Občine se med seboj organizacijsko in finančno povezujejo, združujejo svoje kadre in znanje za opravljanje določenih nalog, ki bi bile sicer za posamezno, zlati manjšo občino, predrage ali preveč zahtevne. Država takšno sodelovanje spodbuja s sofinanciranjem iz državnega proračuna, MIR pa je zaradi števila vključenih občin in nalog sofinanciran v višini 40 odstotkov.
Redarska služba skrbi za varnost in mir v kraju
Redarji in redarke najpogosteje opravljajo nadzor nad spoštovanjem zakonov o pravilih cestnega prometa, še posebej s področja prekoračitev hitrosti, uporabe varnostnega pasu in mobilnega telefona med vožnjo. Nadzirajo tudi parkirišča, varne šolske poti in izvajajo nadzor nad zakonom o zaščiti živali. Med prednostne naloge s področja izvajanja nadzora nad spoštovanjem javnega reda in miru spada tudi nadzor nad divjim kampiranjem, vandalizmom, popivanjem ter nedostojnim vedenjem na javnem kraju. Med njihove specifične naloge spada tudi izvajanje nadzora nad spoštovanjem občinskega odloka o plovbnem režimu v občini Bled in Bohinj.
Civilna zaščita predstavlja temelj sistema varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami
Pod okrilje MIR-a spada tudi civilna zaščita, ki je del sistema za zagotavljanje ter organiziranje zaščite, reševanja in pomoči občanom in občankam v primeru naravnih in drugih nesreč. MIR za občine ustanoviteljice pripravlja določene naloge s področja varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami predvsem na področju priprave ocene ogroženosti in načrta zaščite in reševanja.
Ocene ogroženosti se pripravijo za posamezne naravne nesreče, kot so potres, poplave ali požari, in za nesreče, kjer se predvideva veliko število žrtev ali velika materialna škoda, kot so na primer železniške nesreče. Podlage za izdelavo občinske ocene ogroženosti se pripravijo glede na regijsko oceno ogroženosti za posamezno nesrečo in strokovne podlage o značilnostih ogroženega območja (podnebne, geografske, hidrološke, seizmološke, prostorske, prometne, demografske in druge značilnosti).
Načrti zaščite in reševanja predstavljajo dokumenti, s katerimi se podrobneje določijo potrebni zaščitni ukrepi ter konkretne nosilce sistema zaščite in reševanja ter njihove naloge, kar omogoči organizirano in usklajeno izvajanje nalog zaščite, reševanja in pomoči za zmanjšanje posledic ob nesreči oziroma čim hitrejšo vzpostavitev osnovnih življenjskih pogojev po nesreči. Občinski načrt zaščite in reševanja za posamezno nesrečo temelji na občinski oceni ogroženosti in na ustreznem regijskem načrtu zaščite in reševanja.
Inšpektorji in inšpektorice opravljajo nadzor nad izvajanjem in spoštovanjem zakonov
Glavna naloga inšpektorata je odprava nepravilnosti, ki jih inšpektorji zabeležijo na terenu, ko izvajajo nadzor nad področji, ki jim jih nalaga država ali občina s svojimi predpisi.
Med najpogostejšimi so na primer Zakon o cestah, Gradbeni zakon, Odlok o načinu opravljanja lokalne gospodarske javne službe odvajanja in čiščenja komunalne odpadne in padavinske vode, izvajajo nadzor pri ponudnikih turističnih nastanitev o pravilnem vpisovanju gostov v evidence, vplačevanju turistične takse, preverjajo pa tudi, ali so gospodinjstva priključena na javni kanalizacijski sistem in ali pravilno ločujejo odpadke.
Vas zanima več podrobnosti o delu MIR-a?
MIR so kot prekrškovni organ skupne občinske uprave občine ustanovile leta 2020, opravlja pa številne naloge s področja redarstva, inšpektorata in civilne zaščite na območju občin ustanoviteljic na podlagi državnih predpisov ter predpisov posameznih ustanoviteljic. V tem besedilu so predstavljene le glavne naloge, zato vabljeni, da si več podrobnosti o nalogah MIR-a preberete na uradni spletni strani www.mir-bled.si.



