Logo MojaObčina.si
DANES
18°C
8°C
JUTRI
25°C
7°C
Oceni objavo

PREBUDITEV SAMOZDRAVLJENJA TELESA - VRELEC MLADOSTI (1/6)

Od velikega števila celostnih oblik vadb, je Tibetanski obred pomlajevanja najbrž najprimernejši za vsakdanjo rabo. Je preprost in ne zahteva veliko prostora, a dovršeno združuje gibanje in dihanje, pozornost in moč.
TISOČLETNO ZNANJE V PREPROSTIH VAJAH

Vaje so predstavljene v knjigi Petra Klederja The Original Five Tibetan Rites of Rejuvenation, ki je postala uspešnica in doživela veliko ponatisov in prevodov. Avtor se je z njimi seznanil prek upokojenega oficirja, ki je našel lamaistični samostan v Tibetu, kjer so menihi iz roda v rod prenašali znanje o ohranjanju večne mladosti. Način življenja visoko-gorskih menihov zaobljubljenih celibatu, se močno razlikuje od našega načina življenja. Vseeno pa mora izvajalec obreda doseči podobno notranjo klimo, kot so jo imeli ti menihi. Obred na izvajalca deluje celostno in ga postopma osvobaja vsega nepotrebnega. Z osvoboditvojo balasta se sprosti veliko moči. ki preplavi celotno bitje.

KDAJ OBRED DELUJE

Petih oz. šestih obredov se hitro naučimo... glede na telesno stanje izvajalca, pa lahko vaje težavnostno omilimo. Telesno obred ne predstavlja glavne ovire, pač pa discipliniranost pri izvajanju. Vsak dan sproti moramo sebe in telo prebuditi in odpreti za pretok moči. Če to počnemo dovolj dolgo, telo spozna, da je ta način doživljanja sebe nova stalnica in se preokrene v novo... izboljšano različico normale. Obred mora postati del vsakdana tako kot sta spanje in umivanje.

NEOMAJEN NAMEN
Nekaj časa in nekaj vztrajnosti je potrebno, preden prebudimo sebe in svoje telo... pač odvisno od tega, kako dolgo smo se zanemarjali... kako trdi smo postali... in predvsem kako gibki smo v sprejemanju novega pogleda nase. Telo namreč vedno sledi prepričanju... zato se človek šibke osebnosti zlahka pusti prepričati omejitvam telesa in si misli...'Tega nikoli ne bom zmogel'... in prej ali slej odneha. Vsak, ki se resno loti tega obreda, mora premagovati umske in telesne omejitve... in rasti v vsakršnem pogledu... v gibkosti telesa in gibkosti umevanja sebe. Za to pa potrebuje neomajen namen, s katerim premaga preizkušnje telesa - bolečino, slabost in druge učinke prebujanja... ter preizkušnje značaja - lenobo, malomarnost, površnost in druge pasti samoljubja.

CELOSTEN UČINEK
Vedno več je ljudi, ki že imajo svojo izkušnjo z njimi in lahko povedo, kako jim je obred pomagal. So tudi taki, ki trdijo nasprotno. Vaje so same po sebi nevtralne, moč ali nemoč dobijo šele v rokah posameznika. Če se človek dojema kot stvar, jih bo jemal kot telovadbo. če se dojema kot duhovno bitje, jih bo jemal kot meditacijo. Celosten učinek dosežemo takrat, ko obe plati povežemo v celoto... takrat torej, ko povežemo občutje in gibanje... oz. kadar smo občuteno pri stvari.  Kakšen je dejanski učinek na človeka, je odvisno od tega, kje so njegove šibkosti. Splošno gledano pa obred zgane spečo... dolgo ne negovano moč, ki zanemarjena miruje na dnu medenice. Ko se enkrat zgane, začne teči skozi vse telo in vse organe. Odpirati se začnejo preščipnjeni kanali, ki so bili dolgo blokirani... kakor da skozi njih naenkrat steče tok, ki hrani vse česar se dotakne.

********************************************************************************************************************
PRVI OBRED - VRTENJE (Glej sliko)
Prvi in šesti obred sta v sklopu vseh vaj kot zagon in shranjevanje moči (šesti obred v naslednjih prispevkih)... Prvi obred požene moč v telesu podobno kot ročni navijalni mehanizem ure... ali kakor vetrni vrtinec zajame pesek in ga v smeri urinega kazalca vrtinči navzgor... tako se tudi pri prvem obredu vrtimo v desno in s tem mirujočo moč na dnu medenice.požene navzgor v višje ležeča središča življenjske sile. Z rokami odročenimi vstran telesa se vrtimo okoli svoje središčnice kot napičeni na os, ki teče skozi teme.. trtico... in med petama v zemljo. Hitrost vrtenja je s prva počasna in tudi malokrat se obrnemo. Vendar vrtoglavica popušča in tudi dlje se s časom lahko vrtimo, takrat je učinek zdraženja moči očitnejši in ga zlahka opazimo.

DIHANJE PRVEGA OBREDA

Začnemo v mirni stoječi drži s sproščenimi rokami ter s petama skupaj in prsti na nogah usmerjenimi pod kotom 45 stopinj navzven. Začutimo rahel vlek od pasu navzgor, kakor da bi nas neka sila dvigovala in nam razbremenjevala hrbetico in vrat. Prsni koš se malo privzdigne, brada pa približa vratu in s tem raztegne tilnik. Pogled moramo ohranjati miren, oči pa nam med vrtenjem ne smejo migetati. Na začetku mirnost oči dosežemo tako, da gledamo nekaj na sebi, kar se vrti z nami npr. prsni koš ali trebuh. Kasneje pa opazujemo namišljeno točko... ki se prav tako vrti z nami... in je za dolžino roke oddaljena od telesa na višini med desnim bokom in rebri, torej desno od popka in za roko stran od telesa.

Enkrat pred-vdihnemo na polno in temeljito brez hitenja izdihnemo do končnega izdiha. Ko preidemo v drugi vdih z njim povlečemo telo v desno vrtenje in pustimo krožni sili, da nam sama privzdigne roke. Naša pozornost jih mora le nežno prijeti in slediti tej sili 'razčetverjenja' tako, da so dlani lepo poravnane z rokami, prsti pa iztegnjeni v sili vleka navzven... torej ne pozabljene in mlahave.

Ko dokončamo prvi vdih se obrnemo na začetku morda dvakrat, kasneje večkrat in še dvakrat med izdihovanjem. Torej se v enem polnem vdihu in izdihu obrnemo 4 do 6 krat. Ko začnemo z obredi se vrtimo samo na prvi vdih 3 krat in se na prvi izdih že upočasnjeno zaustavljamo. Paziti moramo, da se ne zaustavimo silovito, kar naenkrat, kakor da bi pri vožnji z avtom treščili v zid. Ampak se počasi odvrtavamo in počakamo, da se nam tudi v glavi neha vrteti, šele nato odmaknemo pogled iz točke mirovanja. Ko napredujemo do polne vrtljivosti vsaj 21 obratov, tako vdihnemo in izdihnemo približno petkrat do sedemkrat


********************************************************************************************************************

Oglejte si tudi