mu omogoči koncesija za opravljanje javne službe prevoza oseb.

 

Svetnik iz vrst Ekipe za prihodnost, Bojan Traven, je predlagal občinskemu svetu nov sklep, ki se je glasil: »Občinska uprava naj do aprilske seje pripravi spremembe in dopolnitve Odloka o plovbnem režimu, do uveljavitve sprememb pa se veljavni odlok dosledno upošteva.« Svetniki so sklep svetnika Travna soglasno podprli in sprejeli.

Oglejte si tudi