Turizem nismo mi in oni. Turizem smo vsi – prebivalci, ponudniki, obiskovalci.
Z novo mesečno rubriko Naša dolina, naš turizem, ki jo začenjamo v sodelovanju z lokalnim časopisom Latnik, želimo prebivalcem približati dogajanje na področju turizma, razvojne usmeritve destinacije in delo Zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina. Rubrika bo namenjena aktualnim temam, vpogledom v naše projekte in razmisleku o tem, kako lahko turizem postane skupna zgodba vseh nas.
V poletnih mesecih smo med prebivalci izvedli anketo o odnosu do turizma. Sodelovalo je 404 prebivalcev iz vseh treh občin destinacije: Mestne občine Nova Gorica (50 %), Občine Ajdovščina (42 %) in Občine Renče-Vogrsko (8 %). Večina anketiranih je bila zaposlenih (80 %), največ jih je bilo starih med 45 in 64 let (49 %), le petina pa turizem doživlja kot neposreden vir dohodka.
Rezultati kažejo raznoliko sliko. Tretjina
anketiranih (35 %) je izrazila nezadovoljstvo z razvojem turizma, a več
kot polovica (51 %) meni, da ima lokalna skupnost koristi od turistov.
Da destinacija razvija zeleni turizem, je prepoznalo 39 % prebivalcev.
Turizem po mnenju anketiranih prispeva k ohranjanju kulture (44 %) in narave
(38 %), skoraj polovica (49 %) pa meni, da prinaša več prireditev
in možnosti za rekreacijo. Po drugi strani se 65 % prebivalcev ne
strinja, da turizem izboljšuje ponudbo vsakodnevnih storitev, kot so
trgovine, promet ali zdravstvo.
Pomembno je tudi, da se le 31 % prebivalcev počuti dobro obveščene o razvoju turizma, še manj – 14 % – pa jih meni, da imajo možnost sodelovati pri njegovem načrtovanju. Kljub temu jih 40 % verjame, da pozitivni učinki turizma presegajo negativne, in kar 80 % se jih v destinaciji še vedno počuti varno.
Med predlogi za izboljšave so prebivalci pogosto izpostavili slab javni prevoz, potrebo po boljšem informiranju, več dogajanja v središčih krajev, razvoj turizma višje dodane vrednosti in več prenočitvenih kapacitet.
Rezultati ankete kažejo, da so prebivalci z razvojem
turizma zmerno zadovoljni, a pričakujejo večjo vključenost pri
načrtovanju, boljše obveščanje in ravnotežje med razvojem in
trajnostjo.
Zavod bo skupaj z vsemi tremi občinami pripravil akcijski načrt za
izboljšanje zadovoljstva in vključenosti prebivalcev ter poiskal nove
načine komuniciranja o projektih in priložnostih v turizmu.
Celotno poročilo ankete si lahko preberete na spletni strani https://turizem-novagorica-vipavskadolina.si/v zavihku Zelena shema slovenskega turizma.
Turizem se gradi skupaj – z idejami, pogovorom,
odprtostjo.
Vabim vas, da spremljate rubriko Naša dolina, naš turizem in z nami
delite svoje poglede, saj bomo le skupaj poskrbeli, da bo Vipavska dolina
ostala kraj, kjer se lepo živi – in kamor se obiskovalci radi vračajo.
Za mnenja, predloge ali vprašanja mi lahko pišete na: katja.kralj@vipavskadolina.si
Vabljeni pa tudi k osebnemu obisku v TIC Ajdovščina (Prešernova 9, Ajdovščina) – od ponedeljka do petka, od 10.00 do 16.00.
Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih:
Facebook: Javni zavod za turizem Nova Gorica
in Vipavska dolina, Vipavska dolina - Vipava Valley
LinkedIn: Vipavska dolina – Tourism / Turizem
Katja Kralj
Strokovna vodja za turizem
Zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina




