Logo MojaObčina.si
DANES
16°C
4°C
JUTRI
18°C
8°C
Oceni objavo

Obisk šole z italijanski učnim jezikom

Bil je petek. In bil je sončen. Ni bil trinajsti, ampak petnajsti. April 2016. In mi, učenci OŠ Draga Bajca Vipava, ki se učijo italijanščino, učiteljica angleščine ga. Sonja Simonič Puc ter učiteljica italijanščine,smo šli na morje. Skoraj. Obiskali smo italijansko osnovno šolo Pier Paolo Vergerio il Vecchio v Koper.
Šola je za nas posebna, ker pouk poteka v italijanskem jeziku. Namenjena je namreč italijanski manjšini, ki prebiva v Sloveniji, čeprav jo obiskujejo tudi Slovenci s te straniin Italijani z one strani meje. Domuje v zelo stari, a lepi stavbi iz 17. st. v starem centru Kopra. Ustanovljena je bila že leta 1612, le da se je takrat imenovala Collegiodei Nobili. Po bogati zgodovini,skozi katero je ohranjala izobraževalno vlogo, je v samostojni Sloveniji dobila ime po Pier Paulu Vergeriju Starejšemu (1370 - 1444), koprskemu humanistu in pedagogu. Sedaj šola opravlja vzgojno-izobraževalno in vzgojno-varstveno delo s šolsko zakonodajo Republike Slovenije. Njena ustanovitelja sta mestna Občina Koper in Samoupravna italijanska narodna skupnost. Pomoč prihaja tudi s strani italijanske vlade.

Predmetnik je enak slovenskemu, le da so nekateri predmeti prilagojeni manjšini. Pri zgodovini se poleg splošne in slovenske dodatno učijo še italijansko, pri geografiji obravnavajo tudi vsebine, ki se nanašajo na Italijo. Glavni in učni jezik je italijanščina, slovenščinapa jezik okolja. Tuj jezik je angleščina, pri izbirnih predmetih (jezikih) pa lahko izbirajo še med španščino in francoščino.

Po obširnem ravnateljevem uvodu so se učenci iz vsakega oddelka razdelili v dve skupini in odšli »delat družbo« vrstnikom, ki so jih že čakali v razredih. Nekateri so prisostvovali pouku glasbe, drugi pouku matematike, kemije in, seveda, italijanščine. Za naše učence je bilo najbolj pomembno ter zanimivo to, da so lahko poslušali oziroma slišali, kako poteka pouk in razlaga snovi, ki se jo že sami učijo na matični šoli v Vipavi, v tujem jeziku. Nekateri so pri pouku tudi dejansko sodelovali, npr. pri pouku kemije, kjer je učitelj po enega »slovenskega« učenca/ko posedel v skupino »Italijanov«. In so delali poskuse ter se učili novih besed.

Po malici nas je njihova šolska knjižničarka, ki je hkrati tudi vodička, peljala na ogled mesta. Vsako razlago v italijanščini je na koncu strnila še v slovenščino. Učenci so ugotovili, da o Kopru marsičesa še niso vedeli. In kot se za vsak »izlet« spodobi, sploh če je ta v bližini slane vode, smo na koncu šli na en gelato in se prepustili sončnim žarkom.

Mnenja nekaterih učenk in učenca:

No,v italijanski šoli je bilo na začetku malo dolgočasno,a že ko smo odšli vsak razred k svojemu razredu na ogled ure,ki ne poteka v slovenščini, je bilo bolj zanimivo.Najboljše pa je bilo, ko smo odšli po mestu in seveda,ko smo imeli tudi pol ure zase.

Branka, 7.r

Najboljše mi je bilo, ko smo obiskali pouk matematike in so otroci prevajali besedilo v slovenski jezik ter se popravljali v besedah, ki so bile v dvojini.

Hana, 7. r

Najbolj mi je bilo všeč, ko smo lahko šli za pol ure sami po mestu. Pouk ni bil prav nič dolgočasen, sem pa pričakovala, da bomo obiskali več učilnic. Učencev je bilo v razredu, kjer smo bili mi, zelo malo. Ogled po mestu mi je bil kar všeč. No, cel dan mi je bil še kar všeč. Še bi šla še na takšne izlete.

Elena Marija, 7. r

V petek, ko smo bili v Kopru, mi je bilo zelo zanimivo. Najprej, ko smo prišli na šolo, nam je ravnatelj predstavil šolo. Potem smo se udeležili ene učne ure. Me smo bile pri uri glasbe. Zelo je bilo zabavno in tudi z otroci smo se spoznale. Med učno uro nam je učiteljica prevajala v slovenščino česar nismo razumele. Po učni uri smo imeli malico. Potem smo si ogledali mesto. Veliko novega sem izvedela o Kopru. Na koncu smo šli še na sladoled in mislim, da smo ga kar vsi čakali. Meni je bilo zelo lepo.

Ariana, 7. r

Zelo sem bila navdušena nad načinom pouka, ki ga imajo na osnovni šoli  Pier Paolo Vergerio il Vecchio. Snov namreč razlagajo na zelo zanimiv način, ki pripomore k temu, da te učna snov bolj pritegne. Mi smo pri uri kemije na primer imeli priložnost na podlagi kemijskih poskusov spoznati kovalentno vez. Kar pa me je pri vsem najbolj navdušilo, je to, da so učne ure zelo sproščene. Veliko bolj kot pri nas.

Naslednje leto bi se rada udeležila še kakšnega podobnega izleta.

Sara, 8. r.

… Bili smo tudi pri pouku, kar mi je bilo zelo zanimivo, saj sem pobližje spoznala, kako poteka šolska ura v šoli z italijanskim učnim jezikom. Najbolj mi je bil všeč sprehod po starem delu Kopra in obali.     

Lara, 8. r.

Izlet v koprsko šolo se mi je zdel zelo zanimiv. Njihove šole so čisto drugačne, zato je drugačen tudi pouk, zdel se mi je mnogo bolj sproščen kot naš, vendar pa se vseeno lahko naučiš bistva.

Obisk in predstavitev Kopra mi je bil zelo všeč. Velikokrat sem že bila v Kopru, vendar pa nikoli do zdaj nisem opazila mnogih tamkajšnjih znamenitosti. Všeč mi je bilo, da je bil ogled voden predvsem v italijanščini, ker sem tako lahko spoznala več besedišča.

Upam, da bomo naslednje leto obisk ponovili.

Kaja, 8. r

V Kopru je bilo zelo zanimivo. Najboljše je bilo, ko smo se razdelili po razredih in poslušali italijanski pouk. Veliko smo izvedeli tudi o zgodovini Kopra. Upava, da bomo imeli še kdaj tako priložnost.

Anja in Petja, 7. in 9. r.

V šoli sta nas zelo lepo sprejela ravnatelj in podravnateljica šole. Najprej sta nam šolo predstavila, potem pa smo se lahko učencem pridružili pri pouku. Jaz sem bila pri pouku italijanščine v 9. razredu in bilo je zanimivo. Na koncu nas je knjižničarka šole peljala še na ogled po Kopru in nam predstavila mesto. 

Vesela sem, da je bil ta izlet organiziran, saj mi je bil zelo zanimiv.

Eva, 9. r

Predstavitev šole se mi je zdela zelo zanimiva. Pri pouku naša skupina sicer ni sodelovala, smo pa lahko slišali, kako poteka pouk v italijanščini. Koper je zelo lepo mesto in v petek sem izvedela veliko novih stvari o njem.

Korina, 9. r.

V šoli z italijanskim učnim jezikom sem videl, da se med poukom italijanščine govori samo italijansko in da spoznavajo italijanske ustvarjalce, inovatorje. Bolj zanimiv se mi je zdel ogled mesta Koper, ker je vodička razlago prevedla še v slovenščino.

Izak, 9.r

Maruška Rojc z učenci italijanščine iz 7., 8. in 9. razredaOŠ Draga Bajca Vipava

Oglejte si tudi