Na Darsu so zatrdili, da pri izvedbi projekta ni bilo zapletov, kot smo lahko slišali v medijih. Pojasnili so, da se dinamika izvajanja del, ki jo narekujejo geološko-geomehanski pogoji, prilagaja glede na posamezno lokacijo ograje: »Zaradi zagotavljanja stabilnosti in ustrezne nosilnosti grajenih nasipov na določenem delu odseka je potreben čas med posameznimi fazami izvajanja del in takrat se na tem odseku dela na nasipih ne izvajajo, ampak se izvajajo druga spremljajoča dela. Dela se izvajajo ob obstoječi AC, po znanih barjanskih, slabo nosilnih in zelo stisljivih tleh. Zaradi tega se gradnja izvaja fazno, nasip se vgrajuje po plasteh, pričakovani čas za konsolidacijo takšnih tal je od 3 do 8 mesecev v odvisnosti od lokacije. Temu je prilagojena tudi zasnova protihrupnih ograj na nasipih.«
Postavili bodo 11 protihrupnih ograj
Izvajalec je prejšnji mesec začel postavljati prvi dve protihrupni ograji na Logu, ki ju postavlja neposredno ob vozišče, na betonsko varovalno ograjo. »Ostale ograje sestavljajo v spodnjem delu 1 m visok nasip in na njem je konstrukcija protihrupne ograje različnih višin,« še pojasnjujejo na Darsu in dodajajo, da so predvidene ograje dolge od 200 do 1776 metrov, visoke pa od 2,6 do 6,5 metra. V spodnjem delu so visokoabsorpcijski aluminijasti protihrupni paneli in zagotavljajo zvočno absorpcijo 8–11 decibelov.
Postavitev 7600 metrov dolge protihrupne zaščite med Lukovico in Vrhniko je eden izmed petih evropskih projektov zvočne sanacije, vrednih 61 milijonov evrov. Evropa bo iz kohezijskega sklada prispevala levji delež sredstev, in sicer 43 milijonov evrov.
V. L.
Foto: V. L.