Po prvih šestih mesecih letošnjega leta smo z veseljem poročali o spodbudni rasti obiska in števila turističnih nočitev v občini Ajdovščina. Prvi podatki o obiskanosti naše občine v juliju in avgustu pa preprosto navdušujejo. Načrtna vlaganja v razvoj turističnih produktov in promocijo, ki jih izvajamo v Zavodu za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina, ter zasebna vlaganja v nove nastanitvene zmogljivosti se lepo obrestujejo.
Zanimanje tujih gostov za obisk Slovenije letos zelo narašča, a dobri rezultati posameznih turističnih destinacij niso samoumevni. Goste mora prepričati ponudba, ob odhodu pa morajo občutiti zadovoljstvo s svojimi doživetji. V naši destinaciji, ki obsega Vipavsko dolino in Novo Gorico, nam to že vrsto let uspeva. Letos smo si obetali tudi pozitivne učinke projekta Evropske prestolnice kulture. Že pred iztekom poletja tekoči statistični podatki kažejo, da bomo dosegli odlične rezultate. Po dobrem prvem polletju in izjemni rasti števila nočitev v juniju nas je je julija prijetno presenetila kar 34 odstotna rast števila nočitev. Tudi dnevni podatki o prihodu gostov v avgustu obetajo podobno visoko rast, naši turistični ponudniki pa obenem poročajo o povečevanju števila dnevnih gostov, ki so nastanjeni v bližnjih krajih. Ti prihajajo na vinske pokušine, najemajo kolesa, obiskujejo znamenitosti in tako prispevajo k rasti turističnih prihodkov.
Letošnjo turistično sezono smo pričakali dobro pripravljeni. Poleg novih turističnih produktov, ki jih je Zavod za turizem predstavil že spomladi, je pred poletjem na številnih evropskih trgih lansiral novo oglaševalsko kampanjo z naslovom 'Poletna okušanja v Rajski dolini', s katero je posebej izpostavljal možnost vinskih degustacij pri vinarjih ter povezovanje aktivnosti v naravi z okušanjem lokalnih dobrot. S promocijskimi aktivnostmi bomo nadaljevali tudi v jesenskih mesecih. Nekatere bodo usmerjene v podaljševanje turistične sezone in bodo gostom predstavljale možnosti za obisk jesenskih vinsko kulinaričnih dogodkov med martinovim in božičem ter aktivnosti v naravi, ki so v naši dolini mogoče vse leto.
Večina preostalih aktivnosti je usmerjena v ustvarjanje dolgoročnega zanimanja za naše kraje. V Združenih državah Amerike in v Kanadi se začenja izvajanje pridobljenega evropskega projekta Alps2Adriatic, v katerega so se povezale regije iz treh držav: Slovenije (Julijske Alpe, Kras in Vipavska dolina), Hrvaške (Istra – Umag) in Italije (Furlanija – Julijska krajina). Projekt, ki ga koordiniramo v Zavodu za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina, je namenjen pridobivanju zahtevnejših individualnih turistov iz ZDA in Kanade, ki bodo na destinaciji bivali dlje časa in imajo višjo kupno moč. Aktivnosti bo izvajalo na evropskem natečaju izbrano podjetje 'New Deal Europe', katerega direktor prihaja iz Vipavske doline. Dodatno pozornost smo na evropskem trgu pridobili z uvrstitvijo destinacije in produkta Vinski vlak Vipavska dolina med finaliste za prejem prestižne in edine evropske kulturne nagrade ECTN, ki se podeljuje od leta 2014.
Dobre rezultate si v Zavodu za turizem obetamo tudi od obiska osmih sejmov in poslovnih dogodkov v Nemčiji, Italiji, na Madžarskem, Poljskem, Češkem in v Londonu, kjer se bomo udeležili dogodka v organizaciji največjega evropskega združenja turističnih agencij ETOA. Doma pa pričakujemo še dva večja obiska turističnih agencij iz Italije in Slovaške ter obiske nekaj tujih novinarjev.
Zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina, foto Marijan Močivnik




