Obogatitvenemu dnevu bi lahko rekli tudi dan odprtih vrat. Otroci prosto in z zanimanjem ter vnemo raziskujejo, kaj smo pripravili zanje, spoznavajo nove stvari in se preizkušajo v dejavnostih, ki so vezane na različna področja dejavnosti Kurikuluma za vrtce. Eden izmed ciljev, ki ga upoštevamo in k njemu stremimo, je: »Doživljanje vrtca kot okolja, v katerem so enake možnosti za vključevanje v dejavnosti in vsakdanje življenje ne glede na spol, telesno in duševno konstitucijo, nacionalno pripadnost, kulturno poreklo, veroizpoved itn.« (Kurikulum za vrtce, 1999).
V mesecu maju smo »korakali po svetu« in raziskovali ter spoznavali obutev, ki je značilna za različne države in kontinente, a hkrati katero od njih uporabljamo tudi pri nas.
- Odkorakali smo v Rusijo, kjer so otroci v improviziranih baletnih čevljih zaplesali balet ob poslušanju glasbe P. Iljiča Čajkovskega.
- V kavbojskih škornjih so se otroci preizkusili, kako lahko jahajo konje kot v Teksasu.
- Francija je država z bogato modno zgodovino in še danes Pariz velja za prestolnico mode. Otroci so razvijali in preizkušali svoje ravnotežje s hojo v visokih petah.
- Zabavali so se še v igri nogometa v kopačkah in hoji v japonkah po domišljijskem amazonskem gozdu, ki se nahaja v Braziliji.
- Spoznali smo maroške natikače babouche in imeli čajanko, tako kot jo imajo vsakodnevno v Maroku.
- Otroci so v ustvarjalnem kotičku izdelali nizozemske cokle in imeli v eni izmed igralnic možnost preizkusiti se v senzorični izkušnji bosonoge hoje po čutni poti, ki je značilna za Afriko.
- Italija slovi po svojih raznolikih možnostih za alpinistične podvige in tako so otroci v pohodnih čevljih plezali na vrh gore in v improviziranih drsalkah igrali hokej kot v skandinavskih državah.
- Nismo pozabili tudi na Slovenijo, kjer so otroci lahko obuli »jazbečarke« in sadili krompir.
A. Kristan pravi: »Poznavanje različnih kultur, jezikov, načinov obstajanja in bivanja otrok (doma in v družbi), ki so vključeni v vrtec, lahko strokovnim delavkam pomaga razumeti njihove odzive, načine razumevanja, vedenja, delovanja.« Prav tako so slednje stvari pomemben za otroke, zato je prav, da jih začnemo z njimi seznanjati že v vrtcu in razvijati spoštljivost, radovednost in empatijo.
Koordinatorice: Klavdija Konečnik, Nada Kolar, Katja Poljanšek



