Občine: Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Bistrica ob Sotli, Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Ajdovščina
DANES
24°C
13°C
JUTRI
25°C
12°C
Oceni objavo

Ajdovska pivovarna zbira denar na ameriški spletni platformi Kickstarter

Na ameriški spletni platformi Kickstarter se je pred dnevi pojavil tudi projekt iz Ajdovščine in sicer za neodvisno obrtno pivovarno. Začela ga je mlada podjetniška ekipa, zbrana pri projektu Pivovarna Pelicon.

Kot protiutež globalnim igralcem na trgu s pivom so se pred leti v ZDA pojavile manjše obrtne pivovarne, ki pokrivajo lokalna območja. Zagonska sredstva so pogosto zagotovile prav s pomočjo 'crowdfunding' platform, kjer se s pomočjo množice zbira sredstva za zagon ideje. Nekoliko v šali so ta način poslovenili v 'množicanje'. Gre za nekoliko nenavaden, toda izviren način zbiranja sredstev - z razkritjem na Kickstarterju se projekt izpostavi ogromni množici, ki dnevno spremlja nove objave in prispeva denar, če je ljudem seveda ideja všeč in v njej prepoznajo možnost za uspeh.

 

Matej Pelicon, ki za domače pivopivce že nekaj let ljubiteljsko vari različne vrste piva (in pri tem uživa), želi odlične izkušnje še nadgraditi – s postavitvijo resne pivovarne, v sodelovanju in s pivovarsko opremo podjetja SK group iz Batuj. Na roko mu gre tudi odlična voda, ki jo je že pred vel kot stoletjem izkoriščala pivovarna ob Hublju v Palah (pa tudi druga živilska industrija v mestu).

 

»Smo prva evropska pivovarna, ki se je izpostavila na tak način in ena redkih slovenskih idej (doslej tretja!), ki se je preizkusila na tej platformi množičnega financiranja,« pove Matej. »V zameno za prispevek so predvidene nagrade. Kickstarter prepoveduje 'alkoholne' nagrade, zato donatorjev ne smemo nagraditi z našimi izdelki, se pravi pivom, kar bi bilo za nas najbolj enostavno. Zato smo si omislili nekatere dogodke, kjer se podporniki vsaj posredno srečajo z našim pivom. Pivo je vedno boljše v dobri družbi!«

 

V pomoč mu je Anita Lozar, Matejeva punca in grafična oblikovalka, ki je naredila celotno grafično podobo Pivovarne Pelicon. Član ekipe je tudi Tine Murn, ki je sploh omogočil kampanjo na Kickstarterju.  Kot prvi korak so posneli duhovit video – v režiji Ajdovke Irene Gatej, ki je diplomirala na filmski akademiji v Zlinu na Češkem. Za glasbo je poskrbela ajdovsko - vipavska skupina Mart ( Rok, Jani, Nejc in Ram). Nagrade bodo prispevali bloger Miha Bratina  (Bratinov.si), Hana Karim s keramičnimi broškami, Pleksimanija s svojimi broškami, Matjaž Komel, Tanja Semion in Ana Baraga z ilustracijami majic. Za nagrado bodo organizirane tudi zabave v Baru Hiša Mladih in Kinu Šiška. Vsi so se mu pridružili brez vprašanj, le kakšno dobro pivo bi želeli spiti.

 

Za ogled tri minutnega videa in projekta samo vtipkate Pivovarna Pelicon na spletni strani Kickstarter.com. 

 

Projekt deluje po modelu “vse ali nič” in bo, če bo dosegel svoj cilj - 12. 000 funtov (približno 15.000 evrov) v dobrem mesecu, nagradil vse sodelujoče, če cilja ne bo dosegel, se ne zgodi nič. Z računa prispevajočih ne bo vzet niti cent. 

 

Če donatorji prispevajo denar prostovoljno, pa platforma ni dobrodelna ustanova – od skupnega zneska pobere določen del provizije, prav tako banke za transakcije. Nekaj bo šlo seveda za obljubljene nagrade. Ostalo bodo porabili za nakup sestavin in embalaže za prvo 'rundo' piva, s katerim bodo vstopili na trg, pa za analize sestavin piva ter certifikate.

Uspeh na Kickstarterju pa pomeni mnogo več kot to! »Je velikanska reklama še pred produktom. Na ta način pridobimo pivce piva, pridobimo mednarodno podporo in potrditev, da je naša ideja globalnemu trgu zanimiva in da se ji lahko v bodoče posvečamo še z večjo skrbnostjo in samozavestjo.« Uspeh je tudi dobra popotnica pri najemu bančnega kredita, lepo vabilo morebitnim soinvestitorjem, služi tudi za boljšo predstavo o tržnem potencialu!

 

Kampanja sama sicer ne zahteva veliko denarja, pač pa ogromno časa. »Smo praktično dan in noč v stiku s potencialnimi donatorji oziroma s tistimi, ki so si naš video in projekt že ogledali, pa med tehtanjem o donaciji zahtevajo dodatne informacije, nam kaj svetujejo, pripomnijo … Ko zaspijo Evropejci, se zbudijo Američani, tako da bolj malo spimo. Do sedaj si je naš video ogledalo že 2300 ljudi, toda naš cilj je mnogo, mnogo več,« dodaja Anita.

 

Da projekt uspe, je namreč potrebna velika množica ljudi, zato tudi izraz 'množicanje'! »Da bi k projektu pritegnili čim več ljudi, uporabljamo vse možne spletne možnosti, predvsem socialna omrežja (Facebook, Twiter, bloge …).  Povejte vsem in naj objavijo povsod! Skupaj smo močnejši. Zahvaljujem se vam za vaš čas. In, saj veste, pivo je boljše v družbi!« pravi Matej.

 

Donacije se vplačuje podobno kot druge spletne nakupe - za nepoznavalce platforme Kickstarter pa sta z Anito posnela tudi kratek video "Kako deluje Kickstarter?".

 

Druge povezave:

Prva evropska pivovarna na Kickstarterju

www.pivovarnapelicon.com

matej@pivovarnapelicon.com

Oglejte si tudi