Občine: Bistrica ob Sotli, Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica
Oceni objavo

AMZS test 18 otroških kolesarskih čelad: kakovost ni odvisna od cene

Avto-moto zveza Slovenije je v sodelovanju s partnerskimi evropskimi avtomobilskimi klubi opravila test 18 otroških kolesarskih čelad različnih cenovnih razredov, rezultate pa objavila v aprilski številki AMZS Motorevije. Ena ključnih ugotovitev je, da kakovost čelade ni odvisna od njene cene. Seveda pa si mora kolesar, naj bo to otrok ali odrasla oseba, čelado, da bo pri padcu lahko opravila svojo funkcijo, nadeti na glavo. Raziskave kolesarskih nesreč potrjujejo, da kolesarska čelada pri padcih nudi učinkovito zaščito glave. Celo najslabše ocenjena čelada na testu lahko otroka reši pred hudimi poškodbami.

 

Slovenija je ena redkih evropskih držav, v kateri je za otroke oziroma do 18. leta obvezna uporaba zaščitne kolesarske čelade, stroka pa priporoča uporabo kolesarske čelade tudi za odrasle, saj je čelada edino zaščitno sredstvo, ki zaščiti glavo pred nevarnimi poškodbami ob padcih. In čeprav čelada ne more preprečiti padca in tudi pri vseh padcih ne pride vselej do udarca z glavo ob tla, kolo ali drugo oviro, le čelada lahko prepreči poškodbo površine glave ali celo možganov. Če glave ne ščiti čelada, je pri padcu sila udarca osredotočena na zelo majhno površino, kar lahko privede do hude poškodbe. S čelado na glavi se sila udarca razprši na precej večjo površino.

 

»Vsaka čelada na glavi kolesarja je seveda boljša kot nič, a so tudi med njimi velike razlike. Zaradi vse večje priljubljenosti kolesarjenja in vse bolj pestre izbire na trgu, ki kupcem marsikdaj otežuje odločitev, kateri izdelek izbrati, smo se pri AMZS odločili, da v sodelovanju z našimi partnerskimi avtomobilskimi klubi pod drobnogled vzamemo 18 otroških kolesarskih čelad različnih razredov, oblik – in tudi cen«, pove Blaž Poženel, odgovorni urednik AMZS Motorevije, in razloži: »Poglavitna naloga čelade je zaščita glave pri udarcih. Čelade na našem testu morajo prestati test absorbcije udarcev, pri katerem v čelado udarita nakovali z ravno in zaobljeno površino. Pri tem preskusu se merijo linearni pospeški, ki simulirajo neposreden udarec. Z merjenjem rotacijskega pospeška se meri odpornost čelade na udarce z oplazenjem, ki so v resničnem življenju pogosti – pri teh udarcih se čelada na glavi skuša zavrteti, pri tem pa lahko poškoduje glavo. Preskusili smo tudi odpornost čelade na sile, ki skušajo čelado od spredaj ali zadaj strgati z glave. Izmerili smo tudi stabilnost podbradnega paščka in čvrstost zaklepne sponke – pašček in zaklepna sponka morata zdržati določeno obremenitev. Pomembna lastnost čelade je tudi njena vidnost v temi, za kar poskrbijo svetlobni odbojniki; preverili smo njihovo razporeditev, postavitev in velikost, dodatna svetilna telesa pa so zvišala oceno. Pri čeladi je pomembna tudi njena namestitev in pritrditev na glavo, del tega preskusa pa je bil tudi natančen pregled čelade in njenih delov, saj je pomembno, da na čeladi ni nobenih štrlečih ali ostrih delov. Za uporabnika je pomembno tudi udobje in rokovanje s čelado; pri tem smo pregledali navodila, ocenili nastavljivost in nameščanje na glavo ter snemanje čelade z glave, preverili udobje pri nošenju, podbradni pašček, zračenje in morebitno zastiranje pogleda, preskusili pa smo tudi, kako lahko čelado očistimo. Preverili smo še, če čelade zdržijo predpisane temperature po DIN standardu, v laboratoriju pa smo iskali strupene materiale v oblazinjenju in podbradnih paščkih.«

 

Pomembna ugotovitev testa, katerega rezultati so objavljeni v aprilski Motoreviji in na spletni strani amzs.si/motorevija, je, da je večina preskušenih čelad dobrih in zadovoljivih ter da cena ni merilo za kakovost – čelado, ki je uspešno prestala test, je mogoče dobiti že za ceno nekaj kav ali kepic sladoleda.

 

AMZS nasveti za starše in uporabnike čelad

  • Ne glede na rezultate na testih je prava čelada le tista, ki se dobro prilega obliki glave – in te so med seboj zelo različne. Zato je treba pred nakupom čelado dobro pomeriti in kupiti takšno, ki se pravilno prilega in ne tišči.
  • Pri nakupu izberite čelado, ki je opremljena z velikimi in pravilno razpostavljenimi svetlobnimi odsevniki – še bolje je, če je čelada opremljena z LED lučmi. Izberite čelado v svetlih in kričečih barvah. Takšne čelade niso le bolje vidne, ampak se na vročem soncu tudi manj segrevajo kot temne čelade.
  • Če je bila čelada že udeležena v padcu, jo je treba zamenjati za novo, čeprav na prvi pogled ni opaziti poškodb. Strukturna poškodba notranjega dela čelade lahko ob prihodnjem padcu poslabša stopnjo zaščite.


Rezultati AMZS testa 18 otroških kolesarskih čelad

(Vir: AMZS)

Oglejte si tudi