Logo MojaObčina.si
DANES
10°C
5°C
JUTRI
15°C
2°C
Oceni objavo

Poletje v Bazenu: FESTIVAL ROJIŠČE!


S Festivalom Rojišče skušamo opozarjati na izvajalce, ki svoj angažma zavzeto in brezkompromisno udejanjajo na obrobju. Intriganten podatek jae namreč ta, da večina nastopajočih tudi sama organizira podobne dogodke, za katere se zdi, da generirajo tisti tako potreben prostor, kjer tako poslušalci kot tudi glasbeniki vzpostavljamo odnos do tveganega muziciranja. Nabor glasbenikov je prežet z vplivi raznorodnih godb. Prisluhnili bomo konglomeratu nojzerskega trušča, svobodno improviziranih eskapad, eksperimentalnih vložkov in nenazadnje, prisostvovatli krstni izvedbi komponirane skladbe za deset članski orkester domačega avtorja. Če sem dodamo še čudovite akustične danosti vrhniškega bazena, je obisk tako rekoč obvezen.

PROGRAM:
22. 7. 2016
/21.00/ Brgs - Tentet slišnega življenjskega toka
/22.15/ Bussato+Okuda Duo

23. 7. 2016
/21.00/ OPTA, H
/22.15/ Marko Karlovčec

Medijski pokrovitelj: Radio Študent
_______________________________________________________________________________________________
Brgs - Tentet slišnega življenjskega toka
Kompozicija za glasbo, premik in tišino v treh delih

Zasedba:
Jaka Berger – preparirani bobni (slo)
Vid Drašler – bobni, tolkala (slo)
Jošt Drašler – kontrabas (slo)
Antti Virtaranta – Kontrabas (fin)
Ivo Poderžaj – el.bas kitara (slo)
Vitja Balžalorsky – el.kitara (slo)
Andrej Fon – saksofon (slo)
Jure Boršič – saksofon (slo)
Rieko Okuda – viola (jap)
Marina Džukljev – rhodes klaviature (srb)

Tehnična izvedba: Makis Ananiadis
Foto in video dokumentacija: Špela Škulj

Navdih za Tentet slišnega življenskega toka prihaja iz misli o potovanju duš filozofa Alana Wattsa. Watts opisuje pot, ki naj bi jo duša »zaživela« iz potrebe po znanju in izkušnji. Na začetku je vse eno in se vse duše zavedajo vseh ter dostopajo do vsega znanja, v drugem koraku se duše materializirajo zaradi želje po izkušnji, a se v tej točki ne zavedajo dejanj drugih, vse do tretjega koraka, kjer se duše vrnejo s svojimi izkušnjami in jih prinesejo v skupno kolektivno zavest, torej korak, kjer vsi spet začutimo izkušnjo vsakega. Gre za krog, ki ga Berger s projektom Tentet slišnega življenjskega toka skuša transformirati na raven zvoka ter doživljanja glasbenika, prostora in poslušalca.
S kompozicijo Tentet slišnega življenskega toka želi Jaka Berger obeležiti deseto obletnico prve izdaje Brgstime – Bas trio s kitaristom Samom Šalamonom in saksofonistom Achillom Succijem, ki je bila v letu 2006 založena za priznano italijansko založbo Splasch records. Plošča je pomemben mejnik v njegovem ustvarjanju. Od leta 2006 do danes pa je sodeloval z mnogimi ustvarjalci, prisostvoval pri različnih praksah in razpravah ter širil dojemanje zvočnosti in glasbe. Kompozicija Tentet slišnega življenskega toka je udejanjenje vseh izkušenj, njena izvedba pa bo velik izziv tako za izvajalce kot za poslušalce.
Pri projektu bodo sodelovali vidni domači in tuji ustvarjalci, ki delujejo v polju sodobne improvizirane glasbe. Vsi avtorji so del aktivno razvijajoče se sredine mlajših glasbenikov, ki aktivno raziskujejo ter z inovativnimi pristopi prakticirajo kolektivno improvizacijo . Za tehnično izvedbo in dokumentacijo projekta skrbita Makis Ananiadis in Špela Škulj.
www.brgstime.org
www.brgstime.bandcamp.com
________________________________________________________________________________________________________________

Busato+Okuda Duo

Busato + Okuda Duo je nov duet bazirajoč v Berlinu. Sestoji iz klaviatur in bobnov, pri čemer so zvoki, ki izhajajo iz inštrumentov, skoraj kot zvonovi, električni valovi in perkusivni elementi. Zvoki presegajo njuna glasbila, ki, združeni v zvočnosti, ustvarjajo prehod k podobi inštrumentov druge vrste.

Marcello Silvio Busato
je glasbenik in improvizator iz Milana, ki je študiral na šoli izdelave violin Antonio Stradivari v Cremoni. Od leta 2002 dela in ustvarja v Berlinu. Aktiven je na področju improvizirane glasbe, in je sodeloval z različnimi glasbeniki kot so Chris Abrahams, Leonid Soybelmann, Andrea Ermke, Axel Dörner, Margareth Kammerer, Christoph Kurzmann, Ignaz Schick, Thomas Charbonnel, Arthur Rother, Pablo Juanes, Tobias Delius, Els Vanderweyer, and Antoine Chessex. http://marcellosilviobusato.tumblr.com/

Rieko Okuda
je na Japonskem pri treh letih začela s klasično glasbo in se kasneje preselila v ZDA na študij jazz glasbe. Takoj se je vpela v tamkajšnjo jazz sceno, kjer je nastoplala z velikim glasbeniki ameriškega Free jazza (Marshall Allen, Elliott Levin, Calvin Weston ipd.). V času bivanja v ZDA je nastopala na številnih festivalih. Trenutno živi in ustvarja v Berlinu.
http://riekookuda.tumblr.com/
_________________________________________________________________________________________________________

OPTA, H

improvizira; elemente rocka in funka združuje z improvizirano glasbo ter ustvarja visoko energijo enostranskega groove-a ter zobebrusečese harmonije. Orkestracija omogoča prodoren in barvit zvok, ki se lahko predrugači iz prostorske ali teksturne glasbe v brezkompromisne a-rock ritme, ki pomendrajo vsakršen predhodni ambient.
http://opta-h.tumblr.com/
https://soundcloud.com/opta_h
https://optah.bandcamp.com/releases

Ottó Horváth
je pozavnist in vokalist iz Madžarske, ki zakorakal v glasbene vode v Avstriji ter bil vokalist v številnih bolj ali manj glasnih zasedbah v želji ustvariti »karkoli novega«. Na Dunaju je v letu 2006 začel z igranjem pozavne z žariščem svobodne glasbe. Od leta 2012 živi v Berlinu in igra v različnih zasedbah, ki jih je večinoma moč najti na www.ottohorvath.org.

Peter Schlewinski
je eksperimentiral s kasetami (tehnika raz-reza) v poznih osemdesetih, presedlal na bobne v začetku devetdesetih igrajoč Noise Rock, Gothic, Nurse Funk. Več let je bil član grindcore/death metal zasedbe Bolz'n, hkrati pa igral v različnih projektih eksperimentalne glasbe, radikalne improvizacije, elektronike in nojza. Sedaj je popolnoma posvečen svobodnim oblikam glasbe, raziskujoč več-smerne uporabe časovnih spremenljivk, ritmično sunkovitih gibanj, nihanj glasnosti in nenadnih kontrastov.

Thiébault Imm,
rojen 1982, je francoski improvizator, glasbenik in skladatelj, ki trenutno živi v Berlinu. Njegovo delo se osredotoča v radikalnem pristopu k električni kitari in ojačevalcu, brez uporabe efektov, ter s tem načinom nastopa v različnih projektih v polju med svobodno improvizirano glasbo in noise-rockom. Prav tako je aktiven na področjih noiserskih, eksperimentalnih in elektronskih glasb z uporabo analognega štirikanalnega kasetnega snemalnika, kot mešalne mize in ritem mašine. Glavni vplivi: Pierre Henry, Charles Péguy, Raymond Devos, Michel Audiard and Elvis Presley.

Antti Virtaranta
je basist in skladatelj. Trenutno živi v Berlinu, kjer deluje v številnih kreativnih skupinah in projektih. Začel je z igranjem električnega basa v rock skupinah, ki so igrale bolj interaktivno rock glasbo. Sčasoma je zamenjal osišče k kontrabasu in jazzu, študirajoč na univerzi v Filadelfiji. Tam je izvajal tradicionalni jazz skupaj z lokalnimi glasbeniki. Izpostavljenost bolj svobodno gibajoči se glasbi, svobodnemu jazzu in sodobni klasični glasbi je spremenila žarišče v smeri svobodno improvizirane in eksperimentalne glasbe. Nastopa tudi solistično in v večih projektih vključuje elektronsko glasbo.
___________________________________________________________________________________________________________________________

Marko Karlovčec
sax, glas, feedback, tekst
http://botanicrecords.bandcamp.com/album/sovra-nik-ki-ne-pozna-meseca
https://www.youtube.com/watch?v=plvY2BgsBEY
https://www.youtube.com/watch?v=T4c8ahdZSMA

izraslo iz plošče »sovražnik, ki ne pozna meseca«, ki je bila prej, ravne linije so laž, tri nevralgične krožnice dobljene v sanjah, ulegle na katranski premaz hrbtišča, (perpetualna) sondaža materničnih žalosti /
pparadigma skrbi / o sanjah in ploskosti // OV


Festival Rojišče poteka v sklopu poletnega cikla POLETJE V BAZENU.

Oglejte si tudi