Obe strani se zavedata, da otroci vidijo veliko različnih filmov, serij in nadaljevank, med katerimi jih je mnogo dvomljive kvalitete. Pri izbiri so največkrat prepuščeni sami sebi, saj jim doslej v šolah in domačem okolju praviloma še nihče ni poskusil približati filma kot umetnosti.
Rezultat prvega leta skupnega sodelovanja je, da so si s podporo Zveze kulturnih društev Ajdovščina vsi osnovnošolci zgornje Vipavske doline ogledali en film. Pri tem pa ni šlo zgolj za ogled filma za zabavo, temveč so si šole zastavile skupne cilje. Vse učence so učitelji na ogled filma predhodno pripravili, po ogledu pa so v razredih izvedli pogovor o vsebini. Učiteljem so bila v veliko pomoč pedagoška gradiva, ki so za strokovne delavce in tudi za starše brezplačno dosegljiva na spletnih straneh Kinodvora. Ta je na področju uvajanja filmske vzgoje v Sloveniji dosegel izjemne premike. Učence so opozorili na pravila lepega obnašanja v kinu in poudarili, da je obisk kina kulturno-družabni dogodek. Izpostavili so tudi, da pri nastajanju filma sodelujejo številni umetniki, igralci in drugi delavci, da je film avtorsko delo in je zato potrebno spoštovati avtorske pravice.
Izbira filmov ni bila naključna. Učenci razredne stopnje so si ogledali animirani film Loti in skrivnost mesečevega kamna. Ta film je bil izbran, ker je glavna junakinja psička izredno pozitivna, vedoželjna, prijazna, rada pomaga in z dobro voljo premaguje ovire. Na potovanju, na katerega se odpravi s stricem Klausom, vidi vsa drobna čudesa narave in posebnosti oseb, ki jih srečuje. Učenci so bili nad risanko navdušeni, na kar kažejo številni ustvarjalni izdelki, ki so nastali po ogledu filma. Na šolskih hodnikih tako lahko občudujemo izobešene risbice z najljubšimi prizori, razstavljene poslikane kamenčke ter beremo različne domišljijske zapise, v katerih se zrcali doživljanje filma.
Za učence 5. razredov (razen nekaterih podružničnih šol, ki so si skupaj z razredno stopnjo ogledali animirani film) in učence predmetne stopnje je bil izbran norveški film Vratar Liverpoola. V tem ne manjka vsakodnevnih prizorov, s katerimi se soočajo tudi naši osnovnošolci: medsebojni odnosi na šoli, prva zaljubljenost, strah in sram pred neuspehom, strah pred sošolci, ki ustrahujejo, zaščitniška mama in še bi lahko naštevali. Zapisi učencev, ki so jih napisali v obliki kratkih refleksij, pričajo, da je bil film učencem pisan na kožo, pogovor po ogledu pa je spodbudil razmišljanje zlasti o iskrenosti v odnosih, ki je eno ključnih vprašanj v filmu. Prav pomanjkanje le te povede glavne osebe v filmu do konfliktnih situacij, ki pa jih na koncu le uspejo uspešno razrešiti.
Za zvezo kulturnih društev je to prvi korak na področju sistematičnega spodbujanja filmske vzgoje in tudi filmske dejavnosti v občini. Predsednik Artur Lipovž je predstavil program, ki vključuje podporo tako osnovnim šolam v občini kot gimnaziji v Ajdovščini, to pa bi postopoma nadgrajevali z raznimi filmskimi delavnicami, strokovno vodenimi pogovori o filmu, posebnem abonmajskem programu ipd. Takšna podlaga bi zagotovo pri mladih kmalu spodbudila tudi lastno filmsko ustvarjalno dejavnost.
Osnovne šole se za podporo pri izvedbi tedna filma zahvaljujemo Zvezi kulturnih društev, Občini Ajdovščina in Fotografskemu društvu Veno Pilon Ajdovščina za uporabo projektorja.
Mirjam Kalin


