Logo MojaObčina.si
JUTRI
16°C
5°C
NED.
16°C
0°C
Oceni objavo

Vipavska klet gostila slovenske vinske novinarje

Vipava 1894 je v imenu skupine 36 pridelovalcev vipavskega vinorodnega okoliša gostila okroglo mizo z naslovom 'Ali znamo s pisanjem vino približati potrošnikom?', na kateri so sodelovali slovenski vinski novinarji, pisci o vinu in drugi, ki aktivno spremljajo vinsko sceno.
Udeleženci dogodka so ugotavljali, da je zanimanja za vina vse več, obenem pa vse manj medijskega prostora in posluha za predstavljanje tovrstnih vsebin javnosti. So si bili pa enotni v oceni, da pisanje o vinu ni enostavno poslanstvo. Zahteva poglobljeno znanje o vinu, zaznavanje trendov in ustvarjanje širših zgodb, ki vino povežejo v celoto in ga s tem približajo potrošnikom. Vloga vinskih piscev je torej izobraževanje bralcev in s tem dvigovanje vinske kulture.
Sodelujoči na okrogli mizi mag. Darja Zemljič, Staša Cafuta Trček, odgovorna urednica spletnega bloga »Thethirdwine«, Jože Rozman, , Tomaž Sršen,.  
Jože Rozman, vinski publicist, sodelavec revije Vino in Slovenskih novic, je na okrogli mizi predstavil, kako se je pisanje o vinu v preteklosti spreminjalo v smeri bralcem prijaznega predstavljanja, pri čemer še zmeraj ohranja izobraževalno in strokovno vlogo. Izpostavil je, da je dolžnost piscev doslednost in iskrenost pisanja, ki vključuje tudi kritiko. Darja Zemljič, vinska publicistka in novinarka Kmečkega glasu, je poudarila pomen dobrega poznavanja vsebine, ki vključuje delo na terenu, pri tem pa izpostavila izobraževalno vlogo stroke. Naloga piscev o vinu je po njenem mnenju zaznavanje trendov, ki jih preko pisanja prenašajo bralcem, ter razvoj vinske kulture in kulture uživanja v vinu. Tomaž Sršen, odgovorni urednik revije Dolce Vita, je ob tem dodal, da je vpetost vina v zgodbe tista formula, ki bo pritegnila tudi zahtevnejše bralce, obenem pa bodo pozornost bralcev pritegnile predvsem koristne informacije o tem, kje, kdaj, kako vino pravilno servirati. Thethirdwine je nastal v slovenskem medijskem prostoru kot neodvisen vinski blog, ki kot protiutež tradicionalnim medijem ustvarja novo obliko medija z odkritimi komentarji. Urednica bloga Staša Cafuta Trček je poudarila, da je pri pisanju o vinu veliko odvisno od samoiniciative novinarjev, koliko vlagajo v svoje znanje in kako ga uporabljajo.
Udeležence okrogle mize je v imenu skupine pridelovalcev vinorodnega okoliša Vipava uvodoma pozdravil Boris Jež, predsednik uprave Vipava 1894, na okrogli mizi pa sta sodelovala še Uroš Bolčina, glavni enolog vinske kleti Vipava 1894, in Igor Černčec, direktor prodaje. Bolčina v slovenskem medijskem prostoru pogreša več pozornosti različnim mnenjem ter dodaja, da je vino še neizkoriščena niša tudi za najbolj brane medije. Igor Černčec je ob tem povedal, da so tudi dobronamerne kritike v medijih dobrodošle, saj nakažejo prostor izboljšav: »V Vipavi 1894 smo s prenovo blagovne znamke in okusov zagotovo kreirali dodano vrednost za samo vinsko klet in za vipavsko regijo. Naš cilj je s prenovo prepričati slovensko javnost, obenem pa prodreti tudi v tujino.«

Dogodka se je udeležila tudi novopečena vipavska vinska kraljica Anja Kodele, ki vidi poslanstvo promocije vina predvsem v njegovem umeščanju v regijo, kjer je nastal, in s tem promocijo celotne vinske destinacije.
Okrogla miza o vinski publicistiki predstavlja že tretji dogodek v nizu predvidenih desetih, ki jih v letošnjih jesenskih mesecih organizira Vipava 1894 v imenu skupine 36 pridelovalcev vinorodnega okoliša Vipava. Skupaj so namreč uspeli s kandidaturo na razpisu za ukrep 133 (triletni projekt informiranja in pospeševanja prodaje vin skupine proizvajalcev vinorodnega okoliša Vipava za kakovostna in vrhunska vina zaščitenega geografskega porekla). Vrednost projekta, znaša 342.000 evrov, od česar Republika Slovenija in Evropski kmetijski sklad za razvoj podeželja prispevata 70 odstotkov.
Glavni cilji dogodkov, ki so namenjeni različnim javnostim, so informiranje o vinorodnem okolišu Vipava in pomenu shem kakovosti v pridelavi vina, promocija kakovostnih in vrhunskih vin ZGP okoliša Vipava ter dvigovanje prepoznavnosti in ugleda vipavske regije kot vinorodnega okoliša in turistične destinacije.

rl

Oglejte si tudi