Zbor Slovenske filharmonije nam je pripravil večer raznovrstne zborovske glasbe. Pričeli so z Mašo v Es-duru skladatelja in organista Josefa Gabriela Rheinbergerja. Slednji je poleg maš poustvaril številna dela, kot so kantate, moteti, opere, pa orkestrska in komorna dela. Pevci poznamo številna njegova zborovska dela, ki se ti zasidrajo v srce. Prav tam, pa je moč najti tudi Mašo v Es-duru za dva štiriglasna zbora, pisana v romantičnem stilu, polna lepih harmonij in tonalitet. Z motetom Pater noster skladatelja Jacobusa Gallusa se je koncert prevesil v drugi del. Poznorenesančni skladatelj slovenskih korenin je Pater noster napisal za osem glasni zborovski sestav. Sledila je Ave Maria, Antona Foersterja. Čeprav je skladatelj češkega rodu, smo si ga vzeli za svojega. Našo kulturo je obogatil tako na področju cerkvene kot posvetne glasbe. Med njegove bolj poznana dela sodi tudi komična opera Gorenjski slavček. Meditativni Zdravi Mariji je sledilo ritmično razgibano Močnikovo delo Regina coeli. Poleg Močnika, se je zbor predstavil še s tremi vidnimi slovenskimi skladatelji. Uroš Krek, čigar opus vsebuje številna dela najrazličnejših zvrsti, Psalm XLII je le eno izmed njegovih čudovitih tvarin. Ambrož Čopi in Andrej Makor sta predvsem skladatelja zborovske glasbe. Njuna ustvarjalnost je blizu tako amaterskim kot profesionalnim sestavom, zato ni čudno, da se na koncertnih odrih kar zvrščajo dela kot so Psalmus 108 in O lux beata Trinitas. Vesela sem, da jih je bilo moč slišati tudi na sinočnjem koncertu.
Zbor Slovenske filharmonije je pod vodstvom Gregorja Klančiča v naš kraj prinesel odlično in tehtno glasbo, glasbo vredno koncertnih odrov. Dela so odpeli tehnično brezhibno, z občutkom po fraziranju in muzikalno dovršenostjo. Poslušalcem so olepšali še tako mračno in deževno nedeljo in pripomogli, da je bil korak v nov dan blažij. Nastopajočim želim še veliko uspešnih nastopov in upam, da jim je bil s tem koncertom skok v novo sezono lažji. Zagotovo se ponovno spet snidemo. Vse dobro in hvala!
Tjaša Primc