Izberi drugo občino
Nazadnje izbrane občine

Poišči občino

Registracija
Napoved za sobota, 10.12.2016

jasno
Ponoči bo pretežno jasno, ob morju bo lahko občasno nizka oblačnost, po nižinah v notranjosti bo nastala megla. Najnižje jutranje temperature bodo od -7 do -2, ob morju in v višjih legah od 2 do 7 stopinj.
-4°C | 7°C
nedelja, 11.12.2016
-3°C | 7°C
ponedeljek, 12.12.2016
1°C | 7°C
torek, 13.12.2016
0°C | 2°C
sreda, 14.12.2016
-1°C | 8°C
Opozorila
Petek, 9.12.2016 ob 18h
Dodatnega opozorila ni.
-4°C
7°C
jasno
Nahajaš se tukaj: Novice Kultura

Letos so se poklonili Rožmanu


KULTURA

| |
30.06.2013      22:11
20
A A

Letos so se poklonili Rožmanu


Šentjošt, 30. junij – Na zadnjo junijsko nedeljo je pred Kapelo mučencev v središču vasi potekala spominska sveta maša, takoj za tem pa še slovesnost v spomin domačinom, ki so bili žrtve vojnega in povojnega nasilja. Mašo je daroval urednik Družine Franci Petrič, slavnostna govornica je bila Helena Jaklitsch, rdeča nit slovesnosti pa je bila 70. obletnica birmovanja škofa Gregorija Rožmana v Šentjoštu.


Domobranska straža pred Kapelo mučencev
Domobranska straža pred Kapelo mučencev
Deli:

Šentjošt se je v slovensko zgodovino zapisal kot kraj, kjer je bila ustanovljena prva vaška straža, med vojno in po njej pa je tudi zato utrpel velik krvni davek, ki ga je zahtevala rdeča revolucija. V spomin na ta dogodek pred Kapelo mučencev, ki so jo sredi devetdesetih let zgradili prav z namenom počastitve teh žrtev, vsako leto potekata sveta maša in spominska slovesnost. Letos je mašo daroval urednik Družine Franci Petrič; v luči polpretekle zgodovine je med drugim dejal, da mora biti Slovenija domovina vseh, brez razlike: "Ne smemo si dopustiti, da bi si jo kdo lastil."
Osrednja spominska slovesnost je bila letos posvečena škofu Rožmanu, ki se je leta 1943 mudil tudi v Šentjoštu, kjer je birmoval 131 fantov in deklet. Navzoči so lahko slišali nekaj spominov na ta obisk, ki se je zgodil po tistem, ko so Šentjošt napadli partizani oziroma so pod nasiljem rdeče zvezde že padli nekateri domačini. Rožman je v Šentjoštu zagotovo čutil veliko odločnost, da naše domovine ne damo, je v svojem govoru dejala Helena Jaklitsch. Po njenem mnenju je šlo za obojestransko potrditev: Šentjošt mu je dal moč, da se je še naprej upiral revoluciji, domačine pa utrdil v veri. Na slovesnosti, ki jo je med drugim zaznamovala uniformirana domobranska skupina s polaganjem venca, so podelili tudi Ehrlichova priznanja, ki so jih prejeli Stane Snoj, Marko Kremžar, Vinko Žakelj in "neopazni" sodelavci Nove Slovenske zaveze.

 

Gašper Tominc, foto: GT



Povezani članki
0 (Bodi prvi!)
Oceni članek
NE ZAMUDI VEČ NOBENE POMEMBNE NOVICE ALI DOGODKA IZ TVOJEGA KRAJA! x
Naroči se na brezplačno tedensko e-izdajo in bodi na tekočem o dogajanju v tvoji občini Dobrova-Polhov Gradec!

100 % skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odjavili se boste lahko kadarkoli!
Komentiraj novico

Za komentiranje morate biti prijavljeni. Še nimate uporabniškega imena in gesla? Registrirajte se!
Komentarji 21 komentarjev
Damjan Debevec
Damjan Debevec Se strinjam0 Se ne strinjam0
Si morda kje na proslavi videl kljukasti križ?

08.07.2013 ob 17:03:58 Odgovor Prekliči
Ivan Biščak
Ivan Biščak Se strinjam1 Se ne strinjam0
Nisem, zdaj se mu izogibajo, včasih pa ni bilo tako....mene ne moti, če paradirajo spuškami in zastavami, vendar je treba vedeti, kakšna so bila dejstva, saj jih zdaj obe strani prevračata za trenutne politične potrebe. In prevračanje domobranske strani je mnogo hujše. Lahko še tako opravičujete slovenske domobrance, madeža izdajstva se ne da izbrisati. Zato pa so nekateri ljudje zaradi takega sramotnega dejanja zapisani v zgodovino, od Efialta in Coriolana, pa preko Benedicta Arnolda do Vidkuna Quislinga, Leona Rupnika in vodstva slovenskih domobrancev.

09.07.2013 ob 8:28:37
Ivan Biščak
Ivan Biščak Se strinjam1 Se ne strinjam0
Spoštovani,
glede na to, da omenjate nasilje v imenu rdeče zvezde, bi Vas rad opozoril, da so slovenski dombranci delovali v imenu kljukastega križa, saj je bil njihov poveljnik SS-Gruppenfuerer Erwin Roesener, ki je bil za odlično vodenje slovenskega domobranstva in za druge zasluge na področju Slovenije s strani Adolfa Hitlerja nagrajen z napredovanjem v SS-Obergruppenfuererja. Vsaka domobranska enota je imela SS-častnika, ki je bil dejanski poveljnik enote. Ste s komemoracijo počastili tudi te voditelje slovenskega domobranstva? Major Kerner je bil samo poveljnik pomožnega štaba.

Zločini partizanske strani nikoli ne morejo opravičiti izdajstva lastnega naroda, tudi v imenu "samozaščite" ne. Lahko bi organizirali odpor proti okupatorjem, tako kot je v Franciji in Italiji obstajalo več odporniških gibanj in večina katoliških, pa tudi drugih, Slovencev bi stopila na njihovo stran in komunistični odpor bi bil marginaliziran.

Poleg tega so bili slovenski domobranci ustanovljeni kot pomožne policijske enote in sploh ne bi smeli sodelovati v vojnih operacijah. Prav je, da žalujete za mrtvimi kot ljudmi in žrtvami, ne pa kot domobranci.

Predlagam, da prebrete monografijo dr. Borisa Mlakarja Slovensko domobranstvo, edino objektivno knjigo s tega področja, saj ne navija za nobeno stran.

05.07.2013 ob 10:45:54 Odgovor Prekliči
Andrej Hvalica
Andrej Hvalica Se strinjam0 Se ne strinjam1
če boš pa za spravni kozarček, pa le sporoči.

04.07.2013 ob 15:02:10 Odgovor Prekliči
S D
S D Se strinjam0 Se ne strinjam1
Ste morda pomislili, da je bila njena družina primorana spremeniti in zakriti svojo identiteto, ker so jo preganjali razni "državotvorni" organi. Ste pomislili, da je morala družina zapustiti Domovino ? Jaz si tega ne znam predstavljati...

Kaj so ponazoritve vam je verjetno jasno ... ?
Zatorej je vsakeršno koli debatiranje o orožju, uniformah itd. brez smisla.
Če pa vas skrbi legalnost in uradna ureditev glede tega, pa tudi ni skrbi, je skupina poskrbela za to, z vsemi uradnimi dokumenti, ki so za to potrebni. Gre pa za, sicer originalno, a onesposobljeno orožje (DEKO ali salut standard )...

Dobro, torej predlagate, da je naslednje leto pripreditev po vzoru Dražgoš, Menine, Javorovice, Pohorja in vseh ostalih pripreditev, kjer ima besedo Zveza NOB - z še več uniformiranimi ljudmi, z še več orožja, z več političnih govorov in z več sovraštva in hujskanja. Dogovorjeno. (da ne bo pomote, gre za sarkazem).

Grozljiva simbolika ? Kranjski orel, slovenska trobojka, zvezdice celjskih grofov, slovenske zastave... Res grozno ja.
Verjetno precej bolj grozno kot srpi in kladiva, rdeče zvezde, boljševistične zastave na že prej omenjenih prireditvah, kajne ? Na tej svečanosti sem se počitil, da sem v Sloveniji, za kar pa, na veliko žalost, ne morem reči za ti. "partizanske" svečanosti in prireditve. Tam smo spet v Jugoslaviji, v Jugoslaviji, od katere smo pobegnili, pred katero smo se branili in pred katero smo se Obranili 1991.

Vsi slovenski partizani, s katerimi sem govoril, pa verjemite, bilo jih je veliko, se sramujejo tega, da njihove prireditve jemljejo, za politično manifestacijo, kvazi rdeče, neoliberalne struje, ki ponovno (!) izrabljajo narod, ki trpi, za dosego svojih bolnih političnih želja in obogatitev na plečih malih ljudi. Znana zgodba, ni kaj ...

Če vas resnično zanima zgodovina Šentjošta, lahko o njej izveste vse iz ust tistih, ki so to zgodovino ustvarjali in živeli. V Šentjoštu. Ker pa se mi zdi, da

04.07.2013 ob 13:51:01 Odgovor Prekliči
S D
S D Se strinjam0 Se ne strinjam0
*Ker se mi pa zdi, da samo iščete internetni spopad, se od le tega odaljujem. Hvala lepa za kulturno komunikacijo, ki je danes na internetu precej redka.

04.07.2013 ob 13:53:07
Andrej Hvalica
Andrej Hvalica Se strinjam1 Se ne strinjam0
No, no, dragi S ali D (še vedno ne vem s kom govorim),

Moja družina izvora od tam, kjer so enake ali večje svinjarije počeli Italijani. Pa vseeno še vedno nosim isti priimek zahvaljujoč ponosnim, trdnim in zavednim starim staršem in staršem. Slab izgovor.

Zdaj se je pa pokazala tvoja apolitičnost. Tebi očitno ni vseeno kdo je in kakšne barve, kljub "apolitičnosti". Po tvoje eni lahko, eni pa ne bi smeli. Če rožljajo z orožjem in hujskajo, gredo meni na živce vsi in vseh barv. A je vseeno velika razlika, ki se je striktno izogibaš. Eni so tvojo in mojo državo pred nacističnimi zavojevalci obranili, eni pa so z okupatorjem podpisali pakt in se borili proti svojim. In v tem primeru je vseeno ali je bil komunist ali karkoli drugega. Le malokdo je namreč zares bil. Za pripadnike belogardistov pa je bilo vseeno. Po političnem prepričanju niso spraševali. In na prisegi tudi niso rekli, da se bodo borili le proti komunistom.

Zmeda, ki redno veje iz govorov z "desne" (ojoj, v Sloveniji je vse pomešano) politične opcije, je pa precejšnja. Rdeča zvezda, srp in kladivo in druge oznake, le niso bile samo jugoslovanske in zavojevalske. 50 let so bile tudi slovenske, naše, srčne, radi smo jih imeli. Vsaj večina. Ne glede na politično pripadnost in svetovni nazor. Res je greh, da jih je psihopat Slobodan obrnil proti nam za nekaj dni, vendar nam je na srečo, s pomočjo večine pametnih, med katerimi je bil zagotovo tudi danes tako opljuvani Janez, uspelo to težavo relativno hitro rešiti. Kaj so počeli pa "levi" in "desni" (od Janeza, ki je že obsojen, pa do tistih, za katere srčno upam, da še bodo) po osamosvojitvi je pa svinjarija prvega razreda. Da, tudi tvoji "desni". Leta in leta na oblasti le kradli in nas hujskali drugega proti drugem.

Lep pozdrav v Šentjošt, prelep raj, in verjamem tudi, da s prijaznimi ljudmi.
Ki bi jih pa lahko nehali uporabljati za doseganje svojih političnih ciljev.

Razumem, da sva za tule končala

04.07.2013 ob 15:01:10
Andrej Hvalica
Andrej Hvalica Se strinjam0 Se ne strinjam0
Dragi S D,

s svojim mnenjem nisem hotel in upam, da tudi nisem nikogar užalil. Je pa res, da boš v mojih trditvah težko našel neresnico. Kot si verjetno videl, sem tudi sam popolnoma apolitičen, saj me politika v resnici popolnoma nič ne zanima. Itak gre samo za boj za oblast in nadvlado ter pohlep. Pri popolnoma vseh - tistih, ki se izdajajo za črne, rdeče, bele, modrorumene, zelene, oranžne... brez resnih razlik.

V tvojem, na prvo oko sicer lepem prispevku, pa je vseeno kar nekaj "nenavadnosti". Že slavnostna govornica s slovenskim priimkom, ki pa ga zapisuje precej ponemčeno, "kulturni program", v katerem nosijo enako zastavo kot na prisegi Hitlerju in so "igralci" mimogrede še oboroženi...

Kar se tiče poklona VSEM žrtvam se pa strinjava. Ampak tega se ne počne oborožen in v uniformah, ki so sodelovale z okupatorjem, ki je hotel napraviti to deželo nemško. Tole, dragi S D, nima opravičila. Zakaj tega ne naredite kot vsi normalni, v miru, brez grozljive simbolike, ki se je še danes boji ves svet. In v tem primeru pridem, obljubim, tudi jaz.

In če Šetjoščani to počnete tako zelo dobronamerno in če mi ostali res ne poznamo zgodovine tega kraja, in če ste res tako nepolitični in spravni, zakaj potem niste položili tudi žalnega venca v spomin več kot 150 žrtvam domobranskega, fašističnega in nacističnega nasilja? Jih pri vas ni?

Ne gre torej za delitve, ampak poenotenje, spravo, prijateljstvo, nepolitičnost v pravem pomenu besede. Vaš dogodek pa k temu res ne more pomagati. Rožljanje z orožje, uniforme z ljubljanskega stadiona, zastava... Uf, res spravno. Če te citiram "Morda pa res nismo zmožni preseči delitve in končno dopustiti mrtvim umreti in živim živeti. "

Pa še ena malenkost. Kdor ima res dobre namene in ničesar ne skriva, se podpiše. Sam to rad naredim z imenom in priimkom, zavednim, slovenskim, ponosnim.

Lep večer vsem. Tistim, ki so na prireditvi bili in tistim, ki nismo bili, pa morda k

03.07.2013 ob 21:17:35 Odgovor Prekliči
Andrej Hvalica
Andrej Hvalica Se strinjam0 Se ne strinjam0
*kdaj pridemo.

03.07.2013 ob 21:35:57
21 komentarjev
Stran 1 2 3 4 ... > >>


Virtualni asistent
Naš časopis
Številka: 443/2
Izšla: 28.11.2016

Prelistaj E-izdajo
Koledar dogodkov Preglej vse
December 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

Bodite prvi pri oddaji mnenja.